Конспект урока английского языка в 7 классе по теме Лондон

"Trip to London.

Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся, расширение страноведческого кругозора учащихся.
Цель для учителя: интенсификация объемного материала по теме «Trip to London - Путешествие в Лондон» через использование мультимедийный презентации.
Познавательные - создать условия для ознакомления учащихся с различными способами путешествия из Великобритании.
Развивающие - способствовать развитию репродуктивных и продуктивных речевых действий, умений анализировать и сравнивать, любознательности, воображения, памяти через объединение знаний по русскому и английскому языкам и постепенное увеличение речевых единиц на аудитивной и зрительной основе.
Воспитательные – создать условия для воспитания чувства патриотизма и любви к родному краю, расширения кругозора в процессе изучения темы «Путешествие».
1. Организационный момент
- Good morning, my dear students. I am very glad to see you! How are you today? (ученики отвечают на вопрос учителя)
- Well, as you know, this week is the week of English language. And I’ve prepared something special for you – the lesson of English history and culture! Are you ready to work? (ученики отвечают и на этот вопрос)
2. Фонетическая зарядка названия достопримечательностей Великобритании.
3. Основная часть урока
Слайд № 1 (Презентацию к данному уроку вы можете получить у автора статьи.)
Слайд № 2
The UNITED KINGDOM OF GREAT BRITAIN AND NORTHERN IRELAND
Слайд № 3
Карта Великобритании. На слайде представлено полное название страны.
There are four countries
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· 4
Назовите достопримечательности Лондона. (Buckingham Palace)
Место жительства королевы? (Buckingham Palace is the Queen’s home)
Слайд № 5
H.M. The Queen Elizabeth II
На экране следующее изображение. Учащиеся видят королеву Великобритании.
Слайды № 6, № 7, № 8, № 9
На следующих слайдах представлена панорама Лондона, и задача учащихся – выделить основные характеристики города и рассказать о том, что они видят на картинке. Как правило, обращается внимание на обилие коричневого цвета, на высоту и монументальность, на красоту зданий, говорят ученики и о том, что практически все здания достаточно старые.
На слайдах представлены достопримечательности Лондона: Парламент, Биг Бен, двухэтажный автобус, красная телефонная будка, гвардеец, крупный магазин «Херодс», колесо обозрение, Лондонский мост, символ и флаг Англии.
Can you name some famous places buildings in London?
They are: The House of Parliament, The Tower of London, St Paul’s Cathedral, the British Museum, Harrods, the shops, London Zoo, Madame Tussaud’s waxworks museum,  The House of Parliament: these consist of the House of Commons? The House of Lords and Westminster Hall. The buildings are situated in central London overlooking the river. The Tower of London: Situated on the Thames next to Tower Bridge, the Tower of London dates back to the Norman Conquest of England in 1066 by William the Conqueror. It was built as a fortress.  Madame Tussaud’s waxworks museum: Madame Tussaud brought her original collection from France to London in 1835. The museum now contains thousands of extremely life-like models of famous people, past and present, including pop stars, politicians, sports men, and women.
Exercise 1
Yesterday you spent a day and evening in London. Look at the chart and decide where you went, what the weather was like, what you bought and so on. Example: Sightseeing: The Tower of London Weather: cloudy Shopping: Eurythmics CD
Exercise 2
Pair works. Find out how your partner spent his\her day in London. Start like this: A: Did you have a nice time in London? B: Yes, I did. A: Did you go sightseeing? B: Yes, I went to.. Use the cues below. Go \ sightseeing? What \ weather like? Do \ any shopping? What \ buy? How much? Where exactly is (name of shop or place)? What \ do in the evening?
Exercise 3
Listen to an Italian woman talking about how she spent some days in London. Did she do any of the things you did?
Exercise 4
Project and roleplay. In groups of four, plan a similar chart in English for your own town or capital city. Then, use the chart to roleplay a conversation with an English-speaking visitor. Find out how the visitor spent his\her day and evening in your city. T: Did you enjoy your holiday in Rome? S: Yes, I did. T: What did you see when you were there? S: I went to see the Coliseum and
Exercise 5
Writing. Write a postcard to an English-speaking friend telling him\her about your day in London (or another city). Start like this:
Dear. I’m writing this from London. I had a wonderful day yesterday. In the morning I went to see