Урок по английскому языку в 4 классе «Lets Visit Hobbit!»


Урок по английскому языку для 4 класса
“Let’s Visit Hobbit!”
Цели урока:1.Формирование потребности и способности понимать образ
жизни и поведение зарубежных сверстников в определенной
ситуации. Осознание своей культуры через контекст
культуры англоязычных стран.
2.Формирование лексических навыков говорения.
3.Развитие умения читать/понимать на слух текст с целью
извлечения детальной информации.
4.Развитие творческих способностей школьников.
Оборудование: Учебник “Enjoy English-2” под ред. Биболетовой М.З.,
аудиокассета, конверт с письмом, название темы урока
на флажках, рисунки, карточки со словами, плакат с
кроссвордом, бумага и рисунки для фильма, «дерево
судьбы».
Ход урока:
I. Beginning of the Lesson.
(звучит припев песни “How Do You Do?”)
a) Hello, boys and girls! Sit down, please. I am very glad to meet you. My name
is Tatyana Evgenyevna. Could you tell me your name?
(My name is …)
Ребята, когда англичане впервые встречаются, они говорят друг другу:
How do you do? - Здравствуйте!
Now say after me: How do you do?
И в ответ они слышат то же самое: How do you do? (обращаюсь к разным детям)
How do you do? What is your name?
(восхищаюсь их именами)
What a nice name!
What a beautiful name!
What a wonderful name!
b) Я очень рада нашей встрече! I am very pleased to meet you! And you? (I am very pleased to meet you!)
You can say:
I am glad to meet you!
I am glad to see you!
Nice to meet you!
Pleased to meet you !
(Я указываю детям на опоры, а они повторяют)
Ребята, я очень рада познакомиться с вами и еще раз говорю:
I am very pleased to meet you!
II. Listening.
1. (Один из учителей, присутствующих на уроке, говорит, что у него есть письмо для учеников 4 класса)
A letter? How very interesting! Who is the letter from? Do you know? I don’t
know either. Let’s read it!
(читаю письмо)
Hello, boys and girls!
I am Hobbit. My name is Frank Craggins. I am from England. I live in a fairy-
tale forest. I have a big house. I like to ride a bike in summer and skate in winter.
I like to eat chocolate, sweets and jam. I like to read books and watch cartoons. I
I can play the piano. I have many friends. Would you like to visit me? My
birthday is on the 20th of April.
Come and see me.
Your friend,
Frank Craggins.
2. So, who is the letter from?
Where does he live?
What does he like to do?
Does he have a sweet tooth?
Does he like to read?
Can he read English books?
When is his birthday?
Would you like to visit England?
Would you like to meet Hobbit?
(Дети отвечают на вопросы)
So, let’s visit Hobbit!
(Вывешиваю заголовок на доску)
III. Speaking.
1. Ребята, если мы хотим навестить Хоббита, то нам нужно подготовиться
к поездке. Hobbit doesn’t speak Russian. What can we tell him?
(Включаю аудиозапись диалога: Linda: Hello, Mary. Nice to meet you. Mary: Hello, Linda. Nice to meet you too. Linda; Where are you from?
Mary: I’m from Oxford.
Linda: How old are you?
Mary: I’m eleven. How old are you, Linda?
Linda: I’m eleven too.
Mary: What’s your hobby, Linda?
Linda: Painting.
Mary: What’s your favourite sport?
Linda: Gymnastics.)
a) Listen to the dialogue.
b) Listen to the dialogue and read it.(Детям раздаются карточки с записью
текста диалога
Linda: Hello, Mary. Nice to meet you.Mary: Hello, Linda. Nice to meet you too.Linda: Where are you from, Mary?
Mary: I’m from Oxford.
Linda: How old are you?
Mary: I’m eleven. How old are you, Linda?
Linda: I’m eleven, too.
Mary: What’s your hobby, Linda?
Linda: Painting.
Mary: What’s your favourite sport?
Linda: Gymnastics.)
с)Act out the dialogue.(Задания на карточках разные: одни дети
воспроизводят диалог, другие составляют свой, используя данную модель)
2. На день рождения обычно ходят с подарками. Давайте подумаем, какие
подарки понравились бы Хоббиту. Наверное, такие же, как и вам.
a) I would like to have a pencil
What would you like to have for a present?
(показываю картинки)
Would you like to have a bike?
a computer?
a cassette?
a cartridge?
skates?
sweets?
a walkman?
a flower?
a cake?
jeans?
a book?
(Развешиваю картинки на доску)
b) Read the words on the cards all together.
(Прикрепляю карточки на доску)
c) Take the word, read it and put it under the picture.
d) And now write the name of a thing to make the word “ PRESENT”
(Ребята заполняют кроссворд)
3. What shall we do at Hobbit’s birthday party?
a) Do you know the song “ Happy Birthday!”? Would you like to sing it?
(Дети поют песню)
b) Do you know any poems?
(Дети рассказывают известные им английские стихи)
How nice of you! Very good! Thank you.
4. I think that everybody likes to dance. Do you like to dance? Would you like to dance at the party? Well, now let’s sing and dance.
(Исполнение детьми песни “Come to the Party!” с движениями выполняет роль динамической паузы)
IV. Reading.
(показываю ребятам «дерево судьбы»)
Here is a “fortune tree”. You can see sweets and pieces of paper. There are
fortunes on them. If you want to know about your future, come and take a piece
of paper. You will learn what you will do at Hobbit’s place.
e.g. You will go to London next summer.
(Дети читают и переводят предсказания)
V. Making a Project.
Children, I know Hobbit likes to watch cartoons very much. Как вы думаете.
Может быть, стоит создать для него мультфильм о том, чем мы любим
заниматься?
Let’s make two groups. Here is your paper, glue, pictures. You have 5 minutes.
(Раздаю рисунки, бумагу, клей. Через 3-4 минуты дети озвучивают фильм
“With Love, from Russia”)
VI. The End of the Lesson.
I think, Hobbit will be glad to meet us, to get our presents and the cartoon.
А вы себя уверенно будете чувствовать в Великобритании? Why? What
сan we do?
(На доске написаны выражения для подстановки. Дети читают их,
составляя предложения.)
I can speak English
read English
singdancerecite poems
write English words
make a cartoon.
Thank you for your work. I was very glad to meet you.