Конспект урока английского языка на тему Lets celebrate (6 класс)


Тема: «Let's celebrate»
Тип занятия: комбинированный урок.
Цели:
•обобщить и закрепить лексический материал по теме;
•закрепить грамматические формы настоящего продолженного времени.
Задачи урока:
•формировать лексические умения и навыки в устной речи (умение рассказывать о праздниках, используя настоящее простое время);
•формировать грамматические навыки на материале настоящего продолженного времени;
•отработать навыки произношения;
•развивать владение всеми видами речевой деятельности (аудирование, говорение, чтение);
•развивать воображения и умения моделировать ситуацию общения;
•воспитывать уважение к традициям и обычаям, как части культуры разных стран мира;
•прививать любовь и интерес к иностранному языку.
Оборудование: проектор, картинки по теме « Праздники», презентация, раздаточный материал, мяч, учебник.ХОД УРОКА
I.Oрг момент . Hello, everybody. How are you? I am fine, thanks. Who is on duty today? Please, come to the blackboard and ask questions. (Беседа дежурного с учащимися)
What date is it today?
What day of the week today?
Who is absent today?
Фонетическая зарядка: Fat Pat had a fat cat, Pat's fat cat sat at Pat's hat.
(повторение за учителем и фонетическая отработка)
II.Проверка домашнего задания: Dear children! What was your homework for today?
III. Актуализация прежних знаний. Let us remember, what did we speak about at the previous lesson?
What is your favourite day? Why?
IV. Формирование новых понятий. Самоопределение к теме. Определение темы. Дети определяют тему So, what is the topic of the lesson? Yes, you are right, the topic of the lesson is “celebrations”. What Russian holidays do you know? Today we shall be speaking about British holidays.
Формирование навыков лексики. Let us learn the new words. Match the words with their equivalents:
Make wreaths [meɪk riːθ]] обмениваться подарками
Exchange gifts [ɪksˈtʃeɪndʒ ɡɪfts] предлагать конфеты и цветы
Wear costume [wɛəˈkɒstjuːm] смотреть запуск фейерверков
Offer flowers and sweets [ˈɒfəˈflaʊəˈswiːts]] есть традиционное блюдо
Eat traditional food [iːt [trəˈdɪʃ(ə)n(ə)l] fuːd] ] смотреть парад
Watch parade [wɒtʃ pəˈreɪd]] носить костюм
Watch a fireworks display [wɒtʃ ˈfaɪəwɜːks dɪsˈpleɪ]] делать венки, гирлянды
V. And now open your books on page 48, ex. 1. What holidays do the English people celebrate?
Формирование навыков речи: Now answer my questions. When is St Patrick's day?
It is on the 17 th of March(выполнение упражнения 1б на странице 48 в парах).
VI. Формирование навыков чтения . Прогнозирование по заголовку. Now let us do ex 3 on p. 48. Let us anticipate, what is the text about? – Which festival are the children talking about? I think……
Работа над незнакомой лексикой
Absolutely [ˌæbs(ə)ˈl(j)uːtlɪ] совершенно
Witch [wɪtʃ] ведьма
Terrify [ˈtɛrəfaɪ] запугивать
Bobbing for apples [ˈbɒbɪŋ fɔː ˈæpl] откусывать яблоко без помощи рук
Musical chair [ˈmjuːzɪk(ə)ltʃɛəz ] «музыкальные стулья»
Pin [pɪn] прикреплять, прикалывать
Nearly all gone [ˈnɪəlɪ ɔːl ɡɒn] почти все ушли
Come over [ˈkʌmˈəʊvə] присоединяться
Чтение по ролям , выборочный перевод.
VII. Физкультминутка. Прослушивание песни. Дети поют песню «It’s party time»
VIII.(Дети получают задания по группам для работы с текстом диалога. ( Задания дифференцированные.)
1 group – Find in the text
Three names of games
Two types of food
Two types of costume
(Дети ищут в тексте названия 3 игр, 2 вида костюмов, 2 вида еды.)
2 group – Choose the correct item
1) We like … wreaths with flowers.
A doing b making
2) Let’s … gifts now!
A exchange b spend
3) I’m … my Frankenstein costume.
A putting b wearing
4) We sometimes eat … food.
A ancient b traditional
5) She’s looking forward to the firework …
A display b parade
6) This party is … brilliant.
A absolutely b well
7) I want to play a game of … chairs.
A dangerous b musical
8) Why don’t you come …?
A over b under
9) That looks like a fun game. Can I … in?
A join b run
10) Why don’t we pop … and visit my uncle?
A over b round
(Дети выбирают правильный вариант и вставляют в предложение.)
3 group Match the phrasal verbs to their meanings
1) Dress up a move place
2) Run out b visit 3) Come over c finish 4) Join in d become part of smth 5) Pop round e wear costumes
(Дети соотносят фразовые глаголы с их значениями.)
IX.Закрепление изученной грамматики:( Настоящее длительное время). Работа с интерактивной доской.
Выполнение упражнения 8, на странице 49.
X. cinquain [sɪŋˈkeɪn]
На столах у детей лежат подсказки, как правильно оценить свою работу на уроке. Они работают в группах. От каждой группы на отдельном листе написать к слову Celebration 2 прилагательных, 3 глагола, 1 предложение отражающее настроение, 1 слово–существительное ,которое ассоциируется с” Celebration “
Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)
Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)
It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)
Holiday, birthday, party… (1)
Дети составляют, зачитывают свои работы и крепят на доску. Слайд 8
XI.Объяснение домашнего задания:
Your homework is :ex.1-2, p. 30 W.B.
XII. Рефлексия. Подведение итогов урока
– Good morning, children! We’ve got some guests today. Say Good morning to them. Sit down.
– There are a lot of festivals in Great Britain and in Russia. Слайд 1
– What are your associations with the word Festival? (brainstorming)
Дети называют слова, фразы, которые ассоциируются у них со словом праздник. (Слова крепятся на доску)
– Good. I want you to remember the different festivals. Look at the screen. Слайд 2,3.
– Can you name them? Дети называют праздники по картинкам, которые видят на экране.
– New year, Christmas, Thanksgiving Day, St.Patrick’s Day, Valentine’s Day, Halloween, Maslenitsa, May Day.
– When do people celebrate them? The task is on the screen. Fill in the gaps. Слайд 4. (Дети вставляют слова – праздники в предложения и зачитывают их, произнося правильно даты)
1. … is on October 31th.
2. … day is on March 17 th. 3. … day is on January 1 st. 4. … is on the 4 th Thursday in November.
5. … is on the 14 th of February
6. … is on the 24 th of December.
7. … is on the 1 st of May. (Проверяется задание с помощью экрана)
– Well done. Do you know anything about these festivals? (Дети говорят свои предложения).
– If you want to know something interesting about different Festivals you can find the information in the internet. I give you some sites. (На доске висят напечатанные сайты.)
– These information you can read after the lesson. (На доске висит постер из журнала «MagicEnglish» с информацией про разные праздники)
– Now I want you to look at the pictures on the blackboard and repeat the words and phrases after me.
– Make the decorations, make tea, make a special dish, make a cake, do the shopping, blow a party horn, dance, sing, play the drums, wear costumes, exchange gifts, watch parades, watch a firework display. (Дети по картинкам повторяют ранее изученную лексику, фонетически правильно проговаривая слова)
– Good. Let’s play with a ball. Now answer my questions, please.
Are you making decorations?
Is your mum making a cake?
Is your father doing the shopping?
Are people exchanging gifts?
Are you wearing costumes?
Is your granny making a special dish?
Are you going to a party?
(Дети отвечают на вопросы, закрепляя время PresentContinuous в речи.)
– Now it’s time to watch. Слайд 5
На экране отрывок из мультфильма «Белоснежка и 7 гномов» У.Диснея. It’spartytime.
– Can you tell me, children? What’s the theme of our lesson today? (Дети, просмотрев музыкальный отрывок, называют тему урока.) CELEBRATION
– You are right. Let’s go to the party.
Физкультминутка
Дети поют песню «It’s party time» вместе с героями мультфильма и выполняют движения. Слайд 6
Подготовка к прослушиванию (pre-listening exercises)
– The new words are on the blackboard. Look at them. They are from a dialogue. Let’s translate these words and phrases.
– Yeah! Слово «О, да» синоним слову yes. Оно используется в разговорной речи и часто в песнях. (Пояснение учителя)
Celebration
absolutely witch terrifying bobbing for apples
musical chairs
pin the tail
nearly all gone
come over
nearly over
clean up
(Слова и фразы из диалога переводим вместе на русский язык и готовимся слушать диалог)
– We ‘re going to listen to the dialogue. Try to answer the question.
– Which festival are children talking about? Слайд 7
(Дети слушают диалог, учебник закрыт, после прослушивания отвечают на вопрос «О каком празднике говорили дети?» Ответ – Halloween.)– Now open the books.p.53 ex.3. you’ll work in groups. The tasks are on the hands out.
(Дети получают задания по группам для работы с текстом диалога. Заданиядифференцированные.)1 group – Find in the text
Three names of games
Two types of food
Two types of costume
(Дети ищут в тексте названия 3 игр, 2 вида костюмов, 2 вида еды.)
2 group – Choose the correct item
1) We like … wreaths with flowers.
A doing b making
2) Let’s … gifts now!
A exchange b spend
3) I’m … my Frankenstein costume.
A putting b wearing
4) We sometimes eat … food.
A ancient b traditional
5) She’s looking forward to the firework …
A display b parade
6) This party is … brilliant.
A absolutely b well
7) I want to play a game of … chairs.
A dangerous b musical
8) Why don’t you come …?
A over b under
9) That looks like a fun game. Can I … in?
A join b run
10) Why don’t we pop … and visit my uncle?
A over b round
(Дети выбирают правильный вариант и вставляют в предложение.)
3 group Match the phrasal verbs to their meanings
1) Dress up a move place
2) Run out b visit 3) Come over c finish 4) Join in d become part of smth 5) Pop round e wear costumes
(Дети соотносят фразовые глаголы с их значениями.)
Как только группы готовы – проверяем. Let’s check up.
– How do people celebrate Halloween? Give 1 sentence from each group. (От каждой группы дети говорят по 1 предложению, отвечая на вопрос «Как люди празднуют Хэллоуин?»)
Asking for, expressing opinions
Imagine you are at a celebration. Use the phrases below to act out exchanges. Ask about music, food, costumes, activities, guests…
Asking for opinions
– What do you think of … ?– What is the … Like? What are the … Like?
– How do you like the …?
– Do you like …?
Responding
They are fantastic, cool, brilliant. It’s fantastic, cool, brilliant.
Not bad at all
Quite good
I don’t really like it, them
They are awful, terrible, horrible . It’s awful, terrible, horrible .
Nothing special.– Make up short dialogues using these phrases. Work in pairs. (Дети составляют диалоги и разыгрывают.)
Синквейн
На столах у детей лежат подсказки как правильно оценить свою работу на уроке. Они работают в группах. От каждой группы на отдельном листе написать к слову Celebration 2 прилагательных, 3 глагола, 1 предложение отражающее настроение, 1 слово–существительное которое ассоциируется с Celebration Celebration
Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)
Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)
It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)
Holiday, birthday, party… (1)
Дети составляют, зачитывают свои работы и крепят на доску. Слайд 8
Слайд 9: домашнее задание в рабочей тетради.
Your marks. Объявление отметок.– Thank you good bye.