КСП урока английского языка Достопримечательности Астаны 
Дата  08.02.2017 г.
Тема  урока: Sightseeing   of  Astana  ( Достопримечательности  Астаны)
Цель: Образовательная цель:  создать условия для самостоятельного повторения  лексики  по теме «Достопримечательности  Астаны », осмысление значения этих слов и их применение в устной и письменной речи;  пополнить  знания    новой  лексикой  по  теме  
Развивающая цель: развивать навык самостоятельной и групповой  работы, умения работать с  различными источниками информации, умения рассуждать, интерпретировать информацию в кластер, обучать, обобщать, сравнивать, оценивать, делать выводы.
Воспитательная цель: воспитывать дружеские отношения в классе; умение работать в группах; творчески мыслить, позитивно относиться к одноклассникам. 
Результат  обучения  Учащиеся  смогут  использовать  изученную  лексику  при  составлении  предложений.  Смогут  рассказать  о  столице   своей  Родины.
Применяют новые слова и выражения в устной и письменной речи
Ключевые   идеи Интеграция   новых  подходов   в обучении, 
Использование  модуля критического  мышления, диалоговое  обучение, лидерство  и управление 
Тип урока:  комбинированный
Формы: ГР, ПР, ИР, весь класс
Методы и 
приемы: «Мозговой  штурм», «Алфавит», «Кластер», «Диалог», «Толстые и тонкие  вопросы»
 Модули:  Возрастные особенности, Диалогическое обучение, ИКТ,  Критическое мышление, Управление и лидерство, Оценивание
Ресурсы  Компьютер ,Флипчарты ,Маркеры ,Картинки,учебники, презентация, раздаточный материал, картинки.
Stages  Time  Teacher’s  activity  Students’ activity
I.Org. moment 
Brainstorming 5 m Greeting  students 
Warming – up  «Let’s  draw»
Would  you like to draw?
Using  the  dots on the board draw the picture. (Khan  Shatyr and  Baiterek)
Greeting   teacher.
Speaking about the weather  and season.
II. Phonetic  drill 5 m Let’s  remember  the poem   «Many  wonderful  things»
Students  recite  the  poem.
Many wonderful things to hear, to see
Belong to you, belong to me!
The sun, the trees, the grass, the sky
The yellow moon that’s passing by.
The blowing winds, the birds that sing
Bright autumn woods, gay flowers of spring,
The cold long winter with snow so white,
The running rivers, the stars of night.
III. Speaking  about  Astana
5m -What  do you know  about  Astana?
Try  to  answer  TRUE or FALSE
Astana  is  a capital of Kazakhstan.
Astana  was  founded  in 1932.
Astana  was  founded  as  a fortress  Akmola.
The  climate  of  Astana  is  warm.
Winters  in  Astana  are  long  and  cold.
Students  listen to the  statements  and  try to  answer.
True
False
True
False
True
IV. Presentation 10 m -Today  we are going  to  learn  new information about  Astana. 
- At  first  let’s  look up  new  words.
Listening 
Reading  and  discussing
Picking up the words
(in alphabetical order)
Sts  listen to the text and  then  do the  tasks.
to grow-
day by day-
modern-
author-
architect-
skyscraper-
building –
entertainment-
V. Game  
“Magic tree ”
10 m. Let’s play the game “Magic tree”
1.You  have  to  make  the  statements  for  True  or False
2. You  have  to  make  sentences  for completing 
3. You  have  to  answer  the  questions. Student  C
Student  B
Student  A
VI. Conclusion  5 m. Reflection
Assessment 
Home  task 
The  lesson is over!
Goodbye! Sts  make  reflection , get  the mark and  h/task