Методическая разработка урока “Families and friends! No Problems!”, по учебнику английского языка “Enjoy English 9” Бибалетова М.З., Денисенко О.А
План конспект урока английского языка в 9 «а» классе, Unit 1 “Families and friends! No Problems!”, по учебнику английского языка “Enjoy English 9” Бибалетова М.З., Денисенко О.А.
Тема: “Families and Friends? No Problems!”
Основные цели урока:
Обучение монологической речи (научить несколькими фразами отвечать на вопрос, описывая картины).Ex.48 p.28
Обучение аудированию ( научить понимать связный текст диктора)Ex.49 p.28
Обучение аудированию ( научить догадываться о значении отдельных незнакомых фраз по контексту) Ex. 50 p.28
Обучение аудированию Ex.51 p.29(a)
Задачи урока:
Фонетика: отработка звуков [f], [e], [s], [d], [i] в словах, связанных с темой дружба.
Грамматика: Using the prepositions on, about in the context. Ex.52, 53 p.29
Общеобразовательный компонент целей обучения:
Научить опираться на свой опыт в родном языке, на определенные лингвистические знания Ex. 48 p.28
Воспитательная цель обучения:
Формировать умение ориентироваться в ситуации, правильно выбирать языковые и речевые средства Ex.50 p. 28
Развивающая цель обучения:
Развитие лингвистических способностей (фонематический и интонационный слух, догадка) Ex.51 p.29
Оснащение урока: учебник Enjoy-English 9”, Ex.(48-53) p.28-29, презентация, доска, аудиозапись.
План урока
1)Начало урока( 2 мин). Приветствие, диалог с дежурным. Сообщение целей урока.
2)Фонетическая зарядка(4 мин)
3)Речевая зарядка(4 мин)
4)Основная часть(30 мин)
1) Проверка д.з. Ex.43 p.28 ( 2 мин)
2)Обучение монологической речи Ex. 48 p.28 ( 6 мин)
3)Обучение аудированию Ex.49 p.28 (3 мин)
4)Обучение аудированию Ex.50 p.28 (7 мин)
5)Обучение аудированию Ex.51(а) p.29 (7 мин)
6)Обучение грамматике Ex.52, 53 p.29 (5 мин)
5)Окончание урока (5 мин). Подведение итогов. Выставление оценок.
Начало урока
10.40
Good morning, boys and girls! I am glad to see you. Today we shall spend our lesson listening to and acting out dialogues. Ok, lets start our lesson!
Good morning, Maria Sergeevna. We are glad to see you too.
П-кл
доска
Фонетическая зарядка
10.42
Lets work on our lesson. I want you to look at the blackboard. Read the words after me. Olga, read the first
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Ученики читают слова за учителем. Затем находят лишнее слово в каждом столбике.
П-кл
У1
У2
доска
Речевая зарядка
10.46
Now I want you to agree or disagree with my statements. If my sentence is true, you’ll repeat it. If it is false, you’ll correct it.
Whe
·n you have problems with you parents your friends support you.
You can’t ask your friend for advice.
Live isn’t worth living without friends.
Friendship is the most important thing in your life.
You always try to live in peace with your friends.
Your parents don’t like your friends.
A friend in need is a friend indeed
Friends never betray you.
Учащиеся выражают свое согласие или несогласие.
П-у1
Проверка д.з.
10.50
Please, give me your copy books with your homework.
Ребята сдают в тетрадях свое домашнее задание.
П-кл
Обучение монологической речи
10.52
I’d like you to open your textbooks p.28 Ex.48. Look at the picture. You can see a girl and two boys on it. What are the boys talking about? Are they friends? Please, make your own statements according to one of the picture and say it to your classmates.
Ребята описывают картинки, высказывают свою точку зрения.
П-кл
У1
У2
учебник
Обучение аудированию
10.58
And now lets find out if you were correct or not.
Listen to the dialogue. What are the boys speaking about.
Прослушивают диалог
П-кл
аудиозапись
Обучение аудированию
11.01
Look at Ex.50 p.28. You’ll listen to the dialogue between David and Ben and put the sentences in the logical order. And then act it out.
Прослушивают пленку. Составляют диалог в правильном порядке.
П-кл
аудиозапись
Обучение аудированию
11.08
The next task for you is Ex.51(a) p.29. Listen to the dialogue and complete it. But first lets pay attention on Dialogue Vocabulary. Please, read and translate the statements.Have you finished? Work in pairs and check up your partner’s dialogue. Who wants to read the dialogue in a pair? Do you agree with them?
Ребята прослушивают диалог. Разыгрывают в парах.
П-кл
У1-у2
аудиозапись
Обучение грамматике
11.15
We have already learnt a lot of prepositions of the English language. As you know, it is very important to use the right preposition in the sentence if you want to be understood. Lets read the examples of different usage of the preposition on on p.29.
Lets do Ex.53 p.29 and find the sentences where the preposition on can be replaced?
Ребята знакомятся с различными вариантами употребления предлога on. Выполняют упр.53 ст.29
П-кл
учебник
Окончание урока
11.20
Ok! Thank you for your work! Today we have learnt about preposition on and listening to the tapes. Your home task is Ex.51(b)
Your marks are
The lesson is over!Good-bye!
Записывают домашнее задание
Слушают оценки
П-кл
доска
15