Конспект завершающего урока по английскому языку на тему Свободное время и хобби (6 класс)
Конспект завершающего урока по теме
6 «Б»классТема: «Free time and hobby»
Цель: совершенствование языковых навыков учащихся
Задачи урока:
Практические
Закрепление лексического материала по теме.
Совершенствование навыков аудированияСовершенствование навыков говорения
Воспитательные
Формирование у учащихся познавательной активности.
Формирование у учащихся социокультурной компетенции.
Развивающие
Развитие у учащихся памяти, внимания и воображения.
Развитие умения речевого взаимодействия, умения работать в группе.
Образовательные
Расширение лингвистического кругозора
Этапы, шаги Задания, стимулирующие деятельность учащихся Учебный материал
Начало урока
Приветствие.
Сообщение задач урока
Речевая зарядка
Основная часть
Работа над лексическим материалом
Cовершенствование навыков чтения с полным пониманием.
Завершение урока
Подведение итогов
Запись домашнего задания
There is the bell. Stand up. Good morning. Sit down. What date is it today? What’s the weather like? Who is absent today?
And how do you think, what are we going to do during the lesson?
Look at the board. There are some pictures. Say what is it and repeat after me.
How do you think, what is our topic for today?
Yes, free time. And what is it for you personaly?
Now work in groups. I have some words combinations. Now find please the end of each word combination. Then we will check it. How much time do you need for this exercise?
The time is over. Now tell me please how do you like to spend your free time?Now I know, how you spend your free time. Now try to guess how I like spending my free time. We play “Bingo game”.
And now I propose you ask your classmates how they usually spend their free time.
Fill in the table and than say what activities are the most popular in your class.
Look at №132 in your books. Listen how do British people spend their weekends? Find out which activities are more and less popular in Britain. Compare the results with your classmates’ activities.
It was very interesting to speak about your free time. But in our time there are a lot of people, who are “couch potatoes”. Do you know this word? No? Open your books at page 111 №133. Read this texts and choose the right definition of the phase “couch potato”.
Do you know yourself well? Answer the questions: Are you a “couch potato” or not?
Well done. How many “couch potatoes” are in our class?
What can we advise them?
So, what have we done today during the lesson? Was it interesting for you?
Now open your record-books and write your hometask.
Тема урока зашифрована на доске в виде картинок.
Картинки на доске:
-Taking photos
-Going to the cinema
-Browsing the Internet
-Taking care of a pet
Дети рассуждают о свободном времени
Раздаточный материал.
На доске 2 примера:
I like…
I enjoy…
Дети рисуют квадрат в тетради и пишут любые 4 увлечения. У кого совпадают 4 ответа получают 5.
Дети работают в группе, заполняя таблицу о своем свободном времени.На доске примеры для ответа:
The most popular activities in our class are…
Дети слушают запись. Сравнивают результаты, рисуют диаграмму.
Дети проходят тест в учебнике.
.
Домашнее задание записано на доске