План урока по молдавскому языку на тему Богэция суфлетулуй оменеск…(И.Друцэ, Бунелул, Кувынтул, Фрунзе де дор)


Проект дидактик
Личеул теоретик , Бендер
Чентолой П.Г.
Дисчиплина: Литература молдовеняскэ
Класа: а 11-а
Субьектул: "Богэция суфлетулуй оменеск...(И.Друцэ, Бунелул, Кувынтул, Фрунзе де дор) "
Типул лекцией: де рекапитуларе ши систематизаре
Тимпул преконизат: 45 мин.
Обьективеле визате:
Ла сфыршитул лекцией вом фи капабиль: (елевий стабилеск обьективеле де синестэтэтор)
(а дефини) ноциуниле пропусе;
(а евалуа) активитатя ын кадрул лекцией дупэ индикацииле прфесорулуй;
(а евалуа) проприиле атитудиньприн луаре де дечизий;
(а дискута) ши (а алеже) дин максимиле пропусе 2-3 карактеристичь але женерацией де азь.
Евениментеле (моментеле лекцией) Етапеле лекцией ын база програмулуй де ынвэцаре Че требуе сэ асигурэм?
А. Интродучеря ын активитате
А.1 каптаря атенцией
А.2 Реактуализаря ноциунилор пентру студиерятемей I. Етапа де ынкэлзире
-Сарчина професорулуй:
- Професорул ымпарте елевилор постере, формулынд сарчина: Дефиниць ноциуниле;
Историе
Пэмынт
Бунел
Юбире
Анекса №1
- Професорул верификэ тема пентру акасэ:
Комплетацьтабела ку информаций дин биография луй Ион Друцэ, нувелеле "Бунелул" ши "Кувынтул", "Фрунзе де дор".
Еу штиу Еу ам афлат Еу вряу сэ штиу
0. Каптаря атенцией
1. Стабилиря легэтурий ынтре обьективеле темей ной ши материалул студият
А.3 Енунцаря субьектулуйши а обьективелор операционале II. Етапа де интродучере а темей ной
- Професорул анунцэ тема лекцией ши елевий стабилеск обьективеле лекцией.
- Се ымпарт фишеле де евалуаре
Анекса №2
Елевий дискутэ пунктеле дин фишэ ши адресязэ ынтребэрь де конкретизаре.
- Професорул пропуне левилор сэ комплетезе "пирамида повестирий" (Бунелул, Кувынтул "Фрунзе де дор".И.Друцэ)
Анекса №3 2. Стабилиря скопулуй ши обьективелор.
3. Елевий лукрязэ ын груп. 3 групурь.
В. Презентаря концинутулуй лекцией III. Етапа де презентаре а материей ной
Етапа респективэ а фост практикатэ ла лекцииле антериоаре, лекция аре карактер де женерализаре.
3. Моделаря де кэтре професор а ындеплинирий сарчинилор пентру а практика материя ноуэ.
4. Верификаря нивелулуй де ынцележере ынаинтеде а трече ла етапа урмэтоаре.
5. Офериряпосибилитэцилор де практикаре а куноштинцелор ной.
В.1 Обцинеря перформанцелор
В.2 Асигураря feedback-улуй IV.Етапа де практикаре а материей ной
Професорул ымпарте фишеле ын каре се чересэ се експличе ынтр-ун нунц че легэтурэ екзистэ ынтре кувинтеле пропусе:
Суфлет-богэцие;
Суфлет-луминэ;
Суфлет-кувынт;
Суфлет-модэ;
Суфлет-попор.
Анекса №4
Се акчептэ орьче вариантэ де рэспунс.
Професорул презинтэ вариантеле проприй.
Анекса №5
Елевий компарэ рэспунсуриле лор ку челе презентате ши алег каре максимэ презинтэ, дупэ пэреря лор, ун адевэр.
Професорул рекомандэ елевилор сэ ымпартэ пажина де кает ын доуэ пэрць:
Че карактеризязэ женерация де азь? Спре че ар требуи сэ тиндем ын виитор?
Професорул ку елевий енерализязэ челе дискутате пынэ аич ши скриу ын каете конклузия: Ну старя лукрурилор материале ар требуи сэ не преокупе астэзь, чи старя суфлетулуй.
6. Мониторизаря ктивитэций елевилор.
7. Евалуаря реализэрий де кэтре елевь а рэспунсурилор ын параметрий индикаць.
Прфесорул чере елевилорсэидентифичекувынтулсуфлетын "Фрунзе де дор" ши сэдяекивалентуллексикал синоним.
Суфлет-пэмынт, пэдуре, фемеяюбитэ, кымпул ку пэпушой...
Фиекаре елев ва рэспунде ла ынтребаря "Че есте богэция суфлетулуй оменеск" порнинд де ла оперелелуй Ион Друцэ ынвэцате.
Професорул чере рэспунс ла ынтребаря "че ай афлат ноу азь ла лекцие?"
С. Ынкееря ктивитэций
С.1 Сарчинь пентру мункэ индепендентэ/Тема
Пентру акасэ. V.Етапа де евалуаре а куноштинцелор ши а абилитэцилор формате.
Елевий ремаркэ пунктеле форте ши моментеле орижинале. Се калкулязэ ши се аргументязэ нотаря.
8. Евалуаря реализэрий де кэтре елевь а обьективелор лекцией.
9. Офериря посибилитэций де а аплика материя ынтр-о ситуацие ноуэ, релевантэ пентру вяца реалэ а елевилор.
VI. Етапа де апликаре.
Реализаць ун есеу (9-10) пропозиций, порнинд де ла уна дин максимиле дин анекса №5. Анекса №2
Фиша де евалуаре
Врей сэ девий кампион? Кыштигэ 100 де пункте!
529590-3175Ай партичипат ла експериментул де ла лекцие? Ць-а плэкут?
Скрие аич_______________ Кыштижь -10пункте
00Ай партичипат ла експериментул де ла лекцие? Ць-а плэкут?
Скрие аич_______________ Кыштижь -10пункте

8629654290695Ай ворбит ла лекцие доар ын лимба молдовеняскэ?
Май ай -20 пункте.
00Ай ворбит ла лекцие доар ын лимба молдовеняскэ?
Май ай -20 пункте.
6248403012440Ай фолосит ын ворбире фигурь де стил (епитете, персонификэрь, компараций...) Кыштижь -18 пункте
00Ай фолосит ын ворбире фигурь де стил (епитете, персонификэрь, компараций...) Кыштижь -18 пункте
681990-2264410Ай стабилит обьективеле?
Дакэ ай фэкут-о примешть- 10пункте
00Ай стабилит обьективеле?
Дакэ ай фэкут-о примешть- 10пункте
5295901707515Ай фост актив ла лекцие? пентру ун рэспунс ай-10 пункте
2-3 рэспунсурь- ай-20 де пункте
4-...рэспунсурь-ай- 30 де пункте
00Ай фост актив ла лекцие? пентру ун рэспунс ай-10 пункте
2-3 рэспунсурь- ай-20 де пункте
4-...рэспунсурь-ай- 30 де пункте
624840335915Ай дефинит ноциуниле?
Ай акумулат -12 пункте
00Ай дефинит ноциуниле?
Ай акумулат -12 пункте

Анекса №1
Дефиниць ноциуниле ынтр-ун енунц
Историе____________________________
____________________________________
Пэмынт_________________________________________________________________
Юбире______________________________
____________________________________
Бунел______________________________
____________________________________
Анекса №3
Пирамида повестирий
1_________
2____________________
3____________________________
4_____________________________________
5___________________________________________
6__________________________________________________
7________________________________________________________
8______________________________________________________________
1. Нумеле персонажулуй принчипал.
2. Доуэ кувинте че дескриу персонажул приннчипал.
3. Трей кувинте че дескриу кадрул.
4. Патру кувинте че дескриу проблема.
5. Чинч кувинте че дескриу примул евенимент.
6. Шасе кувинте че дескриу ал дойля евенимент.
7. Шапте кувинте че дескриу ал трейля евенимент.
8. Опт кувинте че концин солуция.
Анекса №4
Аргументаць ынтр-ун енунц че легэтурэ екзистэ ынтре кувинтеле пропусе:
Суфлет-богэцие______________________________________
____________________________________________________
Суфлет - инимэ_______________________________________
_______________________________________________________
Суфлет-кувынт_________________________________________
_______________________________________________________
Суфлет-модэ____________________________________________
_________________________________________________________
Суфлет - попор_____________________________________________
__________________________________________________________
Анекса №5
Читате деспре суфлет
Нич сэрэчия ну поате ынжоси суфлетеле тарь, нич богэция ну ле поате ынэлца.
Ачела е суфлет каре чере луминэ... (Ал.Влэхуцэ)
Кувынтул поартэ икоана суфлетулуй ши комоара инимий. (Дм.Кантемир)
Сынт оамень каре ши ынэунтрул суфлетулуй се ымбракэ дупэ модэ.
Суфлетул омулуй е ка ун вал-суфлетул унуй попор ка ун очеан. (М. Еминеску)