План-конспект открытого урока по теме Eating habits
Конспект открытого урока в 10 классе по теме Eating Habits (Еда)
Цели:
Практическая – совершенствование навыков поискового и просмотрового чтения,
формирование активного словаря по теме.
Развивающая – развитие навыков аудирования, говорения по теме;
Воспитательная – воспитывать культуру здорового питания. расширение знаний о
влиянии различных продуктов питания на организм.
Учебные задачи:
1. Презентовать и отработать новую лексику по теме “Eating Habits”.
2. Прослушать текст с целью выбора правильного варианта ответа.
3. Проработать текст данной тематики.
4. Обсудить данный текст
Оснащение урока:
1. Ноутбук, экран, проектор.
2. Презентация в Power Point.
3. УМК “Enterprise 4” - SB,TB, диск.
4. Магнитофон.
5. доска
ХОД УРОКА
1. Начало занятия.
1. Приветствие. Организационный момент
2. Сообщение целей урока (слайд 1)
Today we are going to speak about “Eating Habits”. We shall study new vocabulary, do some
exercises, read the text “Junk Food” and discuss it.
3. Речевая зарядка
But first answer my questions about eating habits and food:
- Which of these foods are healthy and unhealthy? (слайд 2)
- What other healthy foods do you know?
- What other unhealthy foods do you know?
- What is junk food ?
- Why do people eat so much junk food nowadays?
- How often do you eat junk food? Why?
2. Основной этап
1. Презентация новых ЛЕ беспереводным способом – толкованием, синонимией (слайд 3)
- Look at the screen. Repeat after me
- Read once more (S1, S2)
- Guess the meaning of the words and translate
Get away from smth.- escape, get rid of smth.
Saturated fat – type of fat in meat and milk products, less useful than veg. fat
Loss – smth. you have lost
Alarming thing – smth. that worry or disturb you
Decade – period of 10 years
Significant – important,has meaning
Benefit – profit
Kidney – organ which produces urine
Liver - organ which cleans blood
Gourmet – a person who enjoys high quality food
Adolescence - age bw 12-18 years
Nutrition – getting useful for the organism elements
Vital nutrient - useful for the organism elements
Consume – eat,drink,etc.
Topping – smth you put on the top
Glow – shine2.ЧТЕНИЕ.
А. Предтекстовый этап
1. Чтение краткого содержания текста “Junk Food”, выбор подходящих по смыслу слов.
Read the summary of the text “Junk Food” and choose the right word (слайд 4)
2. Аудирование текста“Junk Food”, проверка. Listen to the text “Junk Food” and correct your
answer
Б. Чтение текста
1. Read the text and translate (чтение и перевод по цепочке)
2. Fill in the gaps with paragraphs (подстановка пропущенных абзацев)
Физкультминутка
Stand up!Stand straight!
Hands up!Hands down!
Hands to the sides! Hands forward!
Hands oh your hips!
Turn to the left!Tur to the right! Bend left! Bend right!
Bend down!
Nod your head!
Turn your head to the left,to the right!
Strech yourselves! Move your fingers!
Sit down!
В. Послетекстовый этап
1. Answer my questions (ответить на вопросы по тексту)
-Why has junk food become popular?
-What is junk food exactly?
- How does junk food affect our health?
- What advice would you give to someone who cannot live without junk food?
- How important is regular exercise?
- Is it easy to get away o weight gained in adolescence?
- According to researchers, what is new generation more likely to suffer from?
- How should we deal with our stressful lifestyles?
2. What sentences are true/false (слайд 5) (выбрать предложения правда/неправда)
3. Explain in your own words the underlined word combinations (объяснить значение
словосочетаний своими словами) (Слайд 6)
4. Match the synonyms (соотнести синонимы) (слайд 7)
3. Говорение, письмо
1. Work in pairs. Make notes under the following headings (Работа в парах. Выписывают из
текста предложения к заголовкам) (слайд 8 – план)
2. Контроль задания (слайд 9)
3. Prepare a short talk about junk food using your notes. Use the expressions although, moreover,
in spite of the fact that, etc (рассказывают краткое содержание текста по подготовленномуплану – слайд 9, используя слова-связки)
3. Завершающий этап занятия.
1. Подведение итогов, сообщение целей на следующий урок, выставление оценок
2. запись домашнего задания – написание эссе