How can I help the enviroment
Урок английского языка в 7 классе по теме:
«How can I help the environment?» Учитель английского языка
ГБОУ Школа 1411 г. Москва
Ососкова В.Л.
Цели:
Развитие коммуникативных способностей учащихся через различные виды речевой деятельности
Повторение пройденного материала по теме: «Окружающая среда».
Задачи:
1. Обучающие
- Обобщить знания, полученные в данном разделе, закрепить грамматические навыки, подготовиться к тесту по разделу: «Окружающая среда».
2. Развивающие
- Развивать умение выборочно понимать необходимую информацию
в воспринимаемом на слух тексте.
- Развивать у учащихся предметную память и мышление.
- Развивать умения и навыки устной речи.
3. Воспитательные
- Воспитывать у учащихся ответственность за сохранение природы и
бережное отношение к своей планете.
- Воспитательное значение темы заключается в том, что учащиеся убеждаются, что охранять природу нужно уже сейчас.
Тема урока обобщения:
«How can I help the environment? ».
(Как я могу помочь окружающей среде?)
План урока
Организационный момент
Проверка знаний лексики по теме: «The environment»
Речевая зарядка
Повторение грамматики раздела. ( Словообразование, употребление артикля the, приставка re- и ее значение, конструкция used to).
Развитие устной диалогической речи и отработка лексики в речевых и языковых упражнениях.
Аудирование.
Заключительный этап урока (Дерево обещаний, рефлексия).
Тип урока: комбинированный
Методы урока по источникам знаний:
- словесный
- практический
По степени взаимодействия учителя и учащихся
Вопросно-ответная работа
Самостоятельная работа
По характеру познавательной деятельности учащихся:
- репродуктивный
- проблемный
Оснащение урока
- компьютер, проектор (презентация)
- учебник К.И. и М.Ю. Кауфман «Счастливый английский.ру» 2009 год 7 кл.
Этапы урока Деятельность учителя
Teacher Деятельность учащихся
Students
I Организационный момент. Учащиеся приветствуют учителя и сдают рапорт дежурного на английском языке. Good morning boys and girls
I’m very glad to see you!
Sit down, please.
Let’s begin our lesson.
Who is on duty today?
Who is away today? -Hello, teacher!
-Renata is on duty today.
-Everybody is here!
II Проверка знаний лексики по теме: «The environment»
Учащиеся соотносят слова с их переводом.
Фронтальный опрос.
OK, let`s start our lesson. Today we get ready for the test of the Unit 4 «Nothing is forever». And first of all we must revise our vocabulary. Look at the screen. Match the words and expressions with their translations (слайд № ):
Nature-природа
polluted – загрязнённый
glass – стекло
litter – мусор
reuse-повторно использовать
a tin-жестяная банка
dynamite – динамит
plastic - пластиковый
atmosphere-атмосфера
toxins-токсины
chemicals-химикаты
climate-климат
turn on -включать
turn off-выключать
to drop-бросать
to save-спасать
Ecological-экологический. Nature-природа
polluted – загрязнённый
glass – стекло
litter – мусор
reuse-повторно использовать
a tin-жестяная банка
dynamite – динамит
plastic - пластиковый
atmosphere-атмосфера
toxins-токсины
chemicals-химикаты
climate-климат
turn on -включать
turn off-выключать
to drop-бросать
to save-спасать
Ecological-экологический.
III Речевая зарядка
введение в языковую среду. Учащиеся дают свои ответы. Please, tell me. What is the environment?
(Oceans, seas, rivers, forests, animals, birds and YOU) All that surrounds us. -Oceans, seas,
-rivers, forests,
animals, birds
IV Основная часть урока
Повторение грамматических тем раздела.
(Словообразование, употребление артикля the, приставка re- и ее значение, конструкция used to) на слайдах.
Ex.6 p.61
Учащиеся вставляют слова в пропуски (повторение лексики по теме: «Окружающая среда»)
Ex. A p.62 (притча)
Учащиеся выполняют задание на понимание текста:
1-продолжить предложения
2-ответить на вопросы
3-правдиво или неправдиво утверждение
(индивидуальная работа)
Ex. 9, 10 p.65
Учащиеся выполняют задание на повторение словообразования. (Парная работа, учащиеся проверяют и оценивают работы друг друга)
d) Найди ошибку. Упражнение на раздаточном материале. Индивидуальная работа. Учащиеся находят ошибки и исправляют неправдивые утверждения.
Ex. C p.66.
Учащиеся переводят предложения с русского на английский язык. Фронтальная работа.
Today we’ll speak about our planet. We’ll try to discuss the most important problem: «How can we protect our environment from litter?».
Also we will revise our grammar.
So, at first we will do exercises.
Open your textbooks on page 61 ex. 6
Look at the pictures and fill in the gaps.
Four men came to the forest by car.
The men cut down the trees for their campfire
The men killed the fish with dynamite.
They washed the car in the river.
The men didn`t pick up their litter and left campfire.
Ex. A p.62 (притча)
Once there was a wise old man. He could answer any question in the world. Everybody knew about him.
One day two boys said, “We are going to fool that old man. We catch a bird, go to the old man and say,
“We are holding something in our hands. Is it alive or is it dead?” If he says, “Dead”, we will let the bird fly, and if he says, “Alive”, we will kill it.”
They caught a bird and they carried it to the old man and they said, “We are holding something in our hands. Is it alive or is it dead?” And the wise old man looked at the young people and smiled. “It`s in your hands,”
he said.
OK. Please name this story.
What is the connection between the story and our topic “The environment”?
Ex. 9, 10 p.65
Inform-information
Situate-situation
Protect-protection
Pollute-pollution
Organize – organization
(Информация, ситуация, защита, загрязнение, организация)
Упражнение на слайде (приставка –re)
Write-rewrite
Build-rebuild
Count-recount
Decorate-redecorate
Heat-reheat
Use-reuse
Work in pairs. Find the mistakes.
I see the plane in a sky.
Moon goes round a sun.
If you look at sky in the morning, you can sometimes see a moon.
Earth is the biggest planet in a universe.
A lot of factories pollute our the atmosphere.
Ex. C p.66
Translate into English.
Животные, растения, моря и океаны нуждаются в нашей помощи.
Окружающая среда находится в опасности.
Вода в этой реке загрязнена.
Люди дышат воздухом и пьют воду.
Мы не должны бросать мусор.
Student 1: The men cut down the trees for their campfire
Student 2: The men killed the fish with dynamite.
Student 3: They washed the car in the river.
Student 4: The men didn`t pick up their litter and left campfire.
1–Once there was a wise old man.
- He could answer any question in the world
-“We are going to fool that old man.
- We are holding something in our hands.
- They caught a bird and they carried it to the old man.
-. “It`s in your hands,” he said.
2-What is the story about? (It is the story about the old wise man)
-What is the connection between the story and the topic of the lesson? (The future of our planet in our hands)
3- Once there was a wise old man. (T)
- He could answer any question in the world. (T)
- Nobody knew about him. (F)
- One day two men said, “We are going to fool that old man.”
- They caught a squirrel and they carried it to the old man. (F)
- They said, “We are holding something in our hands. Is it alive or is it dead?” (T)
- The young people could fool that old man. (F)
The students do the exercise.
Student 1: He`s got 1 mistake.
Student 2: He`s got no mistakes. It`s great.
d) 1. I see a plane in the sky.
2. The moon goes round the sun.
3. If you look at the sky in the morning, you can sometimes see the moon
4. The Earth is the biggest planet in the universe.
5. A lot of factories pollute our atmosphere.
e) The students translate the sentences.
1. Animals, plants, seas and oceans need our help.
2. The environment is in danger.
3. The water in this river is polluted.
4. People breathe air and drink water.
5. We mustn`t drop litter.
2. Развитие устной диалогической речи
Ex 5 р. 73. Проверка домашнего задания.
(групповая работа)
Повторение конструкции used to . Now, let`s check your home task. You prepared acting out of the text: «The Bottle» Come to the blackboard and do it.
The students act out the text «The Bottle»
3.Парная работа. Учащиеся в парах обсуждают предложенные им вопросы. Work in pairs. Your task is discussion of the theme.
Answer the questions:
What can we do to prevent such a future of our planet?
Are there organizations that help the environment?
The students give their answers:
We can do many things.
Don`t drop litter.
Don`t wear fur coats.
Don`t polluted the rivers, seas and oceans.
Greenpeace helps the environment.
Аудирование.
V. Заключительный этап урока
1. Дерево обещаний. Учащиеся зачитывают свои обещания природе и приклеивают свои листочки к дереву обещаний.
2. Подведение итогов урока. Рефлексия.
3. Домашнее задание.
Подготовка к тесту по теме: «Окружающая среда» Учащиеся записывают домашнее задание в дневники.
Now, we will listen to the text. Ex.11 p.66. Fill in the gaps.
Greenpeace
Our organization wants to protect the environment.
We fight against water and air pollution.
Are you unhappy with the ecological situation in your region?
Send us some information about it and we`ll try to help.
-There are organizations that are trying to help the nature. But you can help it too. Keep the basic rules every day.
-What is your promise to the nature?
-And now let`s give our promises to the nature.
-You put your leaves on this tree of promises.
2.Thank you for the lesson
Your work was very hard.
Your work was very good.
Your marks are….
Now please tell me
What did you like on our lesson?
What did you find out?
And now give me one of the smiles. How do you feel about our lesson?
It was excellent!
It was good!
It was boring!
3. Open your diaries and write down your home task. Get ready for the test of the Unit 4.
The lesson is over.
Good bye!
See you next lesson. The students listen to the text «Greenpeace»
and fill in the gaps.
Our organization wants to protect the environment.
We fight against water and air pollution.
Are you unhappy with the ecological situation in your region?
Send us some information about it and we`ll try to help.
-I won’t leave glass and plastic bottles in the woods.
-I won`t hurt animals and birds.
-I won`t drop litter.
-I won`t cut down the trees.
-I will never pollute the water.
2. Student 1: I liked the tree of promises. It was unusual.
Student 2: I liked the play «The Bottle» It was very interesting and taught me that we must save our planet.