Конспект урока английского языка в 8 классе Флора и фауна Британских островов
Муниципальное общеобразовательное учреждение
Темповская основная общеобразовательная школа
РМО учителей английского языка
Урок английского языка в 8 классе
по теме:
«Флора и фауна Британских островов»
(УМК «Новый курс английского языка» О.В. АФАНАСЬЕВА, И.В. МИХЕЕВА)
Учитель английского языка:
Каблукова Ольга Сергеевна
Темпы, 2013 год
План-конспект открытого урока английского языка в 8 классе (4-й год обучения)
Цели:
Учебный аспект:
научиться рассказывать о животном и растительном мире разных стран
познакомиться с различными символами разных стран;
формировать навыки чтения (чтение с основным и детальным пониманием) и письма.
Развивающий аспект:
развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности;
развивать умение запоминать новые слова;
развивать внимание и познавательную активность;
развивать память, смекалку и сообразительность.
Воспитательный аспект:
воспитывать любовь к животным;
воспитывать уважительное отношение к природе;
формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе вгруппе.
Задачи урока
Образовательные (учебные):
- обучение чтению научно-популярного текста с основным и детальным пониманием;
- обучение монологической речи (обоснование своего мнения);
- обучение аудированию с детальным пониманием (речь учителя и одноклассников);
- обучение письму (выписки из текста, заполнение таблицы);
Развивающие:
- развитие критического мышления (классификация информации по заданным признакам); долговременной памяти, непроизвольного и произвольного внимания;
- развитие познавательной мотивации;
- развитие умения конструктивного взаимодействия (умения работать в группе; выслушать собеседника).
Воспитательные:
- воспитание бережного отношения к живой природе.
Тип урока: комбинированный
Оборудование урока: УМК; раздаточный метериал; презентация в Power Point.
Ход урока:
Организационный момент. Постановка целей и задач урока.
Good morning, dear pupils. I hope you are well today. I’m very glad to see you again. Today we have an unusual lesson. We have a lot of guest
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Разминка
Речевая разминка
We have already spoken about different animals and plants. So, tell me, please, what animals do you remember? (Pupils remember the names and answer).
What kinds/types of animals do you know? (wild and domestic)
Name them, please. (Pupils name some of them).
Фонетическая разминка
Now let us practice our phonetics. Look at the slide. There is a tongue-twister about animals. I read it first.
[ж], [
·],[(],[b]
A big black bug
Bit a big black bear.
And a big black bear
Bit a big black bug.
We have a new word here – “a bug”. Let’s write it down in your copybooks. Open them, put down the date and the new word with translation «жук».
Now repeat after me. Good!
And now is your turn. Please, who wants? Well done!
Основная часть урока.
Введение темы и основной задачи урока.
As you see, today we are speaking about animals and plants. Can you give me synonyms to these words – “animals” and “plants”. (Flora and fauna)
You are right. And today we are going to make a project about flora and fauna of the British Isles. I’ll divide you into 2 groups.
Работа с текстом.
Open you books on page 118, ex. 7. Your task is to read the text (there are 4 paragraphs in it) and choose a title for each paragraph. Titles are on page 117. There are 5 of them, s
·o one title is extra.
You’ve read this text at home, so you have 7 minutes to match paragraphs and titles and to put them on your projects. (Children look through the text and match titles with the paragraphs, begin to make projects).
Now, let us check. Who wants to start?
Look at the slides. You are right. (We check all the titles).
Иллюстрации к параграфам текста.
Your next task is to choose illustrations for each piece of the text. You have some pictures of animals, birds and plants. Now you have 7 minutes to match the pictures and the paragraphs.
Let us check.
Проверка усвоения и осмысление прочитанного в тексте.
As you have noticed there is an interesting information about national symbols of some countries. Let us find these facts in the text and complete the table.
Countries
Symbols
England
A red rose
Scotland
A thistle
Wales
A yellow daffodil and a leek
Ireland
A shamrock
Great Britain
A robin
Развитие умения аудирования с выборочным пониманием заданной информацией.
Учащимся предлагается дважды прослушать текст, затем выбрать правильный ответ из предложенных (используется проверочная заготовка на слайде). Ответы ученики пишут на подготовленных карточках. Содержание текста соответствует обсуждаемой теме и объясняет возникновение растительного символа Шотландии. Текст взят из Страноведческого справочника (Саратов, «Лицей», 2008).
For many centuries the purple thistle has been Scotland’s national emblem. There is a legend that explains why it became the Scottish emblem.
Ancient Scandinavians wanted to attack the land of Scotland and settle there. So, they landed on the east coast of Scotland. The Scots gathered their army to defend their land. They made their camp behind the river Tay and had a rest there after a long march. The Scots were sleeping and not expecting their enemies. When the Scandinavians decided to attack the Scots they took their shoes off not to make noise. But one of them stepped on a thistle. The sharp pain made him scream. The Scots heard the alarm’ and started to fight.
That is how the thistle became the emblem of Scotland.
Карточка для учеников:
Choose the correct answer:
1. The national symbol of Scotland is
a) the leek
b) the purple thistle
c) the red rose
2. attacked Scotland
The Russians
The Germans
The Scandinavians
3. The Scots made their camp
in the mountains
behind the river Tay
in the forest
4. When the Scandinavians attacked the Scots they
took their clothes off
took their shoes off
put their hats on
5. One of the Scandinavians stepped on
a) a stone
a snake
a thistle
6. The pain made him
scream
cry
laugh
Let us check your answers. Great job!
Окончательное оформление проекта.
You have several minutes to make your projects perfect. We’ll hang it the wall and demonstrate to other pupils.
Завершающая часть урока.
Объяснение домашнего задания.
Workbook №1 ex.9 p. 86-87. Read the text about the national symbol of New Zealand – Kiwi bird and do some tasks after it.
2. Подведение итогов урока.
Now, it’s time to finish our lesson and I’d like to know what new things have you learned? (Учащиеся сообщают, что нового они узнали на уроке)
Thank you for your work. Your marks today are:The lesson is over. Good bye.
$ђЗаголовок 315