Конспект урока по английскому языку на тему «A Trip to London» (4 класс)
Открытый урок по английскому языку в 4 классе по теме «A Trip to London». Учитель Теребенина Е.В.
Тип урока: обобщения и систематизации
Целевая установка: ориентация на формирование развития навыков и умений англоязычной речевой деятельности.
Цели урока:
Образовательные:
Обобщение изученного страноведческого материала по теме «Town Life. London»;
Развитие навыков монологической речи и речевых умений вести диалог;
Активизация лексики по теме.
Обучение общению на английском языке.
Развивающие:
развивать умение сравнивать и обобщать изучаемый материал;
развивать умение высказать свое мнение на английском языке;
расширять кругозор учащихся.
Воспитательные:
совершенствование навыков работы в коллективе.
привитие учащимся ответственности и инициативы в организации урока.
воспитывать уважительное отношение к культуре и истории другой страны;
воспитание цивилизованной личности, культуры общения, чувств и поведения.
Социокультурные:
расширять знания детей о культуре и истории страны изучаемого языка.
Форма урока: урок – путешествие.
Оснащение: Презентация в программе Power Point: « A Trip to London», раздаточные карточки (кроссворд по теме « Лондон» для самоконтроля), компьютер, проектор, экран, доска, учебник
Структура урока:
1. Организационный момент 13 минут
a) мотивация учебной деятельности
b) Постановка целей и задач урока
c) Фонетическая и речевая зарядка
d) Проверка знаний
2. Актуализация, систематизация опорных знаний. 20 минуты
a) Просмотр видеофильма и определение основных целей урока
b) Физминутка
c) Выполнение заданий по группам
d) Рассказ о путешествии
3. Заключительный этап 7 минут
a) Рефлексия
b) Итоги урока
c) Домашнее задание
Lesson Plan
№
Этапы
Цели
Деятельность учителя
Деятельность ученика
Формы работы
Время
1.
2
3
Орг.момент
Фонетическая зарядка
Определение цели урока
Проверка домашнего задания
Актуализация и систематизация опорных знаний
Физминутка
Выполнение заданий
Заключительный этап
Рефлексия
Итоги урока
Домашнее задание
Создание благоприятной атмосферы на уроке
Создание англоязычной атмосферы
Практическая отработка произношения и употребления времени
Проверить выполнение заданий
Сосредоточить внимание учащихся на теме, определение основной цели урока
Снятие напряжения
Активизация полученных знаний о достопримечательностях Лондона
Сопоставление намеченных целей и их выполнение на уроке
Good afternoon, children! Good afternoon, dear guests! I am glad to see you. I hope you are fine.
What date is today? What is weather like today?
What do we need for the good and successful work?
From little luck begins large success!
For this let’s divide into 2 groups and you’ll receive bonus for the right answers. Let’s start.
1) [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ], p
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ], please. Pay attention to this example. (with a ball)
T: open the door
P1: I have opened the door.
P2: I have not opened the door.
P3: Have I opened the door?
lock the door
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· London».
And now say good luck and let’s start. But before our trip let’s have a rest
Up, down, up, down
(Поднимаем и опускаем руки)
Which is the way to London Town?
(Шагаем на месте)
Where? Where? (Повороты в стороны)
Up in the air (Смотрим вверх)
Close your еyes ( Закрываем глаза руками)
And you are there. (Разводим руки в стороны)
Welcome to London!
Let’s start with a sightseeing tour on a double - Decker bus. Make yourself comfortable, please.
What sight we begin with?
London is a land of tradi
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· we reach them?
Was it interesting?
What did you like more?
What was the most difficult task for you?
Where can you use your knowledge?
OK. You worked hard today.
We have spoken much about London.
We remembered interesting facts about its places of interest, you practiced asking questions, and you refreshed the words and did the crossword and the quiz.
Thank you for your work. I hope you liked our today’s lesson. You can see smiles on the desks.
If you understand everything, take this green.
If you understand something, take this blue.
If you understand nothing, take this yellow.
You have done a good job! But we continue.
Now let us sum up what we have.
Your marks are
I’ll put them into your diaries in a minute later.
Your home task will be: выучить 2 столбика глаголов
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ] for your work. The lesson is over, I wish you good luck!
Answers to the questions
Luck!
Present Perfect, verb HAVE, the 3rd form of the verbs.
Review the irregular verbs and Present Perfect
Do the task
To tell about past action, that has already done.
Watch the video.
The main items of our lesson are to tell about London and its sights.
Do the task
Changes the answers and check them.
Have a rest
Tower
The dialogue
- “Halt!" "Who comes there?"
- "The Keys"
- "Who's Keys?"- "Queen Elizabeth's Keys".- "Pass Queen Elizabeth's Keys - All's well".
- God preserve Queen Elizabeth.
- Amen.
Do the task
Do the task, check them
We have seen the places of interest in London;
We have learnt new words;
We have spoken about the capital of Great Britain.
Count the cards
Write their task into the diaries.
Good bye.
Whole class
Individual
Whole class
Individual work
Groups work
Individual work
Whole class
Groups work
Whole class
Individual work
Groups work
Groups work
Individual work
13
20
7
Приложение к уроку:
Do the crossword.
PUT IN THE MISSING WORDS AND TELL ABOUT YOUR TRIP
London is the of Great Britain. It is a very city. It was founded about two thousand ago. London is one of the most and interesting in Europe. There are ... to visit in London. There are a lot of , art , cinemas, theatres and parks in London.
cities, capital, places, museums, years, old, many, galleries, beautiful, important
PUT IN THE MISSING WORDS AND TELL ABOUT YOUR TRIP
London is the of Great Britain. It is a very city. It was founded about two thousand ago. London is one of the most and interesting in Europe. There are ... to visit in London. There are a lot of , art , cinemas, theatres and parks in London.
cities, capital, places, museums, years, old, many, galleries, beautiful, important
PUT IN THE MISSING WORDS AND TELL ABOUT YOUR TRIP
London is the of Great Britain. It is a very city. It was founded about two thousand ago. London is one of the most and interesting in Europe. There are ... to visit in London. There are a lot of , art , cinemas, theatres and parks in London.
cities, capital, places, museums, years, old, many, galleries, beautiful, important
PUT IN THE MISSING WORDS AND TELL ABOUT YOUR TRIP
London is the of Great Britain. It is a very city. It was founded about two thousand ago. London is one of the most and interesting in Europe. There are ... to visit in London. There are a lot of , art , cinemas, theatres and parks in London.
cities, capital, places, museums, years, old, many, galleries, beautiful, important
PUT IN THE MISSING WORDS AND TELL ABOUT YOUR TRIP
London is the of Great Britain. It is a very city. It was founded about two thousand ago. London is one of the most and interesting in Europe. There are ... to visit in London. There are a lot of , art , cinemas, theatres and parks in London.
cities, capital, places, museums, years, old, many, galleries, beautiful, important
../../../../../самообразование/Аттестация Теребенина Е.В. МБОУ СОШ № 10/урок Теребенина ЕВ/Презентация учителя к уроку.pptОбъект 515