Методическая разработка мероприятия по английскому языку на тему: “Some words about Great Britain”.
МБОУ «СИДОРСКАЯ СОШ»
городского округа Михайловка
Волгоградской области
Методическая разработка мероприятия
по английскому языку на тему:
“Some words about Great Britain”.
Для учащихся 6 класса.
Сидоры 2013
Внеклассное мероприятие по дисциплине « Английский язык»
Выполнил: учитель английского языка Олейникова С.А.
Тема: “Some words about Great Britain”
Все этапы я постаралась объединить лексической темой “The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”.
При проведении мероприятия преследовались следующие цели:
Методические цели занятия:
Проверка уровня знаний по лексической теме “ The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”..
Совершенствование навыка аудирования (восприятие общего содержания текстов).
Формирование навыка понимания и озвучивания видеосюжета.
Воспитательные цели:
Развитие духа командного соревнования.
Воспитание способности коллективного выполнения задания.
Формирование и развитие организаторских способностей учащихся.
Культурологические цели
Знакомство со страной изучаемого языка
Ход мероприятия:
Teacher: Good afternoon everybody. I’m glad to see you at the youth conference. As we’re learning English language we decided to connect this conference with Great Britain an
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ученики дают ту информацию, которой владеют на данном этапе)
T: Well! Would you like to know more?
S-s: Sure!
T: Now please look at your desks, here you can see the cards. During our conference you’ll listen to the reports about the countries. Your task will be the same you’ll have to note down the information which you’ll know about the countries.
(Учащимся раздаются карты, которые они должны заполнить нужной информацией в ходе мероприятия )
T: Let’s start. I would like to give you some information about the UK.
My report (The UK)
( предоставляется общая информация о Великобритании совместно с презентацией в Power Point)
T: Thanks a lot, for your attention. It’s very impressive. And the next competitor of our conference is Dasha. She’ll tell us about En
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·(исполняется песня “Yesterday”, сопровождаясь презентацией в Power Point)
Thanks for your song. Let’s continue our conference. And the next competitor of our conference prepared the report about Scotland.
Student 2 (Scotland)
T: Thank you very much. Your
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· Студенты продолжают заполнять карты нужной информацией. В ходе проверки у участников должен появиться небольшой рассказ, который и будет являтся итогом первого задания.
T: We have heard all the information about these countries. Now I’ll give you some minutes to finish your cards. (5-6 minutes)
And now let’s check up your cards.
The first table. (The UK, England)
The second table (Scotland)
The third table (Wales, Northern Ireland)
( Студенты зачитывают собранную информацию).
T: Well done! And now look at the black board. Here you can see the maps of four countries. The map of England, the map of Scotland, the map of Wales and the map of Northern Ireland. Also you can see the names of the capitals, the names of the big cities, the names of the flags and the pictures of the flags, the names of the symbols and their pictures . Your task will be the same, answering my questions you must fill the maps.
What is the capital of England? (London)
What is the capital of Scotland? (Edinburgh)
What is the capital of Wales? (Cardiff)
What is the capital of Northern Ireland? (Belfast)
What are the big cities of England? (Manchester, Liverpool, Newcastle)
What are the big cities of Scotland? (Glasgow, Dundee)
What are the big cities of Wales? (Swansea, Newport)
What are the big cities of Northern Ireland? (Londonderry, Lisburn)
What is the name of the flag of England? (St. George’s Cross)
What is the name of the flag of Scotland? (St. Andrew’s Cross)
What is the name of the flag of Wales? (Dragon of Cadwallader)
What is the name of the flag of Northern Ireland? (St. Patrick’s Cross)
What is the symbol of England? (Rose)
What is the symbol of Scotland? (Thistle)
What is the symbol of Wales? (Daffodil)
What is the symbol of Northern Ireland? (Shamrock)
( Ha доске развешаны пустые карты стран, названия городов, рек, животных, задавая вопросы, студенты отвечают на них и прикрепляют соответствующее название к карте.)
T: Well! And what can you say about these countries, your impressions.
(Участники выражают своё мнение по поводу каждой страны.)
T: Now we see that the maps are full of information about English these countries and you know more than before. And I hope you’re visiting one of these countries or may be all of these countries in the nearest future. As we know “SEEING IS BELIVING”.
(песня “Let it be”, )
T: At the end of our conference I would like to thank you for your attention. And I would give some words to our guests. (вручаются грамоты за участие в конкурсе, и грамоты самым активным участникам конкурса)