Разработка урока по английскому языку для 5 класса по теме:«Хобби.»
«Hobbies.» - открытый урок в 5-ом классе по учебнику «Enjoy English.5 класс». Авторы: Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанёва Н.Н.
Троянова Светлана Павловна, учитель английского языка.
Цели урока:
обобщить лексический материал по теме: «Free time».
отрабатывать структуру –to be going to- по изучаемой теме в вопросительных предложениях
формировать правильные произносительные навыки
развивать языковую догадку
обогатить лексический запас по теме: «Hobbies».
Задачи урока:
совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по данной теме по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению и письму
повысить интерес к изучению иностранного языка.
расширить общий кругозор учащихся
Оборудование:
учебники «Enjoy English» для 5-го класса
компьютер
проектор
магнитофон
экран.
раздаточный материал.
План урока:
Приветствие.
Речевая разминка
Сообщение темы урока.
Фонетическая разминка.
Повторение изученной лексики..
Презентация материала по теме:Free time.
Практика в говорении по теме:Hobbies.
Песенка про копилку.
Аудирование.
Беседа о планах на выходные.
Проверка домашнего задания (чтение диалога на стр.63).
Мини-викторина о Рождестве.
13. Работа с карточками.
14. Домашнее задание
15. Итоги урока.
Ход урока:
1.Greeting.
Good morning, children! I am very glad to see you today. I hope you are OK. So, let's start our lesson. I believe we shall work hard at our lesson and also we shall learn a new grammar material today .That is why you must
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· so on.)
3.Сообщение темы урока.
Now, look at the screen, please. How do you think, what are we going to discuss today?
4.Phonetic training.
And now, let us practice in English phonetics and remember some sounds and their transcription. I wi
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Презентация по теме: «Free time».
Today I have got a very good and colourful presentation for you on the topic: Free time. You will see and read the slides and then we shall discuss how you spend your free time and what you usually do in your free time.
7.Обсуждение темы: «Hobbies».
a) Let us have a talk about your hobbies. But first of all I will tell you about my hobby.(сначала учитель рассказывает детям о своём хобби.Например:As for me, I like collecting very much. I collect almost everything
·, especially small things. Look at my collection, please. I collect
And I have a lot of other funny, unusual and interesting things at home.)
б)I think every child has a hobby or, may be, some hobbies. Think it over and tell us about your hobbies and how else you like to spend your spare/free time.
8.Песенка про копилку.
Now, let’s have a short rest and sing a merry song about one little boy who had a money-box and collected coins..
9.Listening.
Open your books on page 58, ex.22. We are going to listen to the tape now.
(учащиеся слушают упражнение и выполняют к нему задание: ответить на вопрос-What Linda’s family is going to do next week?)
10.Беседа о планах на выходные.
And now we are going to talk about your plans for the weekend.(учитель рассказывает о своих планах на выходные:As for me, I am going to watch TV, rest a little, work with my computer and, of course, prepare for my classes for the next week. On Sunday I am planning to go to our local market.)
And what are you going to do at the weekend?(рассказы учащихся.)
11.Проверка домашнего задания.
а)At home you read and translated the dialogue on page 63.Open it, please. I need four students to go to the blackboard and read loudly your homework. You don’t know your roles, choose them right now. (учитель предлагает учащимся вытянуть бейджики с именами:Dima, Katay, Jim, Lena,учащиеся читают доставшуюся им роль.)
б)Say what the Russian students are going to present to their English friends.
12.Мини -викторина о Рождестве.
I have a slide-quiz about Christmas for you. It will be soon, you know. Please, try to answer these questions. Match the sentences on the left with the words on the right.
13.Работа с раздаточным материалом.
( учитель раздаёт карточки с вопросами и возможными на них ответами, учащиеся или сами отвечают на вопросы или находят нужный ответ на карточках.).
14. Homework .
page 59,ex.27.
15.The end of the lesson.
Our lesson is over.
I hope it was rather interesting and exciting.
Thanks a lot for your active and hard work.
As for me, it is always pleasant to work with you.
Your marks for today are: (учитель называет оценки).
Now you may be free.
Goodbye.
15