Урок по молдавскому языку Еужения Тодерашку

Проект дидактик
ла лимба ши литература молдовеняскэ
класа а-6-а

Субьектул лекцией:Цара мя-й де флоаре,
Цара мя-й де спик,
Цара мя-й де кодру
ши де ням войник.

Тема лекцией: Еужения Тодерашку

Типул лекцией: Микстэ.

Скопул лекцией: Екзерсаря елевилор ын експримаря
оралэ,
А-й депринде пе елевь сэ-шь аргументезе
опиния проприе .
А трези респектул фацэ де култура
плаюлуй натал.

Обьективе операционале:

Елевий вор фи капабиль :

*сэ идентифиче персонажеле текстулуй.

*сэ повестяскэ текстул ын лимба матернэ.

*сэ формезе алтее титлурь адеквате пентру текстул дат.

*сэ читяскэ индепендент текстул.

*сэ рэспундэ ла ынтребэриле –кее (екз-2).

Материале дидактиче:
*мануалул , фише, читате.
Стратежий дидактиче:

Каптаря атенцией елевилор:
Анунцаря обьективелор
Актуализаря куноштинцелор.

Кувынтул ынвэцэторулуй- интродучере ла темэ.

Чине а фост Мефодие Апостолов?
Че ый плэчя де мик копил?
Унде десена десе орь?
Кынд а фэкут прима куноштинцэ ку театрул?
Че акторь штиць?
Че фел де оамень сынт акторий?


Лукрул ку читателе.( елевий ле читеск ши традук)
„ Акторул есте ун тип каре дакэ ну
ворбешть деспре ел нич ну те
аскултэ.”

„Пентру а фи ун актор бун требуе
сэ вий ку чева ноу.”

„ Акторий сынт довезь вий але
фаптулуй кэ суфлетул екзистэ.”


„Акторилор ле требуе ун рол маре
ку репличь мичь.”


„ Ну екзистэ ролурь мичь, екзистэ
доар акторь неталентаць.”

„ Акторул есте ун минчунос
синчер.”
„Акторий трэеск пе счена театрулуй”


„ Сингурул лукру пе каре акторул ыл
даторязэ публикулуй есте ачела сэ
ну-л пликтисяскэ.”

Биография актрицей.

Лукрул ку вокабуларул:
Елевилор ли се пропун кувинтеле ной :
А хотэры,а продуче,импресие,уймитор(оаре),спиритуал,мишкаре,а ындрэжи, ыннэскут, зилник,сэтень.

Алкэтуим ымбинэрь де кувинте , пропозиций, ле традучем
ын лимба русэ. Елевий вор ынкадра кувинтеле, ымбинэриле де кувинте ын контексте ной.

Лектура текстулуй:
лектурэ-модел
ун елев повестеште ын лимба русэ
читиря ши традучеря ын лэнцишор
ынтребэрь ын база текстулуй

Пауза динамикэ.

Граматика:
Пе маса елевилор сынт фише ку пропозиций дин текст , ей требуе сэ гэсяскэ пропозицииле ын каре се ворбеште деспре ероинэ ши локул еи де наштере.
Елевий гэсеск вербеле ши ле конжугэ (а хотэрыт, н-а продус)

Минжя фермекатэ,

Карактаристика портретилор.

Метода пэянженулуй. (Консолидаря)


Нотаря.


Тема пентру акасэ:
“5”- де повестит текстул ши де скрис ун есеу деспре Еужения Тодерашку.

“4”-Де ынвэцат лексикул , де традус текстул, екз 5 п.96

“3”-Де рэспунс ла ынтребэрь ,екз 8 п.96

15