Поурочное планирование по английскому языку на тему Множественное число существительных
5 класс 13 урок
Unit:
Раздел:
Theme:
Тема:
The aim:
Цели:
Vocabulary:
Лексика:
Org. moment:
Орг. Момент:
Warm-up:
Checking up h/w:
Проверка дом.раб.
The main part:
Основная часть урока:
H/w:
Дом.задание:
Reflection.
Marks.
My friends.
Мои друзья.
Множественное число существительных. Хобби друга.
Повторение и закрепление лексики по пройденным темам.
1) Обеспечить в ходе урока закрепление учащимися пройденной лексики.
2) Содействовать формированию у учащихся интереса к изучаемому предмету.
3) Развивать навыки говорения и чтения.
4) Научить в ходе урока грамматическому материалу «Обороты there is, there are»
Обороты there is, there are
The procedure of the lesson:
T: Hello, children! Sit down!
T: What is your name?
S1: My name is _______.
T: Where are you from? S2: I am from Kazakhstan.
T: How are you? S3: I am ……
T: Which class are you in? S4: I am in class 5.
T: How old are you? S5: I am …
T: What is your address? S6: My address is …
Ex. 12 p. 35; To introduce your relatives.
Today we are going to read the dialogue and to learn the new words. Open your vocabularies and write down the new words. Repeat after me in chorus!
-71755-12890500My best friend
My best friend name's Misha. His surname is Govorov. He is 15. He was born in 1992 in Chelyabinsk. His address is Flat 116, 19, Pionerskaya Street. His phone number is 232-16-81. He is a pupil. He is a good pupil. He does well in all subjects. His favourite subject is English. He likes jazz and plays the piano very well. He likes to swim and play football.
Vocabulary:
Best friend – лучший друг
Surname – фамилия
To be born – рождаться
Pupil – ученик
Good – хороший
All subjects – все предметы (школьные)
Favourite – любимый
To like – нравится
Jazz – джаз
To play – играть
To swim – плавать
Football – футбол
Упражнения "Множественное число"
1. Найдите неверные варианты множественного числа существительных и дайте правильный вариант.
Н-р: potatos – potatoes (картофель), mans – men (мужчины)
fishes (рыбы) knifes (ножи) families (семьи) kisses (поцелуи)
womans (женщины) tooths (зубы) foots (стопы) boxes (коробки)
mouses (мыши) wives (жены) citys (города) tomatos (помидоры)
sheep (овцы) wishs (желания) children (дети) countrys (страны)
2. Напишите множественное число существительных.
Н-р: one house (один дом) – many houses (много домов)
one watch (одни часы) – many ……
one child (один ребенок) – many ……
one leaf (один лист) – many ……
one mouse (одна мышь) – many ……
one tooth (один зуб) – many ……
one photo(одна фотография) – many ……
one man (один мужчина) – many ……
one dress (одноплатье) – many ……
one shelf (одна полка) – many ……
one sheep (одна овца) – many ……
one hero (один герой) – many ……
one story (одна история) – many ……
one dish (одно блюдо) – many ……
one woman (одна женщина) – many ……
one glass (один стакан) – many ……
Выучить правило и слова
What was the theme of our lesson? Who is that boy? Who is that girl?
The marks for the lesson are …
The lesson is over! Good-bye!