План урока по английскому языку Структура написания электронного письма (к УМК М.Вербицкой Forward-8)
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
«Средняя общеобразовательная школа №3 им. Сергиенко Н.Г.»
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА
по английскому языку на тему:
“EMAIL WRITING FORMAT.”
(“Структура написания электронного письма”.)
Подготовила:
Опиева Ольга Викторовна,
учитель английского языка
Элиста
2015 г.
Класс: 8
Учебное пособие: М.В.Вербицкая «Forward-8», изд-во «Вентана-Граф» Pearson Education Limited 2015.
Тема: “Email writing format.” (“Структура написания электронного письма”.)
Тип урока: урок комплексного применения знаний с использованием электронно-образовательных ресурсов.
Цель урока: формирование коммуникативной компетенции.
Задачи урока:
- сформировать у учащихся представление об электронной почте как важнейшем средстве общения в современном обществе, ее возможностях, научить отправлять и получать сообщения по электронной почте
- выработать навыки и умение правильно писать электронное письмо
- развивать познавательные интересы, навыки работы с телефоном, культуру пользователя сети Интернет
- воспитывать информационную культуру обучающихся, повысить мотивацию обучающихся за счет различных форм ведения урока и использования ИКТ, познакомить ребят с правилами этикета при написании писем электронной почты.
Оборудование: мультимедийная презентация, видеоролик, мобильные телефоны с выходом в Интернет, персональный компьютер для учителя, раздаточный материал.
Ход урока.
Организационный момент. (2 мин.)
T: Good morning, children! Sit down, please.
P: Good morning, teacher!
T: I am glad to see you. How are you today?
P: We are fine, thank you. And you?T: I am fine, too.
Сообщение темы и цели урока. (3мин.) (слайд 2)
T: First, let’s watch the video.
Учащиеся смотрят видеоролик.
T: Is it difficult to write email?
T: Today we are going to speak about email. Then you will learn how to write and send it.
Речевая разминка. (2 мин.)
T: Email is a short word for electronic mail. And my first question for you is how often you send emails?
P1: I often send emails. I do it every week.
P2: I don’t send emails so often.
T: And who do you send emails to? And why do you do it?
P3: As for me, I send them to my friends or relatives to communicate with them.
T: Do you remember your first email address?
P4: No, I don’t. But now my email is…
P5: Yes, I remember it. It was…
Введение нового материала. (11 мин.)
Первичное усвоение восприятие и усвоение новых знаний. (4 мин.) (слайд 3) (4 мин)
T: There are two types of emails: formal and informal. Look at ex. 2. p. 21. Which email sounds formal and is similar to a letter and why? And which email is similar to a conversation?
Учащиеся читают 2 электронных письма. Затем они говорят, какое письмо похоже на официально-деловое, а какое на личное.
Примерный ответ учащихся:
The first mail sounds formal and is similar to a letter because the girl uses polite words and phrases: could you tell me, I hope to hear from you, regards and so on. And the endings Best wishes/Best regards/ Kind regards are more suitable for this mail.
The next email is informal and it is similar to a conversation because Gina greets and tells the name of the recipient, she asks how Celine is. It is clear that she knows her very well. We can end the message with endings Love/Bye for now/See you/CU!
Развитие навыков написания электронных писем (личного и официального). (7 мин.) (слайд 4)
T: Look at ex. 6 p. 21 and compare Celine’s email to the camp with Gina’s first email in ex. 2. Which mail is better? Why?
Учитель помогает сделать сравнительный анализ двух официальных электронных писем, задавая наводящие вопросы.
Примерный ответ учащихся:
Celine’s email is much worse because it is similar to a conversation to people she knows. She doesn’t know people she writes to. That’s why it’s not so polite to use such greetings, smiles and unimportant information. And the subject of the message is not clear. It seems to happen something terrible.
T: In pairs, read Train your brain (Приложение 1) and correct Celine’s email to the camp.
Ученики работают в парах, исправляют ошибки в письме Селин.
Физкультминутка. (2 мин)
T: Now it’s time to rest. Do exercises for your eyes and then be ready to continue.
Закрепление пройденного материала. (16 мин.)
T: Read the advert for the First Class School of English (Приложение 2) and we must write a formal email to the school and find out certain information. Take your mobiles, enter your emails. But you will send the messages to each other. Everybody has got the certain email address in your paper sheets (Учащиеся до урока записывают адрес электронного письма соседа по парте). We will follow the format of Gina’s first mail.
The instruction of writing email:
1)We write the email address.
2)Type the subject of the message.
3)If you know the person’s name, you can write Dear+name. But if you don’t know the person’s name you can write Dear Sir/Madam or you don’t need greetings at all.
4) We can begin the first paragraph with the words I am writing to you… (Explain why you write).
5)Find out what you are interested in (ask questions).
6)Show that you look forward to the answer.
7)End the email with Best/Kind regards. Smiles, explanation marks, jokes and unimportant information aren’t a good idea.
8) Write your name on the next line and don’t use a full stop after it.
9) Start a new paragraph for a each new topic.
10) Use a formal style.
T: Check your partner’s email, tick each stage in Train your brain and then send your answer.
Задача учащихся написать электронное письмо в английскую школу и узнать интересующую их информацию. Ребята печатают сообщения на своих телефонах, учитель пишет сообщение на компьютере, следуя алгоритму написания электронных писем. Затем ученики отправляют друг другу письма. На следующем этапе закрепления учащиеся пишут ответ.
Подведение итогов и домашнее задание. (4 мин) (Слайд8)
T: Well done. Everybody has learnt how to write formal email and was very active.
At home you will text informal email to your classmate. Your task is to invite her/him to the First Class School of English. Don’t forget the rules of writing and informal conversational speech. (Приложение 3)
H/w to write an informal email to classmate.
Приложение 1
TRAIN YOUR BRAIN
a In the subject box, give a clear reason for writing your email.
b You don’t need a greeting if you don’t know the person’s name.
c If you know the person’s name, you can write Dear +name.
97726543815
00
d Smileys ( ), exclamation marks (!), jokes and unimportant information aren’t a good idea.
e End the email with Best/Kind regards
Приложение 2
Read the advert for the First Class School of English. Write a formal email to the school.
Find out:
if there are still places in the Pre-Intermediate group at the moment
how much the course costs
how many students there in the group
if the school can help you with accommodation
FIRST CLASS
SCHOOL OF ENGLISH
Come to sunny Brighton and learn English!
Courses all year
All levels from beginner to advanced
Satisfied students from all over the world!
Call us now! (44) 1788 672 801
Homework.Email to your classmate.Tell your classmate about your trip to Brighton (School of English) and the reason of learning English.
Write him/her about school (how much it costs, how many students there are in the group, if it can help with accommodation).
Ask your classmate if he/she would like to go with you and what he/she thinks about this idea.
Write that you expect her/his answer.
End the email with Lots of love, CU…
7581893519805710565331025571056531483300710565296735571056527959050710564260540571056424244307105642252980710564208153071056419005557105641729105126301463373010248904622801024890290830577215201930To:
00To: