Конструкт урока по английскому языку для 7 класса по теме» Семейные ценности». «
Конструкт урока по английскому языку
Предметная область: Филология. Английский язык.
Урок в 7 классе.
Тема: «Family Values. Customs and Traditions »
Базовый учебник: - К. И.Кауфман, М. Ю.Кауфман. «Happy English.ru»
Тип урока: урок систематизации полученных знаний.
Цель урока: Развитие иноязычной коммуникативной компетенции в совокупности ее составляющих: речевая, языковая, социокультурная/межкультурная, учебно-познавательная)
Задачи урока:
Образовательные:
Повторить лексику по темам “Семья. Семейные ценности”; Развивать навыки выражения
своих мыслей на английском языке.
-1-
Развивающие:
формировать понимание важности изучения английского языка; расширять кругозор и познавательную активность.
Воспитательные: продолжать работать над воспитанием толерантного отношения к другим нациям, их культуре, традициям;
развивать умение работать в группе.
Образовательные технологии
Педагогика сотрудничества
Технология проблемного обучения
Формы работы:
групповая.
индивидуальная.
Методы и приемы:
Метод внутреннего контроля;
Тонкие и толстые вопросы;
Корзина идей.
Средства обучения:
Оборудование учителя : Компьютер, интерактивная доска.
-2-
-3-
Оборудование учащихся: Словари, учебники, раздаточные карточки.
Время
Этапы
Формы взаимодействия
с обучающимися
Материалы.
Технические средства
7 минут
10
минут
8 минут
15
минут
1.Организационно-мотивационный.
Звучит песня.
« The more we get together, together, together, the more we get together, the happier we’ll be. For your friend is my friend and my friend is your friend, the more we get together, the happier we’ll be».
2.Постановка учебной задачи.
Teacher:
«At the pre
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·.Актуализация уже имеющихся у обучающихся знаний по данной теме.
Teacher:
«Let’s revise some words and expressions».
Teacher:
« Well done!»
4. Исполнительский.
Teacher:
« Here are the cards with your tasks».
Teacher:
«Good m
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
The pupils work all together and they make the following script:
The scene is set in the classroom.2 pupils are secretly looking at something under the desk. The teacher wants to find out what it is .It’s an album with photos and they start talking about family and one pupil suggests going to the Registry Office and visit some families to learn about their values.
I want you to make up sentences with these phrases:
1.To be selfish
2. to let somebody down.
3. to stand by somebody.
4.to be respected
5.family values
6.to help each other
7. the best qualities
8. a role model
9. to need a hand
10.to hate
The pupils give their examples.
The pupils are to be divided into groups and each team draws a card with a definite number.
The pupils work in groups.
Card №1.
Your team should interview the manager of the Town Registry Office. Prepare some questions.
Card №2
Your team should ask different families about their customs and traditions.
These are the questions compiled by
Group №1.
What is «a family»?
What does a family mean for our state?
How many people got married in our town last year?
Are there more weddings in summer or in winter?
What about international marriages?
These questions were made up by
Group №2.
. What is a family for you?
Have you got any customs in your family?
What traditions do you keep in your family?
What are your family values?
Recording
На интерактивной доске дети создают интеллект- карту.
Dictionaries
Cards with tasks
3
минут
5. Рефлексия.
Teacher: « It’s time to sum up. There are smiley faces on your desks. See everybody’s work in your group in proper perspective».
smileys
2
минуты
6.
Предъявление домашнего задания.
Teacher: «I admire your work today. Thanks a lot. Your homework is to take part in the shooting of the film».