конспект урока английского языка на тему Достопримечательности Лондона
Урок-путешествие "London's sights"
"Достопримечательности Лондона".
Класс: 8-й класс
Подготовила учитель английского языка Кубата О.В.
Цели урока:
Развивать навыки устной речи, навыки диалогического и монологического высказывания.
Воспитывать интерес к культуре изучаемого языка.
Закреплять полученные знания, учить использовать в речи устойчивые выражения, клише, лексический материал по теме.
Оформление:
Карта Великобритании.
Флаги англо-говорящих стран: Шотландии, Уэльса, Англии, Ирландии, Новой Зеландии, Австралии, Америки, Канады.
Символика всех частей Великобритании: чертополох, кислица, красная роза, нарцисс.
Картинки с изображениями достопримечательностей Лондона.
Картинки с изображением уличных достопримечательностей: телефонная будка, такси, двухэтажные автобусы, полицейские.
Предварительная подготовка:
Учащиеся составляют диалоги, используя изученные устойчивые выражения.
Несколько учащихся заранее готовят небольшие исторические справки о нескольких достопримечательностях Лондона.
I. Организационный момент
– Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you. Today I suggest you to travel around London. Who can answer What London is it?Of course it is the capital of Great Britain. But before we start our travelling let’s repeat the words that will be necessary for us.
II. Речевая разминка
Слова записаны на доске или специально приготовлены на плакате.
Double-decker busTelephone boxMarvelousSightIdeaFabulousNothing kind
– Let’s read one small but interesting poem.
“Travelling”
Don’t cry bitterly and go to Italy.Don’t miss your chance and go to France.Take your pan and go to Japan.Buy some cheese and go to Greece.
Учащиеся зачитывают и переводят стихотворение.
– But we will travel another marvelous country – The United kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
III. Работа с картой
– Look at the map. There you can see Great Britain which consists of 4 parts: Scotland on the north, England on the south, Wales is near England and the small part of the country is Northern Ireland is on the east. All the parts have their capital. England – London. Wales – Cardiff, Scotland – Edinburgh, Northern Ireland – Belfast.
Далее учитель вызывает учащихся к доске с просьбой показать части Великобритании, столицы. Учащиеся отвечают на вопросы учителя.
IV. Работа с достопримечательностями страны
– Now let’s continue our travelling and speak about the most marvelous sights of Great Britain. I will show you the picture and you tell me the name of them.
Учитель показывает картинки с изображениями основных достопримечательностей Лондона, учащиеся называют их на английском или русском языках.
V. Историческая справка
– Now let’s listen to some new facts about the most interesting places of London as the capital of Great Britain.
Westminster Abbey
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· the many memorials to famous men within the Cathedral are the tombs of Wellington, victor of Waterloo, and Nelson, hero of Trafalgar.
VI. Работа с диалогами
– Now let’s listen to the dialogue. I’m sure that we will know some interesting facts.
– Hello Le
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·y to answer.– How many peoples do live in London?– About seven million people live in London.– How old is London?– London is more than two thousand years old.– What are the most marvelous sights are in London?– There are some interesting places in London. They are Big Ben, Westminster Abbey, Tower Bridge, St.Paul’s Cathedral, Trafalgar Square, Houses of Parliament and some others.– Thank for your questions. Now you have the opportunity to visit some of them.
– Thank you for the interesting dialogues.
VII. Работа с символикой стран
– You know that every country have the symbols. Let’s repeat some of them. I will show you and you tell me whose symbol is it.
Учитель показывает картинки с изображением символов Шотландии, Уэльса, Ирландии, Англии. Также повторяют флаги англо-говорящих стран.
VIII. Историческая справка
– I also told you about some facts from the history of England. Today you know some facts about Buckingham Palace.
Buckingham Palace is the official residence of Her Majesty the Queen and her family. It isn’t open to the public. The first monarch who took residence there was Queen Victoria. When Her Majesty is in residence the Royal Standards flies over the east of Buckingham Palace.
IX. Работа с вопросами викторины
– Thank you very much for your stories. Now I suggest you to answer the questions about the interesting information that you learnt during this unit. Open your book on page 144 exercise 5. I’ll give you 1–2 minutes and than we’ll check it.
1. А lake in Scotland in which a mysterious monster lives? (Loch ness)
2. А city famous for its illumination displays? (Blackpool)
3. А famous stadium in England where football matches take place? (Wambley)
4. А popular name of the London Underground? (Tube)
5. Оne of the four great world tennis tournaments played on grass? (Wimbledon)
6. А product Cadbury’s is famous for? (Chocolate)
7. Оne of the pieces of street furniture which is red in colour and which history goes back to 1853? (Pillar box)
8. А bus with two floors? (Double-decker)
9. A popular British brand name cornflakes? (Kellog’s)
– Now let’s check the answer of the questions.
Учащиеся зачитывают и переводят свои ответы.
X. Самостоятельная творческая работа учащихся
– Make up, please, the list of places of interests in London with some important facts that you remember from our lessons. Or you can do a small booklet of sights of London. You can work in pairs.
XI. Проверка самостоятельной работы
– Now let’s check your works.
Учащиеся зачитывают свои работы, учитель исправляет допущенные учащимися неточности или ошибки.
XII. Итог урока
– Thank you for the lesson. I think you liked our travelling.
Учитель выставляет оценки учащимся.
Заголовок 115