Рождество. Методическая разработка урока на английском языке для 5 класса.
Предмет: английский язык
Класс: 5
Учитель: Ретунская Н.Н.
Тема урока: «Рождество».
Цель урока: Знакомство с традициями и обычаями празднования Рождества в Британии.
Сопутствующие задачи:1).Знакомство с новой лексикой по теме.
2).Развитие навыков устной речи.
Воспитательная задача: Воспитывать у учащихся чувство осмысления себя как гражданина своей страны и мирового сообщества.
Оснащение:1).Раздаточный материал по теме «Рождество».
2).Компьютерные презентации по теме «Рождество», компьютер, мультимедийный экран.
3).Магнитофон с записями рождественских песен «Jingle Bells», «We wish you a Merry Christmas».
Ход урока.
1.Начало урока.
1).The teacher: It is Christmas today
And you wake up so fast.
It is hard to believe
That it is Christmas at last!
The days slowly passed bringing Christmas at last.
What associations do you have with the word Christmas?
Учащиеся называют слова, связанные с Рождеством. Учитель записывает их на доске.
Christmas tree bells wreath snow man
Holly - CHRISTMAS - presents
Father Frost candle
2.Знакомство с новой лексикой по теме. Тренировка в употреблении.
1).The pupils repeat after the teacher new words:
sleigh, wreath, cracker, bell, Christmas tree, Christmas stockings, sack, holly, reindeer.
2).The teacher checks up the knowledge of the words.
A).Pupils match pictures and words.
(Ученики работают с раздаточным материалом).
B).Pupils decorate the tree.
(Ученики работают с раздаточным материалом).
С).Game: “Who i
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·.Знакомство с обычаями и традициями празднования Рождества в Британии. Развитие навыков устной речи.
1).The pupils read the text about Christmas.
2).The pupils answer questions.
3).The pupils finish the sentences.
4).The pupils watch computer presentation about Christmas.
5).The pupils tell about Christmas.
4. Father Frost comes in.
Father Frost: Hello, Merry Christmas and a Happy New Year. I have got some presents to you. You will get them if you sins a song.
(The pupils sing the songs “We wish you a Merry Christmas”
Father Frost: Do you know any poems?
The pupils recite poems about Christmas or winter.
(Father Frost gives presents to the pupils).
The pupils sing the song “Jingle Bells”.
5.Заключительный этап урока.
The teacher: Songs and poems are a common tradition in celebrating Christmas. And there is one more common tradition – making cakes and biscuits for the holiday. Some of you made biscuits. You will have them during the break. But now I want to ask you: Have you got new information about Christmas? Was the lesson devoted to Christmas useful to you? Did you like the lesson? I| will give you cards with faces and you put a mark.
(The pupils put a mark near this or that face; by these marks the teacher will see if the lesson was interesting to the pupils).
The teacher thanks the pupils for the lesson and gives small presents: sweets, New Year decorations, etc.
15