Сценарий урока в 3 классе по теме Внешность. Части тела


I. Организационный момент.
T: Good morning, boys and girls! We are glad to see you.
Sit down, please. Let’s begin our lesson. Today we have an unusual lesson. There are a lot of guests at our lesson.
Today we’ll have a competition of two teams. What are the names of two teams? (The first team is called “School friends”, the motto of the team is “Everyone for all and all for everyone!” The other team is called …

)

II. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
На доске изображён цветик- семицветик с разноцветными лепестками.

Look at the screen. What is it? Is it a flower? (Yes, it is). How many petals does it have? (It has got 7 petals and one core).
What colors are they? (They are red, orange, brown, violet, pink, blue and white).
Да, перед нами необычный цветок. Это цветик семицветик из сказки Валентина Катаева «Цветик-семицветик». Девочка Женя из сказки загадывала цветку неправильные желания, поэтому у нее остался всего один лепесток. Все остальные разлетелась. А ведь они могут пригодиться для полезных желаний. Попробуем собрать лепестки на место. Что нам на уроке для этого надо будет сделать? (Решить задания). Каждое верно выполненное задание двумя группами возвращает лепесток на место.
Are you ready to start? (yes, we are).
III. Основной этап урока
1.Красный лепесток. The first task is to read the sentences with sounds:
[æ] – hands. Our hands can clap.
[ e ] – legs. Our legs can run.
[ ai ] – eyes. Our eyes can see.
[ i :] – teeth. Our teeth can eat.
Мы все задания выполнили, красный лепесток возвращается на свое место.We have done all the tasks, so red petal returns to its place.
2. Синий лепесток.
Red petal is your home task. Act out the dialogs, please. The first dialog is Curious elephant. It is interesting to know that crocodiles like to eat for breakfast…
The other is Little Red Riding Hood
Curious elephant.
E: Good morning! Could you tell me, are you a crocodile?
C: Good morning, little elephant! Yes, I am a crocodile.
E: How are you today?
C: I'm fine, thanks. And you?
E: I want to know one question, but nobody wants to tell me the truth. Do you like bread for breakfast?
C: No, I don't. I don't like to eat bread for breakfast.
E: o you like fish for breakfast?
C: No, I don't. I don't like to eat fish for breakfast
E: What do you like to eat for breakfast?
C: I like elephants for breakfast. Sweep before your own door!
The second dialog_____________________________________________
T: Мы все задания выполнили, синий лепесток возвращается на свое место.
3. Белый лепесток.
Вот задание- task опять-
Нужно рифму подсказать


T: OK Мы все задания выполнили, белый лепесток возвращается на свое место.
4.Оранжевый лепесток. Умение работать с моделью предложения.
The orange petal. Let's remember the models of the sentences:

(Действующее лицо, модальный глагол must, смысловой глагол).
The task is to make up sentences using the model. Answer the questions: What must we do to be healthy? Start with We must…
Work on groups of 5 -6.
Оранжевый лепесток возвращается на место.
5.Коричневый лепесток. Повторение темы “Еда”
А сейчас вспомним когда употребляется much, many. Распределите слова в две колонки.
Apples, butter, oranges, coffee, bread, meat, tomatoes, tea, bananas, cheese.
MANYMUCH
T: Коричневый лепесток возвращается на место.
6. Проведение физкультминутки.
I think you are rather tired. So let's have a rest.
(Видеофизкультминутка на знание частей тела). But first let's remember the parts of the body. You should create a robot using these parts of the body. (Команды по очереди составляют тело робота из предложенных элементов).
Ok. Look at the screen now and do the exercises with me.
6.Розовый лепесток. The next task is to match parts of the body and the words in English. Задание выполняется группами по 3 человека с последующей проверкой на экране. Возвращение лепестка.
7. Фиолетовый лепесток.
Let's do the crossword. You will have a sheet with crossword. Right down your name, surname and form. Then do the crossword. You have three minutes to do the task.
How many words do you find?
Please, hand over your sheets.
Задание выполняется индивидуально каждым учеником, затем соотносится с эталоном и сдается учителю на проверку.
VI. Заключительный этап.
Подведение итогов.
T: Our time is over. Thank you for your work. Сегодня мы собрали цветок, вы показали свои знания. На следующих уроках мы продолжим изучать английский язык. А на прощание я хочу вам подарить по волшебному цветочку за ваши знания.
Friendship won!
Учащиеся получают карточки символами и соответствующими им высказываниями:
Зеленый – я хочу узнать больше по этой теме
Желтый - я узнал много нового и интересного
Красный - мне нужно время чтобы запомнить материал урока
Ребята выбирают нужный символ.
Do you like the lesson? Choose the right smile.
Организованный конец урока.
T: Good bye boys and girls.
P: Будь вежлив и не забывай
Прощаясь, говори good bye.
Good bye, Good bye,Good bye, to youGood bye, dear teacherWe’ll meet you next day.
Список литературы.
1.Замченкова Т.В. Английский для дошкольников. - М.:ВАКО, 2008. –
2.Учебник “Enjoy English-2”  М .З. Биболетова, Н.Н.Трубанева, О.А. Денисенко,
3.http://festival.1september.ru/