План-конспект урока TV or not TV (9 класс)
"TV or not TV?"
Задачи:
Обучающие:
Вовлечь учащихся в активную речевую деятельность, с применением ранее приобретенных знаний, умений и навыков
Развивающие:
развивать навык восприятия речи на слух;
Развивать критическое и логическое мышление при постановке проблемы, умение аргументировано высказываться.
Воспитательные:
воспитывать терпимое отношение к мнению других людей
учить вести дискуссию.
Оборудование: компьютер, проектор
Ход урока
I. Oрг момент.
Teacher: I’m very glad to see you. We can’t imagine our life without TV. There are TV-sets in every house.
II. Выявление цели урока силами учащихся.
Teacher: Look at the blackboard. What is the theme of our lesson?
Student: The theme of our lesson “TV or not TV?”
Teacher: What is the aim of the lesson?
S
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
III. Работа над лексикой (Повторение)
Give me the Russian equivalents of the following words and word combinations.
To show
Goggle box
One-eyed monster
To eat up time
To educate
To kill conversation
To inform
Annoyable
Violence
Harmful
To give smb. a company
To relax
Magic box
Selectively
Intelligently
Cruetly
Threat
IV. Речевая зарядка.
Teacher: Answer the questions.
Do you like to watch TV?
How often do you watch TV?
Why is TV often called “the window of the world”?
Why does television play an important
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·instead of watching TV?
V. Раскрытие цели урока силами учащихся.
T: Give me the simplest definition of the word “TVset”.
На доске нарисовать телевизор, как коробку с одним глазом.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Student 1: It is a box
Teacher: What kind of box is it?
Student 2: It is a magic box.
Здесь добавляем усики наверху ящика (Антенны)
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Teacher: Why is it a magic box?
Student 3: Because it shows us the world.
Student 4: It educates
Student 5: It informs us
Student 6: It gives us company when we need it
Student 7: It develops different skills.
Все ответы в краткой форме пишутся с левой стороны нарисованного телевизора
Teacher: What is TV set else?
Student 1: It is a goggle box.
Вот это слово пишется в середине под рисунком.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Student 2: It is one-eyed
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Все ответы в краткой форме пишутся с правой стороны нарисованного телевизора.
Teacher: When TV can de useful to you?
Student 1: When we watch TV intelligently.
Student 2: When we watch TV selectively.
Teacher: What sides of TV are written here?
Student 1: Positive sides
Student 2: Negative sides.
Учитель пишет на доске выше названных качеств телевизора On the positive side и On the negative side.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Goggle-box
On the positive side
On the negative side
Magic boxShowsWindow of the worldEducatesInformsRelaxationGives us company
One-eyed monsterEats up timeKills conversationSome programmes are annoyableToo much violenceYou can’t go outdoorsHarmful to our healthDevelops different skills
intelligentlyselectively
VI. Аудирование Ex.9 p48
Comment on some ideas of the text. Give your point of view. Give examples
1.Modern television teaches people immorality.
2. there too much violence and cruelty on television
3. young children often watch programmes that teach them wrong things.
4. there are a lot of bad –taste programmes on TV
5. Programmes where people are spied on are immoral.
6. commercials don’t let people enjoy the programmes they watch
VII. Подведение итогов урока и ознакомление с домашним заданием
Teacher: And now some words on conclusion.
On the positive side, television gives us the possibility to see the world for free. Television keeps us informed. Makes us to think and feel. It entertains and gives us company when we need it. Quizzes make people develop different skills, make people interested in reading.
On the negative side: before we admitted the one-eyed monster into our houses we used to have hobbies, we used to entertain our friends, we used to go outside, to theatres, cinemas, sporting events. All that belongs to the past. Now all our free time is regulated by the goggle-box. The monster demands and obtains absolute silence and attention. If any member of the family dares to open his mouth during a programme he is quickly silenced. Food is left uneaten, homework undone and sleep is lost. Television cuts us off from the real world. It prevents us from communicating with each other.
I’m pleased of your work. You’ll get such marks
Open your diaries and write down your homework.
Our lesson is over.
Homework: Write an essay “TV or not TV?” according to the plan:
1. Introduction. State the problem. 2. Arguments for. 3. Arguments against. 4. Conclusion.
img3.gif (1280 bytes)Заголовок 1Заголовок 315