Конспект урока по английскому языку в 4 классе « Shopping for clothes. «


Тема: «Shopping for clothes» (Покупка одежды)
Цель: ознакомление учащихся с новыми лексическими единицами по теме «Одежда»
Задачи:
1.Образовательные:
- введение и первичное закрепление нового лексического материала по теме: «Одежда»;
- тренировать лексические навыки по теме «Одежда»;
- формировать фонетические навыки;
2.Развивающие:
- развивать умения подготовленной диалогической речи на основе прочитанного;
- способствовать развитию умения диалогического говорения;
- развивать мышление, память, воображение, языковую догадку, быстроту реакции;
3.Воспитательные:
- повышать интерес к изучению иностранного языка;
- воспитывать умение работать в парах;
- способствовать воспитанию у учащихся внимательности.
Тип урока: урок ознакомления с новым материалом
Оборудование: учебник «Enjoy English» авторы М.З.Биболетова, О.А.Денисенко, Н.Н. Трубанева, доска, раздаточный материал
Ход урока
I Introduction
Teacher: Good morning boys and girls! I am glad to see you! Take your sits!
(Ответы детей, приветствие учителя)
II Phonetic exercise
Teacher: Let’s begin our lesson with phonetic exercise. Look at the screen! It is a poem. Listen! Repeat after me! Translate please!
Sam has a hat.
Sam has a black hat.
Sam has a black hat in his hand.

Pupils pronounce these sentences correctly and read the following sentences line by line.
Учащиеся повторяют за учителем предложения, затем читают и переводят их.

III Lexical activities
Today we will learn new words on the topic «Clothes». Look at the screen please!
Read and translate these words.
Blouse
Boots
Coat
Dress
Jacket
Jeans
Mittens
Raincoat
Scarf
Shoes
Suit
Sweater
Trousers
T – shirt These words are given with transcription. Pupils read the words after the teacher. Then they write them down in their dictionaries.
Учащиеся читают и переводят слова, затем повторяют их за учите
Teacher: Let’s do ex.1 at page 85. Listen to the shop assistant. Look at the picture. Name the clothes she has got in the shop.
P1. She has got a scarf in the shop.
P2. She has got a dress in the shop.
P3. She has got a blouse in the shop.
Дети смотрят на картинку и составляют предложения, перечисляя одежду, изображенную на картинке.
Ex.2 page 85. Listen and read.
Pupils pronounce the words correctly, read and translate.

[Әυ]
Hope
Clothes
Show
Coat
[eі]
Away
Play
Raincoat
Trainers
[⌠]
Shirt
t-shirtshoesshorts
[е]
redhelpdresssweater[u:]
roombluebootsshoesУчащиеся читают и переводят слова.
Teacher: Let’s do ex.3 at page 86. Look at the picture in exercise 1. Name please the clothes in alphabetical order.
Учащиеся располагают слова на картинке в алфавитном порядке. Проверка про презентации.
Ex.4 at page 4. Look at the picture and answer the questions please. Say what ….
Alice would like to buy for a party.
P1.Alice would like to buy for a party a dress.
P2. Alice would like to buy for a party shoes.
Tiny would like to buy for his winter visit to Russia.
P1. Tiny would like to buy a coat.
P2. Tiny would like to buy mittens.
P3. Tiny would like to buy a sweater.
Tim would like to buy for sunny summer.
P1. Tim would like to buy a cap.
P2. Tim would like to buy a T – shirt.
Tom would like to buy for rainy and cold autumn.
P1. Tom would like to buy a coat.
P2. Tom would like to buy boots.
Учащиеся отвечают на вопросы, опираясь на картинку.
IV Reading
Teacher: Let’s read the dialogue ex.5 at page 86.
Pupils read the dialogue.
They pay attention to these phrases on the blackboard:
to suit anybody – подходить к кому - либо
size - размер
pound- английский фунт
to show – показывать
how much is it? – сколько это стоит?
Учащиеся читают диалог, обращая внимание на слова и выражения, записанные на доске, затем переводят его.
V Speaking:
Teacher: And now make your own dialogues! Use these phrases.
Can I help you?
Here you are.
Anything else!
How much is it?
I would like to pay/ to buy.
No that is all.
Здесь заканчивается текст десятого слайда. ( Слайд №11)
Учащиеся составляют свой собственный диалог, используя при этом предложенные фразы.
Example:
Hello!
Hello!
Can I help you?
I would like to buy a t – shirt.
What colour?
Yellow, please.
Does it suit me?
It looks very good.
How much is it?
10 pounds.
Anything else?
No, thank you. That is all. Here you are.
Thank you!
Good bye!
Учащиеся презентуют свои собственные диалоги.
VI The conclusion of the lesson.Thank you very much for the lesson! The lesson is over! Your marks are….Your home task is…..You may be free! Good bye!
Учитель подводит итоги урока, оглашает оценки и объясняет домашнее задание.