Урок английского языка Alice in Wonderland
Конспект урока английского языка в 6 классе «Alice in Wonderland» к УМК «Spotlight 6»
Авторы: учитель английского языка первой квалификационной категории Зайцева Я.С. и учитель английского языка первой квалификационной категории Соловьева З.В.
МБОУ «СШ № 17» г. Новый Уренгой
Новый Уренгой 2017
Этап урока Ход урока Деятельность учащихся Примечания
Организационный момент Hello, children! We are glad to see you all. Sit down, please.
Today it’s an unusual lesson. We will have a trip. But where will we go? Guess! Look on the screen.
Do you have some ideas? What will we speak about?
What will we learn today?
Yes, you are right! Let’s go! We’ll go to Wonderland
We will speak about L. Carroll, his books and their characters. (Видео падают в нору) Дети определяют тему урока
Встреча с White Rabbit Do you know who it is.Rabbit:
Hello, nice to see you. What holiday do you celebrate today?
But we have a problem. The Red Queen stole the time and we can’t celebrate the birthday. Help me to find it, please. Are you ready?
Oh, keep silence. The Queen is here.
The Red Queen:
Good afternoon! If you want to get Time, go to the Wonderland and make a fact file. Then tell me about it. If you win, you’ll celebrate your school’s birthday.
Teacher:
So, let’s start. You can see the map of Wonderland on the screen. It’s the White Rabbit
School’s birthday
Yes, we are!
Видео White Rabbit
Видео The Red Queen
Фонетическая зарядка The first place is “Rabbit’s hole” There is phonetic task for you. You can see two sentences. Both of them contains difficult sounds th[θ] \wh [w]
Read it in hip-hop style:
I think, you think, we think, they think
Why do you cry, Willy
Why do you cry?
Why, Willy, why, Willy,
Why, Willy, why?
It’s a good job! You get the first fact!
Lewis Carroll is the famous English writer of books for children. Повторяют за учителем звуки из буквосочетанийth[θ] \wh [w]. Правильно произносят их.
Читают и повторяют предложения:
I think, you think, we think, they think
Why do you cry, Willy
Why do you cry?
Why, Willy, why, Willy,
Why, Willy, why?
Читают в стиле хип-хоп
Получают первый факт и вносят его в ФАКТ ФАЙЛ. Музыка бит
Чтение Teacher:
Now we’ll go to the second place “Tea party”
Ch. Cat: Would you like some tea? I like drinking tea and sayings.
Find the Russian equivalent for these sayings.
Time cures all things.
Время лечит.
Время заботится обо всем
One day is worth two tomorrow.
Один день пролетит завтра как два.
Одно сегодня лучше, чем два завтра.
Never leave that till tomorrow which you can do today.
Не откладывай на завтра то, что можешь сделать сегодня.
Все, что сделаешь сегодня, будешь делать и завтра.
Better three hours too soon than a minute too late.
Лучше три часа, чем одна минута.
Лучше три часа прождать, чем на одну минуту опоздать.
He that has time has life.
У кого есть время, у того есть жизнь.
Жизнь меняется со временем.
A wise person does at once, what a fool does at last.
Сделал дело – гуляй смело.
Мудрец делает незамедлительно то, что глупец делает в последний момент.
There is no time like the present.
Время как подарок.
Куй железо, пока горячо.
If you want time, you must make it.
Если вам не хватает времени, найдите его, освободите его.
Всему свое время.
Lost time is never found again.
Потерянное время не возвратить.
Не тем час дорог, что долог, а тем, что короток.
Time tries the truth.
Делу время, а потехе час.
Правда временем проверяется.
Time is money.
Время – лучший лекарь.
Время – деньги.
Times change and me with time.
Порядок время бережет.
Время нас меняет.
Time goes by quickly.
Время проходит быстро.
Время идет мимо.
Time covers and discovers everything.
Время все скрывает и все обнаруживает.
Скрытое под завесой времени будет обнаружено.
Time flies like an arrow
Всему свое время.
Время летит как стрела.
Teacher:
You get the second fact file.
Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking Glass
Работа с пословицами
Дети получают по одной пословице, находят верный эквивалент для нее.
Получают второй факт и вносят его в ФАКТ ФАЙЛ. АудированиеThe next place is “Humpty-Dumpty”. Do you know who he is?
Н-D: Hi, my dear friends! Listen to the conversation and put phrases in the correct order.
Can you act out this dialogue?
You get the third fact file.
Alice Lidell – was a prototype of the main character. He is an egg with eyes, nose and mouth.
Дети работают индивидуально в наушниках
Два ученика разыгрывают диалог
Получают третий факт и вносят его в ФАКТ ФАЙЛ. http://learningapps.org/display?v=pb2hthm1n17
Грамматика The Mad Hatter :
Now remember the Present Progressive tense and describe what Alice is doing.
You get the fourth fact file.
L. Carroll wrote this book in 1864 Карты
Получают четвертый факт и вносят его в ФАКТ ФАЙЛ. Письмо The last place is “The Caterpillar”.
The Caterpillar:
I’m very clever and I think you are too. You want to celebrate your school’s birthday. I like holidays…find in this crossword 7 names of festivals and celebrations.
Teacher:
You get the fifth fact file.
125 languages.
This story was translated into 125 languages. Работают в группах
Получают пятый факт и вносят его в ФАКТ ФАЙЛ. http://learningapps.org/display?v=pii3w55i317
Заключительный этап Teacher:
Oh, you’ve worked hard. As you can see we completed our fact file. Can you tell us now about this famous book?
Do you hear it?
The Red Queen:
Oh, you are so good children… It’s your time!
Teacher:
Congratulations! We brought the Time back. But look! There is Mad Hatter’s hat! What is inside it?
You can read it only looking through the mirror.
Teacher:
If you liked this lesson, let’s give the present to our school. Sing the song!
The lesson is over! Good bye! Рассказывают о книге, опираясь на факт файл.
The sheet of paper with the words and a mirror.
Читают высказывание через зеркало
Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present.
Поют песню Видео королева возвращает время