План урока School canteen
9
Theme – New – York
Date -
Цель урока: развитие собственно речевых умений учащихся.
Задачи:
Познавательный аспект:
способствовать расширению общего кругозора школьников в области истории и культуры страны, изучаемого языка.
ознакомить их со страноведческим материалом (на уровне восприятия, наблюдения, анализа, сравнения и обобщения);
стимулировать деятельность учащихся путём обращения к дополнительным источникам информации, включая ресурсы Интернета.
Учебный аспект: учить школьников:
выражать своё мнение об увиденном и прочитанном;
задавать вопросы и отвечать на них;
использовать изученное грамматическое правило как в устной, так и в письменной речи
выполнять творческую работу (презентации);
Развивающий аспект:
развивать у школьников речевые способности к наблюдению, анализу, сравнению и обобщению;
развивать у них психические функции, связанные с речевой деятельностью: логическое мышление, память, внимание, восприятие;
развивать положительные эмоции и чувства школьников;
формировать у них потребность и способность осуществлять продуктивные речевые действия.
Воспитательный аспект:
способствовать:
развитию у школьников настойчивости в достижении поставленных целей;
формированию позитивного отношения к культуре англоязычных стран;
а также
формированию у них потребности в самовыражении.
Лексический материал:
To go sightseeing, to do something instead of something, to stand of something, a masterpiece, an impression, a skyscraper, a borough, a ferry, a flier, to give somebody a treat, an approach, a sense of direction, a substantial breakfast, memory, to get an impression, to devote, to fit smth into smth, to exhaust, irritating.
Ход урока
Организация класса и речевая подготовка.
T: Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. Today we are going to talk about the English speaking country – the USA
этап.
1. Сообщение задач урока
T: So, today, boys and girls, we are going to speak about the USA, its language, its capital and the largest city - New York.
Презентация «Hello, America»
Практика монологической речи. Обучающиеся составляют короткие высказывания.
.: Buildins and gardens make up Rockefeller Center “a city within a city”. It is the largest private project in modern times. There is the largest and the m
·ost beautiful Christmas tree in New York there.
pupil.: “There are many apples on the tree, but only one Big Apple”. It is the saying about New York – American’ Big Apple. The most famous sights are: the Empire State Building, and the Chrysler and Pan American buildings. New York is on the Hudson River.
.: The most famous sights in New York are the Empire State Building, the Chrysler building and the Pan American building. They are really interesting. The largest park in New York is Central Park. There are a lot of attractions, gardens, lakes there. There is a large zoo in the park.
.: The Empire State Building is the mega star of New York, which becomes the tallest skyscraper in 2001. It has got 103 floors. It’s total height 443.2 meters to top of the lightening rod. It is an office. It is one of the most beautiful buildings in New York.
.: The Solomon R. Guggenheim Museum is one of the world’s extravagant museums. It was designed by a famous architect Frank Lloyd Wright. It was open in 1959. It is one of the most famous architectural masterpieces in the world.
Речевая зарядка.
Where is New York situated?
How many boroughs does the city have?
What is the city famous?
What do you know about its population?
What famous museums are situated there?
What do you know about Broadway?
Have you seen any musicals?
What can you say about Brooklyn Bridge?
Активизация лексического материала по теме США.
Read the sentences and find the right answer.
1.Christopher Columbus discovered America in
a) 1402 c) 1492
b) 1482 d) 1432
2.The American flag is often called
a) Union Jack c) The Stars and Stripes
b) The Red Dragon d) The White Eagle
3.There are stripes on the American flag.
a) 7 c) 50
b) 6 d) 13
4.The capital of the USA is
a) Washington, D.C. c) New York
b) London d) Los Angeles
задание
Teacher: Now it’s time for you to write down your home task for the next lesson. You must do exercises 8 and 9, page 16 in written form.
Подведение итогов урока выставление оценок.
Teacher: The lesson has come to an end. It’s time to put some marks and have a break. Our lesson is over. Good bye! See you later!
15