Spotlight 5 module 7 Its fun


Ход урока “It’s Fun”.
Этап урока Деятельность учителя
Деятельность учащихся
Вводный этап.
Организационный момент 1.Создает эмоционально-благоприятную атмосферу для предстоящей деятельности. Определяет готовность учащихся к работе.
Good morning, boys and girls.
I am glad to see you! Sit down, please.
How are you today?
What is the date today?
What is the weather like today?
Good! 1. Готовятся к уроку. Отвечают на вопросы учителя.
Целеполагание.
Мотивация к деятельности. 2. Сообщает тему урока и мотивирует на предстоящую деятельность.
Look at the blackboard, please. There are some pictures. They will help us to name the theme of our lesson today. What do you see in these pictures?
What is there in this picture? Показываю на картинку.
- Yes, you are right.
- What are these people doing?
Excellent!
На доске 6 картинок. Описываем их.
Very good!
Now who can tell me the theme of our lesson today?
- Yes, today we will speak about the activities we do when it is hot or when it is cold.
Сегодня мы поговорим о том, что мы делаем в разные времена года.
Good! Today we will read a poem, learn what we do when it is hot or when it rains, learn new reading rules, and read an interesting letter.
Are you ready? So we begin. 2. Смотрят на доску. Сообщают, что находится на картинках: какие персонажи и что они делают. Отвечают на вопросы учителя.
Речевая и фонетическая зарядка 3. Читаем стихотворение про погоду, вспоминая, таким образом, лексику предыдущей темы.
Now I will give you a short poem. First, I will read it and then you will read it after me. Listen to me very carefully.
In the summer
In the summer it is hot.
In the winter it is not.
In the spring there are flowers.
In the autumn there are showers.
showers – [∫/\uәz]
Is everything clear? Are there any words which you don’t understand?
Now, let’s read it line by line after me.
Very nice!
Let’s translate it.
Дети читают по одной строчке и переводят её.
Now only girls will read this poem, and then only boys.
Wonderful! Very good!!
Well done! Now, tell me, please, what is the weather like in winter? (in summer, in spring, in autumn).
- Good work! 3. Слушаю учителя, затем читают за ним стихотворение. После прочтения называют те действия, которые можно делать с друзьями.
Основной этап.
(организация познавательной деятельности учащихся, закрепление и включение в систему знаний)
4.Ознакомление с новым материалом. Работа с выходом к доске.
Open your books now at page 90, exercise 1.
Look at the pictures! What kind of weather is in picture 1? (4,5,6?)
1 – cold (what season is in this picture?)
4 – cold (what season is in this picture?)
5 – warm, hot (what season is in this picture?)
6 – hot, sunny, warm (what season is in this picture?)
Yes, you are absolutely right.
Now, please, read after me.
Читаем слова, дети повторяют за мной. Good!
Look at me, please, now. I will show the cards. Your task is to read them after me, choose a picture and put it on the picture.
Показываю карточку с фразой на английском языке. Один ученик выходит к доске, выбирает картинку и прикрепляет фразу. Класс проверяет и повторяет. Потом переводим каждую фразу.
Very well! Thank you!
To speak about our activities we use the phrase “I usually … when it …” (фраза на доске; прорабатываем её и переводим).
Timur, now tell me what you do when it is hot or warm. (отвечает)
Now, Shamil, tell me what you do when it snows or when it is cold.
Very good!
5. Работа с учебником и у доски. Освоение нового дифтонга.
Now, find exercise 2 on page 90.
Today we will get acquainted with an interesting sound (показываю его изображение). What are the letters that this sound consist of? (this sound consists of 2 letters: ow/ou) It is read in the following way: [au].
Затем повторяю это на русском.
Let’s read the words with this sound. (читаем слова из учебника: я читаю один раз, затем дети повторяют).
Very good! Thank you for your work. What other words with this sound do you know? (mouse, house, sound, cow, blouse, owl). Come up to the blackboard and circle this sound in these words. Others, please, check.
Все слова с этим звуком находятся на доске с картинками. Показываю на них и говорю слово. Затем дети выходят к доске по одному и красным мелом обводят или подчеркивают данное сочетание букв в словах. Остальные ученики проверяют.
Wonderful!! Good job!!
6. Работа с текстом из учебника Spotlight, закрепление материала в группах.
Let’s do exercise 3. Look at the picture at the end of the page. What do you see? What is it?
- Yes, it is a postcard.
Это письмо Сандры своим бабушке и дедушке. Давайте прочитаем первый абзац её письма и постараемся узнать, о чём она пишет.
Let’s read the first paragraph of her letter and try to guess what she is writing about.
Alla, please, read it.
Well, where is Sandra? (She is in Greece)
-Yes, very good!!! And what do you think she is doing there? (She is on holidays) Дети предлагают свои варианты.
To find out whether our variants are right, let’s read the text. Read it very attentively. After reading you will answer my 3 questions. Let’s read these questions in the exercise 4. Nikita (Marat, Matvey), please, read the first (the second, the third) question. How is it translated into Russian?
Трудные слова написаны на доске (greetings, Greece, windsurfing, local club, golf, beach, sunbathe).
- Good! Now read the text!
- Gleb, please, start reading.
- Thank you, enough. Translate it now.
Nice job!!
Now, let’s answer the questions.
So, 1) Where’s Sandra staying?
2) What’s the weather like?
3) What is she doing now?
Good job!! You’re so clever!
I see that you have understood everything. It is nice.
4. Знакомятся с новым материалом на основе просматривания картинок и работы с учебником.
5. Следят за учителем. Предлагают свои варианты слов.
6. Читают и переводят текст, отвечают на заданные вопросы.
Завершающий этап.
Подведение итогов урока (рефлексия) 7. Подводит итоги урока. Организует рефлексивную деятельность учащихся.
Well, our lesson is coming to its end. Today you have worked very hard. All of you were active and good. Thank you very much.
- Did you like our work?
- What do you like most?
If you really like our lesson today show me a funny smile, if not, then show me a sad smile.
Если Вам понравился сегодняшний наш урок, то покажите мне улыбающийся смайлик, а если не понравился, то покажите мне грустный смайлик.
Good! 7. Делятся своим мнением по поводу урока.
Оценка деятельности учащихся
Домашнее задание 8.Записывают домашнее задание.
Now, open your record books, and write down your home task. Your home task for the next lesson is to write a postcard to a friend and to learn by heart WL 7a, 7b, 7c. Затем объясняю на русском их домашнее задание.
Thank you for the work, you have worked very well. You may be free. 8. Записывают домашнее задание. Задают возможные вопросы по его выполнению