Разработка урока по английскому языку на тему: «Reading…? Why Not? »


Разработка урока по английскому языку
на тему:
«Reading…? Why Not? »
Тема: “Reading...? Why not?”Подтема: “Holiday report”
Цели: активизировать ранее изученные лексические единицы по теме “Summer Holidays” и грамматические структуры V-ing формы, форму Present Progressive? Simple Past: развивать умение запросить информацию, способность к догадке, воображению, развивать мотивацию к дальнейшему овладению английским языком; познакомить с тем, как американские и британские подростки проводят свои каникулы.
Наглядный материал: иллюстрации, дающие представление о летнем отдыхе.
Тип урока: комбинированный.
Ход урока Организационный момент.Good morning, boys and girls! I am glad to see you.
Вводное слово учителя.At last you are at school! Holidays are always great. During holidays young people have free time to do what they want and just to relax. Who can guess what the topic of today's lesson is? (Учащиеся догадываются.)
Объявление темы и цели урока.Yes, you are right. Today we are going to talk about your summer holidays. You will learn to ask, to answer questions, to guess. We shall learn how British and American teenagers spend their summer holidays.
Активизация лексических единиц.What activities do you associate with the holydays?
Учащиеся работают в группах по три-четыре человека, заполняют Word Web.
Затем схема составляется всем классом. Учащиеся выходят к доске и подписывают на схеме разные виды занятий.
Схема на доске получается такая:
readingwatching TV
visiting interesting places
swimming in the river
gathering mushrooms
going to the woods
going to camp
meeting new friends
(Побеждает та группа, которая написала больше видов занятий.)
Активация Present Progressive, Simple Present.
На доске иллюстрации по теме ''Летний отдых". Учащиеся выходят кдоске и подписывают каждую картинку, активизируя грамматическийматериал.
Например:
The children are swimming in the river.
Sometimes we swim in the river, too.
Работа в парах со словарем.
There are different ways British and America teenagers spend their holidays. Which of these activities have you never heard about?
visiting historical places joining a video club babysitting
reading classics
putting together
delivering newspapers
jigsaw puzzles
going to the disco
going to the art museums
skateboarding
going fishing
rolling down a hill
playing with a pet
painting houses
joining a children's theatre barbecuing
writing a story or a poem making fruit cubes taking dancing lessons joining a computer club drawing a poster
taking part in an outing helping people in need doing voluntary- work hanging out at the mall collecting garbage walking dogs hiking
doing the shopping trading baseball cards hitchhiking
Предполагаемые ответы: joining a video club, visiting historical places, babysitting, delivering newspapers, etc.
7.Устная речь.
Упражнение направлено на развитие воображения, догадки. How do British and American teenagers do the following activities trade baseball cards, make fruit cubes, put together a jigsaw puzzle, hitchhike, roll down a hill? Учащиеся делают догадки, высказывают разные предположения о том, что делают британские и американские школьники.
8.Чтение.
После догадок и предположений учащиеся читают короткие тексты о том, что в действительности предоставляют собой эти занятия.
9.Устная речь.
Сравнивая свои предположения с описанием в тексте, дети высказываются,
используя следующие фразы:
I was right about...
I did guess correctly about...
1 couldn't imagine that...
I thought that... but it turned out that...
It is surprising that...
I have never heard about... but \ guessed it right.
Which of these activities do you find interesting, silly or unusual? Why?
Образец высказывания: I find (rolling down a hilt, putting together a jigsaw
puzzle, trading baseball cards, making fruit cubes, hitchhiking,... interesting, silly,
unusual) because...
10.Работа в группе.
Your classmates and you do a lot of activities, too. Walk around the class to find classmates who:
have ever/writing a story or a poem
never done
are going to doskateboarding
used to dothese reading in English
will doactivities baby sitting
usually dotaking part in an outing
walking pets
doing a part-time job
helping people in need
selling newspapers doing the shopping doing judo barbecuing
11.Сообщение по теме.
Make a report about your classmates’ activities use the following:
some of my classmates...others...
many of them...nobody...
some never.,.almost all of us...
we all...
12.Заключение.
Our time is up. We've got to stop. I am happy to say we've done a good bit of work
during this lesson.
(Комментарии учителя могут быть следующие: You worked well during the
lesson. I’ll give you a five.
Или: You didn't know the material; You couldn't represent it with good
pronunciation; You mark is bad.)
Домашнее задание:
Описать одно понравившееся занятие, которым занимаются подростки Великобритании и Америки