Разработка урока по английскому языку на тему «Мои игрушки» 5 класс

Дата: « 15 » March 2014 year
Класс: 5
Тема: «My toys » «Мои игрушки»
Цели:
Образовательная: совершенствовать произносительные и лексические знания
Развивающая: развивать навыки языкового общения, формировать умения работать в коллективе, воспитывать уважение к собеседнику, развивать навыки сообразительности и мышления в лексических словах
Воспитательная: создавать благоприятные условия для осознания и реализации личностной и социальной значимости процесса овладения иностранным языком для воспитания многоязычной поликультурной личности.
Оборудование: интерактивная доска, презентация, электронный учебник “Байтерек”, электронный игровой комплекс “Way ahead”
Тип урока: урок обобщения и систематизаций знаний


Procedure of the lesson


Stages
Activities
Time
Materials

I
Engage
Org.moment
a)greeting (приветствие)
Teacher:Good morning pupils!
Children: Good morning, good morning, Good morning to you. Good morning, good morning, We are glad to see you!
Teacher: I`m glad to see your too! Your may take your seats!
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Языковая разминка. Исполнение песни)
Now, let`s sing a song
1) My flag is blue.
My flag is bright.
I like it very much.
The yellow sun.
The blue, blue sky.
And the eagle is flying high.

Kazakhstan is my country.
Kazakhstan is my land.
I live happy here wi
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Сообщение темы и постановка цели урока.
T: Dear children, let’s try to guess the topic of our lesson. Look at the blackboard. What you can see? Let`s read and translate it.
(Now, let`s listen, let`s repeat after me, line by line, individual)
Do you guess what is the theme of our lesson?
P: Today we are going to speak about toys. (Тема на доске)
You are right. Today we speak about toys.
Today we`ll play. Today we`ll do some exercises, repeat some information, make the dialogues.
Now, pupils, are you ready?. Let`s go on!
5min
Interactive board

III
Activate
Повторение и закрепление изученного ранее языкового материала по теме «Colors», «Toys» (Цвета) (Игрушки)
1)Let`s speak
Teacher: Look to the board, and listen some questions
Where is my yellow ball?
Wh
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Эл.уч.Байтерек
Way ahead



IV
Engage
Have a rest. Физкультминутка. (Динамическая пауза).
Lobby Loo
Here we go Looby Loo
Here we go Looby Light!
Here we go Looby Loo
All on a Saturday night!
You put your right hand in
You take your right hand out
You
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·|°Закрепление изученных лексико-грамматических структур и отработка предлогов места
1)Let`s write. Teacher: Look at the board and Fill in the gaps. Работа в парах.
Three balls are under the table
A doll is on the chair
A red fox is near grey mouse

2)Crossword. Кроссворд. Работа в группах.
Now, let`s do crossword
Doll
Balloon
Kite
Cake
Teddy
3) Game “Animals”. Игра «Животные».
Teacher: Put the cards in the right places.
Giraffe
Wolf
Monkey
Zebra
Lion
Elephant
10min
Interactive board
Эл.уч.Байтерек
Way ahead


VI
Engage
The game “SIMONS SAYS”. Игра «Симон сказал»
Now pupils, let`s play the game “Simon says”.Now I explain the rules of the game.(Students stand up and the teacher give some commands with the phrase “Simons says” Example “Simons says touch your nose”. The students do commands. Sometimes the teacher give a command without “Simon says” Example “Touch your face”. When students hear a command without “Simon says”shouldn`t do anything.
2min





VII
Activate
Now pupils let`s do the Test
I`ll give you the test.
1) Test Тест. Практическая работа учащихся на ПК
1. Найдите лишнее слово
a book b)a pen c)a ruler d)an apple, e)rubber
2. Найдите лишнее слово
a)a mother b) a father, c)a sister d)a brother e)a car
3. Найдите лишнее слово
a radio b)a camera c) a computer d)a walkman e) a chair
4. How many letters are there in the ABC
a) 23 b)26 c)33 d)21 e) 27
5. What season is it now?
a) winter b) spring c) summer d) autumn
6. How many days of the week do you know?
a) 7 b)8 c)4 d)5 e) 12

2) Тренировка в употреблении лексических единиц по теме “Animals”(“Животные”)
Game“Say” ) Teacher: Let’s play with the ball. I give you a word and you translate it. ...
T >P1; T>P2; T>P3, etc.
Teacher: Слон!
Pupil(1): An elephant!

Teacher: Медведь!
Pupil(2): A bear! Etc.

Учитель называет слово (кому по-русски, кому по-английски) и бросает мяч ребенку. Задача ребенка поймать мяч и перевести слово.
7min

Interactive board
















VIII
Feedback
Подведение итогов
Giving home – task Teacher: Write down your homework, please. You should prepare the drawing “My favorite toy’.
Making conclusion Our lesson has passed so quickly and it’s time to say that I liked your work. You’ve been very active.
Giving marks Your marks are

Reflection. Рефлексия.
What have you learned today?
What was the theme of our lesson?
What did you enjoy best? How do you like the lesson?

Прощальная рифмовка.
Teacher: Stand up, please!
Pupils: Raise your head! Jump up high!
Wave your hand. And say “Good-bye”
Teacher: Good-bye! Have a nice day!
3min
Interactive board



Заголовок 2 Заголовок 715