План-конспект по теме Праздники

Тема урока « Holidays are coming»
Тип урока: обобщающий с элементами введения нового материала.
Задачи: Организовать повторение лексического и страноведческого материала по данной теме.
Ход урока:
Организационный момент
Good morning, children! Are you ready? Lets begin our lesson. Tell me please, What season is it now? Why people like this season? what holiday we are going to speak about. This is mix of Russian and English. Listen to me!
Santa Clause стучит к нам в дверь:
“Open, open поскорей!”
Ему дети говорят: «Please, come in»
Он очень рад.
Видит он нa Christmas tree,
И гирлянды, и шары.
А на самом на верху
Видит он a star – звезду.
“Do you like it?” – “Yes, I do!
Merry Christmas to you!”
Учащиеся слушают и отвечают на вопрос:
What holiday are we going
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
(класс делится на три группы, каждая из которых получает задание в виде коробок с сюрпризом).
Основная часть:
Группа №1
(учащиеся выбирают коробку, внутри которых задание – дана транскрипция слов и сами слова, нужно выбрать правильную транскрипцию к каждому слову. Christmas, Santa Clause, turkey, pudding, Christmas tree, stockings, fireplace, presents, Christmas card, decorations.
Результаты вывешивают на доску. За каждый правильный ответ команды получают одну часть елки и приклеиваю их на общее панно.)

Группа №2
(I give you cards. Match the pictures and the words. (Команды получают карточки с рисунками и соответствующими словами, находят им пару и приклеивают на лист. Результаты вывешиваются на доску. За каждый правильный ответ команды получают одну часть елки и приклеиваю их на общее панно.)

Группа №3
And now listen to the groups of words. In each group there is a word, which does not go with others. Find this word, please! Name the odd word.Orally. (Учащиеся выбирают «лишнее» слово и получают одну ча
·сть елки за правильный ответ.)
Turkey, pudding, pumpkin pie, vegetables. Santa Clause, holiday, Christmas tree, birch tree. Christmas pudding, Easter, ring, horseshoe. Trousers, stockings, presents, socks. 23rd December, 24th December, 25th December, 26th December. Christmas Eve, Boxing Day, Thanksgiving Day, Christmas.

-And now let’s sing a song about Christmas. (Работа с песней: прослушивание, исполнение песни под фонограмму).

Jingle Bells
Dashing through the snow
In a one-horse open sleigh
Over the fields we go,
Laughing all the way.
Bells on bobtail ring,
Making spirits bright
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight!

Refrain:
Jingle bells, jingle bells!
Jingle all the way!
Oh! What fun it is to ride
In a one-horse open sleigh! Oh!
Jingle bells, jingle bells!
Jingle all the way!
Oh! What fun it is to ride
In a one-horse open sleigh! Hey!
После исполнения песни каждая команда получает по дополнительной части елки и прикрепив на панно мы получили красивое Рождественское дерево.
Заключение:
You have learnt some interesting facts about Christmas. You had some fun: you have solved the rebuses, sung the song. And what do you think about our lesson? (Рефлексия. Учащиеся высказывают свое мнение.)
Your home task will be to find information about Boxing Day!
Teacher: Thank you for your work. The lesson is over. Good luck and Merry Christmas!





















[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]






[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]