Урок по английскому языку на тему What will happen to you in ten years?


Урок по английскому языку по теме:
«What will happen to me in the future?» Цель урока: систематизировать знания обучающихся, тренировать в умении вести общение на английском языке в предлагаемых ситуациях. Ход урока
Организационный момент начала урока.
Приветствие:
Good morning children! I am glad to see you!
How are you?
Who is on duty today?
Who is absent today?
What date is it today?
Thank you!
Ознакомление с целью урока.
You know kids, I have got a parcel from London. This parcel is from Robin Macwizard. What is in the parcel? Let us see! Look! It is a cassette. Let s listen to it! ( Учащиеся прослушивают сообщение).
What does Robin tell us about?
You are right! He tells us about his future plans. And you? Can you tell about your future professions? ( Учащиеся отвечают : Yes, I can. Yes, we can).
So, at the lesson today we will speak about your future plans and your future professions, but first we must revise Future Simple Tense.
Фонетическая зарядка
-Children, what poem about professions do you know? Let s recite them!
Учащиеся рассказывают стихотворения.
Основная часть урока.
Актуализация грамматического материала по теме «Будущее время».
Учащиеся работают у доски. Используются карточки: WILL NOT WORK WHEN ?
Работа в режиме T>P
What will happen to you in ten years?
Where will you live?
Will you be happy?
Will you be alone?
How many friends will you have?
Will you have a car?
Will you have a family?
How old will you be in ten years?
Will you have a house?
Развитие диалогического умения
- Children, Misha wants to ask his friend about his future plan. But he can not ask questions. Let s help Misha. Let s teach him to ask questions.
На доске вопросительные предложения, составленные неправильно. Учащиеся должны восстановить порядок предложений.
Примерные вопросы и ответы:
Happen, will, what, to, you, in ten years?
I will be a teacher.
Will, what, you, do?
I will teach the children.
Will, you, live, where?
I will live in Iglino.
Thank you, Misha thanks you too. Now he can ask questions.
And now, talk to one another about your future plans. Work in pairs, please. You may use Misha’s questions.
Учащиеся работают парами. Во время работы я контролирую их. Затем все вместе прослушиваем 1-2 пары.
Развитие монологической речи
-I know you have got many friends. Have you got a friend, Zalia? And you? Let’s speak about your friend’s future professions.
7. Проверочный тест. Затем взаимопроверка, выставление оценок
8. Подведение итогов урока. Рефлексия.