План-конспект урока по английскому языку Культура Великобритании. Известные писатели.
САМОЙЛОВСКАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА 1-111 СТУПЕНЕЙ АДМИНИСТРАЦИИ НОВОАЗОВСКОГО РАЙОНА
ПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКА В 8 КЛАССЕ
КУЛЬТУРА ВЕЛИКОБРИТАНИИ. ИЗВЕСТНЫЕ ПИСАТЕЛИ.
УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
КАЗЕМИРОВА Л .А.
План – конспект урока в 8 классе
Тема урока: Культура Великобритании. Известные писатели.
Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.
Задачи урока:
практические:
Систематизировать лексический материал по теме урока и грамматический материал по теме The Passive Voice и организовать выполнение тренировочных упражнений по употреблению данного материала в речи учащихся на уровне предложения.
Систематизировать знания учащихся фактов из биографий известных писателей.
Организовать монологические высказывания учащихся по теме урока.
образовательные:
Расширять филологический кругозор учащихся;
Учить учащихся речевому взаимодействию с партнерами по коммуникации в парах, группах.
развивающие:
развивать логическое мышление учащихся, внимание;
развивать способность самостоятельно планировать речевой поступок путем вовлечения учащихся в иноязычную деятельность с использованием лексических единиц, которые изучаются.
воспитательные:
вызывать интерес к личностям известных писателей, их творчеству;
воспитывать культуру чтения учащихся;
содействовать социализации учащихся в ходе обучения речевому взаимодействию в парах, группах, создавать атмосферу взаимопомощи.
Оборудование: учебник, портреты писателей, подборка их произведений, раздаточный материал.
Ход урока
І. Вводная часть урока.
Приветствие.
Введение в англоязычную атмосферу.
Are you a great reader?
Is it difficult to find an interesting book?
Do you have many books at home?
Where do you usually take books?
What are your favorite writers?
Сообщение темы и задач урока.
The topic of our lesson is THE CULTURE OF GREAT BRITAIN. FAMOUS WRITERS.
We shall today:
Revise the topic words;
Revise grammar on the topic THE PASSIVE VOICE;
Revise the facts from the writers’ biographies;
Make up your stories about the writers.
ІІ. Основная часть урока.
Повторение лексических единиц по теме.
Игра “Set and Match”
Working together, arranges the following 16 words into 4 groups of 4 words. Say why the words in each group belong together.
Sonnet write author well-know
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· the books written for adults
KEY: 1-d, 2-a, 3-e, 4-b, 5-c, 6-f.
Выполнение тренировочных упражнений. Грамматическая структура «The Passive Voice».
А) Повторение теоретического материала. Фронтальный опрос.
Б) Выполнение тренировочных упражнений.
- Alice in Wonderland (to write) by Lewis Carroll. It (to publish) in 1865. It (to appreciate) by both children and adults. Some of its characters such as Cheshire Cat and Mad Hatter, (to use) to describe people.
- Marry Poppins (to create) by the Australian writer P.L.Travers. In 1964, it (to make) into a popular Walt Disney film. The main role (to play) by Julie Andrews.
В) Карточки для индивидуальной работы.
Fill in the verb chart
INFINITIVE
PAST TENSE
PAST PARTICIPLE
taken
Was/Were
say
left
write
made
T: And now let’s have a rest. Some of your classmates have prepared poems for you. Let’s listen to them attentively.
“Six honest serving men” R. Kipling
“My soul is dark” G.G. Byron
“My Heart is in the Highlands” R. Burns
Обобщение изученного материала о писателях.
Let’s continue our work. Now we shall revise the facts from the writer’s biographies. We shall work in groups. Take card number 4. Here are the facts from the biographies of some great writers. Put them into the right column.
KEY:
George
Byron
Alan
Marshall
William
Shakespeare
Rudyard
Kipling
Robert
Burns
1
1788
1902
1564
1865
1759
2
English
Australian
English
English
Scottish
3
Child Harold’s Pilgrimage
King Lear
Mawgly
The Tree of Liberty
4
The Order of Friendship
The Nobel
Prize
5
c
d
b
a
e
Монологические высказывания учащихся.
So, you have revised the facts from biographies of some famous writers. Now you will have to make up a story about one of them.
III. Заключительная часть урока.
Домашнее задание.
Write a short composition about your favorite writer.
Итог урока.
Шрифт абзацу за промовчаннямЗвичайна таблицяНемає списку
Сітка таблиці