Поурочные планы по английскому языку на тему «School subjects»


Предмет: Английский язык
Класс: 3«Б»
Время: Тема урока: «School subjects»
Цель и задачи:
Информационный
Коммуникативный
По решению проблем
Активизировать новые лексические единицы по теме «School subjects»
Развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей вступать в иноязычное общение.
Использовать технологию проблемного обучения для изучения темы «School subjects»
Тип урока Изучение нового материала
Технологии: Комбинированный, элементы ИКТ
Методы: Учебный практический работа
Меж.предметная связь: Казахский и русский язык
Средство обучения: Учебник, наглядность
Ход урока: Деятельность учителя Деятельность ученика Ожидаемый результат
I. Warm up
Орг. момент
Phonetic drill:
-Good day, pupils! Sit down please!
-How are you? I’m glad to see you!
-Who is on duty today?
-What day is it today?
-Who is absent today?
-Do you like to play?
Children, we are going to play game the “Skype” You can ask different questions.
What is your name?
What is your favourite colour?
Do you like to go shopping?
Do you like to play tennis?
What is your favorite subject?
-Good afternoon teacher!
- I’m on duty today.
Yes, we love to play.
- my name is _______
- my favorite color________
- Yes, I love very much. Even with my mother every Saturday I go to the store.
- Yes.
- my favorite subject: literature, English Ученики готовятся к уроку, приветствуют учителя.
Умеют правильно отвечать на вопросы.
ІІ.Checking up home task
Проверка домашнего задание - What was your home task for today?
--Now, who want’s to answer?
Учитель задают вопросы проверяет домашнее задание
. - Our home task fort o day was exercise4atpage45
Знают как правильно делают домашнее задания.
ІІІ.Presentation
Изучение нового материала

-Now, children we’ll begin our lesson on the theme “School subjects»
-Open your copy-books and write down today’s date and theme of our lesson.
Training lexical skills
And now it is time to speak about your time-table. Tanya, do you remember what does this word mean? You are right. ---- what lessons do you have in your time table today?

- , what lessons do you have on Saturday?
-, what is your favourite school subjects?
Thank you very much.
But now you have many subjects at your timetable.
Now guys look at the blackboard and answer my questions:

Find and read out the subjects that you have in your timetable.
- Say what subjects you don t have in your school timetable.
- Do you want to learn French or Spanish?
- Thank you, children. Well done.
-Look at the blackboard and listen to me, translation in Russian
New words:
English- Английский
Russian- Русский
History- История
Literature- Литература
Music- Музыка
Art- Искусство
Labour - Труд
Record the number of classroom work, the topic of today's lesson
- I have Maths, Russian, English, Literature and P.E.
- I have Russian, History, Literature and P.E
-, My favourite school subject is Art
-, we have no English Literature, French, drama
-, Yes, of course
Write down new words, and repeats along with the teacher.
English Английский
RussianРусский
HistoryИстория
LiteratureЛитератур
MusicМузыка
Art Искусствo
Labour Труд
Умеют правильно отвечать на вопросы.

Умеют, как правильно ответить вопросы.
Умеют правильно отвечать на вопросы.
Умеют работать со словарем

IV.Practice
Закрепление
Fill in the missing letters

Do the crossword. What’s hidden word?
-, a notebook
-, a blackboard
-, a school bag
-, a ruler
-, a pen
-, an eraser
Sleep
pencil
chair
notebook
blackboard
ruler
book
eraser
sing Знают, как правильно поставить буквы.
Умеют как составлять кроссворды.
V.Рефлексия
-Do you like our lesson? How are you?
- What words have you learned? Worked actively during the lessons. Ученики умеют высказать своё мнение и объяснять свой поступки. Изучает информаций, отвечает на вопросы.
VI. Rounding up
Задание на дом Open your record-books and write your home task for the next time. Your home task is Ex:5 p 46
Learn by heard the new words Записывают в дневниках домашнее задание. Выполнение домашнего задание по требованию.
VII. Подведение итогов. Thank you, you were very active, attentive today.
The lesson is over. Good bye! Ученики слушают полученные оценки. Комментированные оценки.