Урок английского языка по теме Река Темза
Река Темза
Цель урока: научить учащихся рассказывать о достопримечательностях Лондона
Задачи: развитие навыков чтения, письма, аудирования, говорения.
Оборудование: проектор, презентация, аудиозапись
Планируемые результаты:
предметные: узнать о достопримечательностях Лондона, составить монологические высказывания;
личностные: проявлять понимание и уважение к культурным и историческим ценностям, культурам других народов, оптимизм в восприятии мира;
метапредметные:
регулятивные: осуществлять познавательную рефлексию в отношении действий по решению учебных и познавательных задач;
познавательные: осуществлять расширенный поиск информации с использованием ресурсов библиотек и интернета;
коммуникативные: задавать вопросы, необходимые для сотрудничества с партнёром.
ХОД УРОКА:
Организационный момент.
Good morning!
Who’s on duty today?
Who’s absent?
Сообщение темы урока.
Look at the blackboard.
St. Augustine, a friar, once said
‘’The world is a book and those who do not read only one page.’’
What do you think we are going to speak about?
You’re right. We know a lot about our country. There are different sights here.
Today we’ll lean same information about London and its sights.
The theme of our lesson is “ The River Thames”
Фонетическая разминка.
Before our travelling let’s train our tongues. Repeat all together: very well.
Look at the screen. You see a tongue twister.
Repeat after me. She sells seashells on the sea shore.
Работа с текстом.
Before reading. Well done. Look at the screen. There are some different tourist attractions
on it. Let’s read them.
The London Eye, Tower of London, the London Dungeon, Shakespeare’s Globe Theatre. What do you think you can do, see and learn about tourist attractions along the River Thames.
While reading Now, open your textbooks on page 95. First of all, read this leaflet and complete
the gaps with the correct words dewed from the words in brackets. ( some
minutes)
Учащиеся самостоятельно вставляют пропущенные слова, затем читают вслух.
Listen to the recording and chick your answers.
Now you’ll work in pairs.
Match English phrases to their Russian equivalents.
посмотреть с высоты птичьего полёта
разумное использование средств
испытать нечто незабываемое
садиться и сходить
испуганный до потери сознания
слабонервные
Физкультминутка.
Are you tired? Let’s have a rest.
Clap your hands when you hear words about London.
The Kremlin, St Paul’s Cathedral, Trafalgar Square, Red Square, the Pushkin Museum of Fine Arts, the National Gallery, the Tretyakov Gallery, the Tower, Westminster Abbey, the Winter Palace.
And now let’s do a creative task. Imagine you’re a guide on the River Thames boat trip. Look at the screen you can see some constructions, use them in your speech:
Who is a volunteer?
Shakespeare. (Учащиеся рассказывают о Шекспире.)
Sonnets. (декламируют сонеты 130, 77, 90, 128, 66)
Рефлексия. What have we discussed today?
Marks
Homework: Ex 4 p.95