Урок по английскому языку на тему Christmas Time (5 класс)
Урок в 5 классе «Christmas time»
Цели урока:
1) способствовать совершенствованию лексических навыков (чтения, говорения, восприятия и понимания речи на слух); способствовать совершенствованию грамматических навыков по теме (Present Continuous Tense); способствовать совершенствованию навыков письменной речи;
2) способствовать развитию творческой фантазии, познавательный процесс, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности; способствовать развитию межпредметной связи с музыкой и изобразительным искусством;
3) способствовать воспитанию чувства взаимной ответственности, прививать навыки работы в коллективе, способствовать воспитанию чувства прекрасного и чувства уважения к культуре и традициям других народов.
Оборудование:
Учебное пособие для 5 класса по английскому языку в двух частях. Часть 1 / Лапицкая Л.М., Севрюкова Т.Ю., Калишевич А.И., Седунова Н.М. - Издательство "Вышэйшая школа", 2009. - 94 с.
Карточки с заданиями; картинки на доске;
Елка на плакате; украшения для ёлки;
Разноцветные карточки;
Заготовки открыток.
Литература:
Учебное пособие для 5 класса по английскому языку в двух частях. Часть 1 / Лапицкая Л.М., Севрюкова Т.Ю., Калишевич А.И., Седунова Н.М. - Издательство "Вышэйшая школа", 2009. - 94 с.
Ход урока
Этап Задачи этапа Содержание этапа Время работы Режим
работы Примечания
I.
Организационный момент Введение в атмосферу иноязычного общения 1. Приветствие.
2. Беседа с классом.
- Good morning. I’m glad to see you. Sit down, please. 1 T- Cl II.
Целеполагание Обозначить цели урока 3. Look on the board and guess what we are going to talk about at the lesson. (about Christmas, it’s Christmas time)
- Yes, you’re right. Today we are going to talk about Christmas, symbols of Christmas, we’re going to decorate Christmas Tree and to write Christmas cards. 1 T - Cl III.Основная часть урока
IV.Рефлексия
Проверка д.з.
Активизировать лексику по теме
Совершенствовать лексические навыки (чтение)
Совершенствовать лексические навыки произношения
Совершенствовать лексические навыки (восприятие и понимание на слух)
Совершенствовать лексические навыки
Физкультминутка
Совершенствование грамматических навыков по теме
Совершенствование навыков письменной речи
4. Before we start our main lesson let’s check your homework.
5. I show you different pictures and you should say what’s this.
6. Choose any colour paper you like and now divide into 2 groups. Open your books on page 112, see ex. 1. The 1st group should find sentences about Christmas in Britain. The 2d group should find sentences about Christmas in Belarus and then you should read these sentences.
- For your good start I give to each of the group an ornament for the Christmas Tree. Your aim at the lesson is to get as many ornaments as it possible to decorate Christmas Tree. The more beautiful our Christmas Tree the better your marks will be.
7. Next task is to guess the words and to write them on the board. I give to each of the team the card. The team which will be the 1st will get an ornament.
8. Next task is to name the odd one out. Listen to me attentively. I’ll read the words and you should name the odd one. For every right word you’ll get an ornament.
1) Santa Clause, Christmas Tree, Christmas cake, parade
2) Christmas, Independence day, April Fool’s day, Victory day, New Year’s day
3) decorate, hang, sing, invite, presents
4) stockings, shirt, skirt, jeans, tights
5) 23d of December, 24th of December, 25th of December, 26th of December
Good job, go further.
9. Now let’s talk about symbols of Christmas. You have some minutes to discuss in groups then the team that will name more symbols will get an ornament.
10. Now let’s have a rest. We have just mentioned that Christmas carol is a symbol of Christmas. So let’s sing a Christmas carol all together.
Thank you very much for this beautiful singing.
11. You may see the pictures on the board. You should look and write what they are doing now. What tense should you use? (Present Continuous Tense). For every right answer I’ll give you an ornament.
12. We say that Britains have a tradition to write the cards and send them to their friends and relatives. So let’s write Christmas cards and give them to our guests. Take these papers. You may see my cards as an example. What can we write in the card? (Be happy, Merry Christmas, Happy New Year and Merry Christmas). You have some minutes.
- Dear guests! Pupils want to congratulate you with Christmas. They wish you happiness and luck. Merry Christmas!
Count the ornaments and say me the quantity. And now let’s decorate our Christmas Tree. Take the ornaments and glue. And stick them to the Christmas Tree.
-Do you achieve the aims of the lesson? (Yes, we do. We talk about Christmas, about Christmas symbols, we write Christmas cards and decorate Christmas Tree)
-Do you like the lesson?
2
1
3-4
3-4
4-5
2-3
2
10-12
3-4
1-2
1-2 T-P1,P2,P3…
P1,P2,P3…
G1, G2…
G1,G2…
T-Cl
G1,G2…
T-Cl
Cl
Cl
Cl Картинки по теме
Разноцветные бумажные карточки
Карточки со словами
Video slide
Картинки на доске
Заготовки открыток
V. Д/з. Ex.4b, p.114 (PB)
Выставление и комментарий оценок. 2 T-CL