Конспект урока по теме: Самое лучшее место в мире
Конспект
урока по английскому языку
на конкурс «Учитель года»
по теме: «Самое лучшее место в мире»
Татаркиной Е.А.
учителя МКОУ Заброденская СОШ.
Калач 2015
Тема: «Самое лучшее место в мире».
Цель: Совершенствование навыков устной речи, чтения, письма и аудирования.
Задачи:
а) образовательные:
- совершенствование лексических навыков;
-совершенствование грамматических навыков;
-совершенствование навыков говорения;
-совершенствование навыков аудирования.
б) развивающие:
- развитие умений и навыков в чтении, а именно обучение чтению про себя и пониманию общего содержания и полного содержания прочитанного текста.
- развитие лингвистических способностей учащихся: (внимания, наблюдательности, умения выделять главное, памяти, речи).
- развитие познавательного интереса учащихся.
- расширение кругозора учащихся.
в) воспитательные:
- способствовать мотивации к изучению английского языка;
- воспитать в учащихся положительное отношение к своему дому;
Оборудование:
1. Интерактивная доска.
2. Компьютер.
3. Раздаточный материал
Ход урока
I. Начало урока:
1. Приветствие учащихся.
- Good morning, dear children ! Glad to see you. Today I’ll be your teacher of English . My name is Elena Alekseevna, and what are your names?
- Good morning, dear teacher! We are glad to see you too! My name is
- I see that you are ready for our English lesson and now let's start it!
- OK, we are ready!
2. Определение цели урока:
Look at the blackboard. Can you translate the proverbs?
«There is no place like home», «East or west, home is best»
-Today we are going to speak about your flats and houses. We'll practice our skills in speaking and reading, listening and writing. I wish you to be calm and to work well.
II. Речевая зарядка:
Children, I want you to answer some questions:
- What date is it today?
-What day of the week is it today?
III. Фонетическая зарядка:
Let's read the poem about the little mouse.
Little Mouse
Little Mouse, little Mouse,
Where is your house?
Little Cat, little Cat
I have no flat
I am a poor mouse
I h
·ave no house.
Match the words with the sounds.
IV. Активизация лексики по теме: «Дом»
1 Угадай слово.
Guess what it is? ( sofa, shelf, mirror, lamp, armchair, carpet, door, TV, clock)
2 Загадки. Help me to finish the poems.
3 Виды комнат. Do you know these rooms? (a living-room, a bedroom, a hall, a kitchen, a bathroom)
V. Развитие грамматических навыков. Употребление структуры there is (are). Make up sentences.
VI. Описание комнаты по опорным предложениям. Отработка грамматических навыков. Describe the room.
VII. Физкульминутка.
Let’s do some exercises.
VIII. Развитие навыков поискового чтения.
Now your task is: read the text and try to understand it.
Hello, my dear friends!
My name is Mary. I am from London. I live in a house. It is big. There are seven rooms in my house. I have got a room of my own. It is nice and light. There is a big window in my room. You can see a sofa in the right corner. There are two armchairs at the sofa. There is table in the middle of my room. There is a TV at the wall. In my room there are a lot of books on the shelves. I like my room.
1 Ответы на вопросы.
Answer my questions.
What is the girl’s name?
Where does she live?
How many rooms are there in her room?
What is there in the middle of her room?
2.Проверка понимания прочитанного. Верно или не верно.
Is it true or false?
The girl’s name is Ann.
She lives in Kalach?
Mary lives in a house.
There are 9 rooms in her room.
There are two windows in her room.
There is a sofa in the right corner.
There are two armchairs at the sofa.
There are a lot of apples on the shelves.
IX. Соедини действие с местом.
Match the action with the place.
X. Решение кроссворда.
Do the puzzle.
13 EMBED PowerPoint.Slide.12 1415
XI. Рефлексия.
Do you like the lesson?
XII. Подведение итогов урока.