План-конспект урока на тему Структура Британского парламента
Lesson 6
How many Houses does the British Parliament consist of ?Цепи и задачи:
1.Закреплять полученные знания о политической системе Великобритании.
2.Расширить потенциальный словарь учащихся за счет новых слов, образованных на основе продуктивных способов словообразования (суффиксы -menu -tion, -sion) и обеспечить отработку данного материала в серии языковых и речевых упражнений.
Оборудование: ноутбук, карточки, 1 УМК.
Фонетический материал: представлен упражнением 1 на странице 50 в учебнике.
Лексический материал: представлен упражнением 3 на странице 50 в учебнике.
Ход урока
1.Приветствие и организационный момент начала урока
Teacher: How do you do, pupils? I am glad to see you as always, in general. Take your seats.
2.Фонетическая зарядка
Buy Any Buttons?
Buttons, a farthing a pair,
Come, who will buy them of me?
They are round and sound and pretty And fit for the girls of the city.
Come, who will buy them of me?
Buttons, a farthing a pair.a farthing a pair - фартинг за пару
they are round and sound and pretty - они круглые, прочные и красивые to fit - годиться
(From “English Rhymes for Children”)
3.Речевая зарядка
Teacher: Now it is time to check your home task - we are going to do it orally. Let us start with exercise 3. Who wants to start? (Учащиеся проговаривают выполненные дома задания).
4.Закрепление полученных знаний о политическом устройстве Великобритании - выполнение упражнений 6,7 на странице 53 в учебнике.
5.Recreation
Teacher: By the way, pupils, I have a nice task for your brain. Listen to the question: Can you name at least two English words, which have three Roubles each? It is quite a difficult task, is not it? (Нужно дать учащимся возможность подумать некоторое время, попробовать привести свои примеры, которые могут оказаться удачными, пусть и не вписываясь в формат задания).
Teacher: Look hear, at the blackboard, I am writing these words for you: SUCCESSFULLY (Do you see three doubles in the word?), COMMITTEE (Look, there are three doubles again). Write down these words. And how do you translate them? (Учащиеся отвечают на во-прос). Teacher: OK, right you are. Now we are moving further.
6.Объяснение домашнего задания
Teacher: Children, perhaps, the task of exercise D at page 55 in your textbooks or at page 37 in your workbooks is rather difficult for you. Ask you parents or other relatives to help you. You need it, because if you know about the political system of the UK, you should have the same knowledge in the sphere of politics of your native country. So, good luck!
7.Подведение итогов урока. Выставление оценок
Teacher: Well, time is up. See you. Goodbye!