презентация рефлексия одного урока
ИПК г. Астаны группа № 5Аманжулова Оксана БулатовнаУчитель средней школы № 13 Цель: Уметь сравнивать и анализировать материал по теме «Виды спорта в Великобритании и Казахстане» Задачи и ожидаемый результат Коллаборативная среда Презентация мозговой штурм, (choose one kind of sport and put the problem question,Is it dangerous to do boxing or playing football? Why?For what reason people play such kinds of sport? How does it impact on their health?compare, discuss and offer your own point of view) Актуализация знаний(making questions of high level) What kind of sport is the most useful and why? What are you going to do a person realized a necessity of doing sport? How do your features of character influence on your wish of doing sport? Введение лексического минимума(associations) snowboard –speed, hockey-six players, golf-clubs) Бодрячок (crazy dancers) Работа с текстомIdeal (исследовательская беседа)1. Why is it interesting to participate in speed races, figure skating, golf?2. What abilities does a person have in order to participate? Сбор релевантной информации;Оценка и критический анализ доказательств;Обоснованные выводы и обобщения Составление кластера(choose the relevant information and make a cluster by showing their knowledge) Рефлексия Одноминутное эссе (kinds of sport) Применение формативного оценивания способствовало повышению мотивации- Интегрирование идей модулей программы способствовало эффективному и результативному обучению -Работа в группах помогла развитию саморегуляции, сотрудничеству учащихся, развитию коммуникативной компетенции H/w: to find additional information about sportsmen in Great Britain and Kazakhstan