Планирование урока по английскому языку на тему Путешествие в Лондон
Тема урока: «Путешествие в Лондон»
Составитель: Спиридонова Туйаара Ивановна учитель английского языка
МБОУ Хаднская СОШ Сунтарский улус, Республика Саха (Якутия)
Познавательный аспект – знакомство со столицей Великобритании, ее достопримечательностями.
Развивающий аспект – развитие способности к догадке, коммуникабельности, способность осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия.
Воспитательный аспект – воспитание уважительного, толерантного отношения к чужой культуре.
Сопутствующие задачи:
формирование лексических навыков чтения и говорения,
развитие умения читать с целью полного понимания информации,
умение ставить и выполнять задачу урока.
Оснащение урока: 1) видео о Лондоне
2) Презентация в программе Power Point.
Прилагаемые медиаматериалы:
Презентация Power point, В презентации урока представлены следующие достопримечательности:
- Houses of Parliament.
- St. Paul’s Cathedral
- Big Ben
- Tower Bridge
- The MOMI
- Hide park- Westminster Abbey
1. Вступительное слово учителя о теме урока:
-Look at this video, please. Think about the theme of our lesson today.
- Yes, you are right we will talk about London. Are you ready to travel with me? Today I’m not your teacher, I will be your stewardess. Children, please fasten your seat belts. (включается звук самолета).
2. - Now we are in London. Are you happy? Children, plaese divide into two groups.
-Look at the blackboard. And first task for you is to put the letters in the right order.
musemu - museum
retteha - theatre
distamu - stadium
liaparmetn - parliament
legalry – gallery
3. -Would you like to see the sights? I invite you to walk along London and guess the sights.
- Houses of Parliament.
- St. Paul’s Cathedral
- Big Ben
- Tower Bridge
- The MOMI
- Hide park- Westminster Abbey
4. Do you know English famous people? Please look at the blackboard and try to guess.
- Margaret Thatcher
- William Shakespeare
- Agatha Christie
- Daniel Defoe
- Charles Darwin
- John Lennon
- Sir W. Churchill
5. Физкультминутка.
Stand up! Hands up! Hands down! Sit down!
Left – right, Hands up – Hands down, Sit down!
6. Развитие навыка устной речи. Учитель предлагает поговорить о самой известной достопримечательности Лондона - Биг Бен. (Один или два ученика читают текст).
Tourists in London always want to visit Westminster and see Big Ben. They want to see the clock in its tower and to hear the bells. Big Ben is really a bell/ You hear it every hour. It is a big bell. It weighs 13,720 kilograms. It has a deep tone and you can hear it on the radio: “This is the BBC/ The time is six o’ clock.” And then you hear the deep boom of the Big Ben six times).
Вопросы:
What do tourists want to see in London?
Is Big Ben really a clock?
How much does it weigh?
How often do you hear it?
7. Разучивание новой песни
- But before going let’s listen to song. I give you text of it and want you to sing with them. It will be song of famous English band “Beatles”. (Учитель включает песню Битлз “Imagine” )8. Подведение итогов урока
- Oh I see time is up. We must go back home. Say good-bye! (учитель включает звук самолета).