КОС для итогового контроля в форме диф.зачета по учебной дисциплине Иностранный язык


ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
«КРАСНОДАРСКИЙ МОНТАЖНЫЙ ТЕХНИКУМ»
КРАСНОДАРСКОГО КРАЯ
Комплект оценочных средств
для проведения итоговой аттестации в форме дифференцированного зачета
по учебной дисциплине ОГСЭ.03 «Иностранный язык»
в рамках основной профессиональной образовательной программы (ОПОП)
для всех специальностей СПО
Преподаватель: Копширь Е.А.
Краснодар 2015
ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
«КРАСНОДАРСКИЙ МОНТАЖНЫЙ ТЕХНИКУМ»
КРАСНОДАРСКОГО КРАЯ
010668000
СОГЛАСОВАНО
Председатель методической комиссии
______________
ЗАДАНИЯ
для проведения итоговой аттестации по дисциплине «Иностранный язык» в форме
дифференцированного зачета № варианта Специальность
1 21.02.03
Прочитайте и письменно переведите текст:
SANDWICH.Once there lived a man in England. His name was Sandwich and he was very rich. He lived to play cards. He could play cards very well and was the best player of his time. Often he played all day and night. One day he played for 24 hours without stopping. He did not leave the card table even to eat. Servants had to bring food to him. They brought him some meat and bread. He did not want to stop playing while he ate. He put the meat between two pieces of bread. In this way he was able to continue playing. From the name of this man comes the word sandwich today.
Now a lot of people in England eat sandwiches for their lunch. There are lots of sandwich shops in London. There you can buy all sorts of sandwiches. You can get meat sandwich, or salad sandwiches, or meat-and-salad sandwiches. And you can get cheese, egg or fish sandwiches. You can even buy fruit sandwiches. Lots of people in the world like sandwiches, but some don’t.
Ответьте на вопросы к тексту:
What do we call a sandwich?
What sort of sandwiches do you know?
When do people in England eat sandwiches?
What is the origin of the word sandwich?
What was the Earl of Sandwich famous for?
What other facts about the man do we know?
When did he first make a sandwich?
3.Составьте словарь профессиональных терминов (10слов и выражений)
Результаты освоения
(объекты оценивания)
Основные показатели оценки результата Отметка о выполнении
Знание лексического и грамматического минимума, необходимого для чтения и перевода со словарем иностранных текстов профессиональной направленности;
Умение- переводить со словарем иностранные тексты профессиональной направленности;
- Чтение и перевод со словарем текста Задание 1
оценивается в 1 балл
Умение общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;
-Ответить на вопросы на основании информации, полученной из текста Задание 2
оценивается в 2 балла
Умение
пополнять словарный запас
- Знание словарного минимума по данной специальности Задание 3
оценивается в 2 балла
Условия выполнения задания
1. Место выполнения задания: задание выполняется в аудитории
2. Максимальное время выполнения задания: 45 минут
3. Вы можете воспользоваться словарями.
ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
«КРАСНОДАРСКИЙ МОНТАЖНЫЙ ТЕХНИКУМ»
КРАСНОДАРСКОГО КРАЯ
010668000
СОГЛАСОВАНО
Председатель методической комиссии
______________
ЗАДАНИЯ
для проведения итоговой аттестации по дисциплине «Иностранный язык» в форме
дифференцированного зачета № варианта Специальность
2 21.02.03
1.Прочитайте и письменно переведите текст:
BALZAC AND HIS HANDWRITING.Balzac, the famous French writer, was a man of great talent. He wrote many novels which were translated into different languages and were known all over the world. But Balzac himself was proud of his ability to tell the character and behaviour of a person by his or her handwriting.
One day a woman friend of Balzac brought him a young boy’s exercise book. She showed it to him and asked him to try to tell her what he thought of the boy’s character. The woman said that the boy was not her son and that Balzac might tell her the truth. Balzak studied the handwriting for a few minutes and then said: “Everything is quite clear to me. I shall tell you the truth.” He asked the woman to pay attention to some features of the handwriting and said that the boy was a bad, lazy fellow. “It cannot be possible, “said the woman smiling. “This is a page from the exercise book which you used when you were a boy.”
2.Ответьте на вопросы к тексту:
Who is the story about?
What do you know about Balzac?
What features of his character was he proud of?
Why did a woman friend of Balzac come to him one day?
How could Balzac tell the character and behaviour of a person?
What did Balzac say to his friend?
3.Составьте словарь профессиональных терминов (10слов и выражений)
Результаты освоения
(объекты оценивания)
Основные показатели оценки результата Отметка о выполнении
Знание лексического и грамматического минимума, необходимого для чтения и перевода со словарем иностранных текстов профессиональной направленности;
Умение- переводить со словарем иностранные тексты профессиональной направленности;
- Чтение и перевод со словарем текста Задание 1
оценивается в 1 балл
Умение общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;
-Ответить на вопросы на основании информации, полученной из текста Задание 2
оценивается в 2 балла
Умение
пополнять словарный запас
- Знание словарного минимума по данной специальности Задание 3
оценивается в 2 балла
Условия выполнения задания
1. Место выполнения задания: задание выполняется в аудитории
2. Максимальное время выполнения задания: 45 минут
3. Вы можете воспользоваться словарями.
ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
«КРАСНОДАРСКИЙ МОНТАЖНЫЙ ТЕХНИКУМ»
КРАСНОДАРСКОГО КРАЯ
010668000
СОГЛАСОВАНО
Председатель методической комиссии
______________
ЗАДАНИЯ
для проведения итоговой аттестации по дисциплине «Иностранный язык» в форме
дифференцированного зачета № варианта Специальность
3 21.02.03
1.Прочитайте и письменно переведите текст:
WEATHER FORECAST.Two men travelling in a very wild part of America. They did not see any houses but only tents where Indians lived. One day they met an old Indian who was sitting near his tent. He was smoking. The Indian was a hunter and knew everything about the forest and the animals living in it and many other things. He could also speak English rather well.
“Can you tell us what the weather will be like during the next few days?” one of the two travelers asked him.
“Oh, yes,” he answered. “Rain is coming, and wind. Then there will be snow for one or two days, but then the sunshine will come again and the weather will be fine.”
“These old Indians know more about world than we with all our knowledge of physics, maths and other sciences.”
“Tell me, “he asked, “how do you know all that?”
The Indian answered: “I heard it over the radio.”
2.Ответьте на вопросы к тексту:
Where did the men travel?
Whom did they meet there?
What was the old Indian doing when they met him?
What did they speak to him about?
How did he know everything about the weather?
How do you think the weather forecasts are made up know?
3.Составьте словарь профессиональных терминов (10слов и выражений)
Результаты освоения
(объекты оценивания)
Основные показатели оценки результата Отметка о выполнении
Знание лексического и грамматического минимума, необходимого для чтения и перевода со словарем иностранных текстов профессиональной направленности;
Умение- переводить со словарем иностранные тексты профессиональной направленности;
- Чтение и перевод со словарем текста Задание 1
оценивается в 1 балл
Умение общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;
-Ответить на вопросы на основании информации, полученной из текста Задание 2
оценивается в 2 балла
Умение
пополнять словарный запас
- Знание словарного минимума по данной специальности Задание 3
оценивается в 2 балла
Условия выполнения задания
1. Место выполнения задания: задание выполняется в аудитории
2. Максимальное время выполнения задания: 45 минут
3. Вы можете воспользоваться словарями.
ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
«КРАСНОДАРСКИЙ МОНТАЖНЫЙ ТЕХНИКУМ»
КРАСНОДАРСКОГО КРАЯ
010668000
СОГЛАСОВАНО
Председатель методической комиссии
______________
ЗАДАНИЯ
для проведения итоговой аттестации по дисциплине «Иностранный язык» в форме
дифференцированного зачета № варианта Специальность
4 21.02.03
1.Прочитайте и письменно переведите текст:
THE BERMUDA TRIANGLE.It was a warm sunny day, and there were only a few clouds in the sky. It was good weather for flying, and five officers in the US Navy were planning their two-hour flight to Bermuda. The date – early December, and the crew members were already thinking about their Christmas holidays and their families. The planes were ready just after lunch.
At the last minute one of the crew members went to the doctor. He didn’t feel well. He wanted to stay at the base. The commanding officer needed him, however. He said: “The flight is only two hours. Don’t worry! You’ll be back soon. You have to go.”
At 2.10 p.m. the planes were in the air. One hour later, their work was finished, and they began the journey back to their base in Florida. Suddenly their radio controller at the Navy base received this message from Flight 19.
“Emergency. This is an emergency! We cannot see land. We are not sure of our position. Everything is strange. The compass is spinning wildly. We don’t know our direction. We don’t know where we are…”
Then the voices stopped. Radio contact stopped. The Navy immediately sent a search plane out to look for the men. All six planes and twenty-two men were never seen again.
2.Ответьте на вопросы к тексту:
What was the weather like on the 5th of December 1945?
What was the duration of the flight they planned to make?
Why did one of the officers want to stay at the base?
What happened during the flight?
What did the Navy do to find the planes?
How many planes and people vanished on that day?
3.Составьте словарь профессиональных терминов (10 слов и выражений)
Результаты освоения
(объекты оценивания)
Основные показатели оценки результата Отметка о выполнении
Знание лексического и грамматического минимума, необходимого для чтения и перевода со словарем иностранных текстов профессиональной направленности;
Умение- переводить со словарем иностранные тексты профессиональной направленности;
- Чтение и перевод со словарем текста Задание 1
оценивается в 1 балл
Умение общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;
-Ответить на вопросы на основании информации, полученной из текста Задание 2
оценивается в 2 балла
Умение
пополнять словарный запас
- Знание словарного минимума по данной специальности Задание 3
оценивается в 2 балла
Условия выполнения задания
1. Место выполнения задания: задание выполняется в аудитории
2. Максимальное время выполнения задания: 45 минут
3. Вы можете воспользоваться словарями.
ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
«КРАСНОДАРСКИЙ МОНТАЖНЫЙ ТЕХНИКУМ»
КРАСНОДАРСКОГО КРАЯ
010668000
СОГЛАСОВАНО
Председатель методической комиссии
______________
ЗАДАНИЯ
для проведения итоговой аттестации по дисциплине «Иностранный язык» в форме
дифференцированного зачета № варианта Специальность
5 21.02.03
1. Прочитайте и письменно переведите текст:
A FRENCHMAN IN LONDON.I.A Frenchman once came to London. It was his first visit to the English capital. He stayed at a hotel, left his things there and sent a telegram to his wife in which he informed her that he had arrived safely. Then he decided to go sightseeing. He went to the old district at first. He paid attention to beautiful monuments and saw a great number of squares, palaces, buildings, streets, and shops. Then he had dinner at a restaurant. After dinner the Frenchman decided to see a play at a theatre. The play was excellent. The Frenchman thought that his first day in London was very successful and decided to return to the hotel. As he was tired he took the most rapid means o transport – the taxi. Suddenly he discovered that he forgotten the name and address of the hotel. He didn’t know what to do.
II. Then he remembered the telegram which he had sent to his wife in the morning. He asked the taxi-driver to take him to the nearest post-office. There he sent his wife another telegram with the words: “Send me the name of my hotel immediately to the following address”.
2.Ответьте на вопросы к тексту:
Who came to London?
How did the Frenchman spend his first day in London?
Why couldn’t the Frenchman find the way back to the hotel?
What way out of the situation he find at last?
How many telegrams did the Frenchman’s wife receive on that day?
3.Составьте словарь профессиональных терминов (10 слов и выражений)
Результаты освоения
(объекты оценивания)
Основные показатели оценки результата Отметка о выполнении
Знание лексического и грамматического минимума, необходимого для чтения и перевода со словарем иностранных текстов профессиональной направленности;
Умение- переводить со словарем иностранные тексты профессиональной направленности;
- Чтение и перевод со словарем текста Задание 1
оценивается в 1 балл
Умение общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;
-Ответить на вопросы на основании информации, полученной из текста Задание 2
оценивается в 2 балла
Умение
пополнять словарный запас
- Знание словарного минимума по данной специальности Задание 3
оценивается в 2 балла
Условия выполнения задания
1. Место выполнения задания: задание выполняется в аудитории
2. Максимальное время выполнения задания: 45 минут
3. Вы можете воспользоваться словарями.