Презентация Итоговая оценка достижения планируемого результата по английскому языку в начальной школе
Итоговая оценка выпускника начальной школы складывается из : Накопленной оценки по предмету Оценки за выполнение итоговой работы Накопленная оценка по предмету (портфель достижений) включает в себя: Текущие (тематические) и промежуточные проверочные работы (устные и письменные) Аудиозаписи устных (монологических, диалогических) высказываний Оценочные листы , фиксирующие индивидуальный прогресс Инструментарий для достижения планируемых результатов освоению программы по английскому языку в начальной школе. ОПЕРАЦИОНАЛИЗИРОВАННЫЙ ПЕРЕЧЕНЬ ПЛАНИРУЕМЫХ РЕЗУЛЬТАТОВ ОПИСАНИЕ ИТОГОВОЙ РАБОТЫ ОСНОВНЫЕ УМЕНИЯ ПРИМЕРЫ ЗАДАНИЙ СПЕЦИФИКАЦИЯ ДЕМОВАРИАНТ ФОРМАТ СПЕЦИФИКА ОЦЕНКИПРАВИЛЬНОСТИ ВЫПОЛНЕНИЯ ЦЕЛЬ СТРУКТУРА, ТИПЫ ЗАДАНИЙ УСЛОВИЯ, ВРЕМЯ ПРОВЕДЕНИЯ СИСТЕМА ОЦЕНИВАНИЯ Hello!Hi!How are you?I’m fine, thank you.And you?I’m ok, thanks.Good bye!Bye! Hello! I’m Dima. What’s your name?Hi! I am Ivan.How old are you, Ivan?I’m ten, and you?I’m nine .Do you like to play football?Of course, I do. I like to play football. And can you play tennis?No, I can’t. But I can play basketball.Great! Let’s play basketball tomorrow.Разыграйте диалог:знакомство с новым учеником.Поздоровайтесь и познакомьтесь друг с другом:узнайте имя,возраст,что каждый из вас любит делать. Could you give a pencil, please?
Here you are.
Thank you. I have got a kitten Ted is white and black. Ted is nice and funny. It has got green eyes. Its nose is pink . Ted can run ,jump and play. На уроках английского языка учащийся должен понимать приведённые ниже выражения классного обихода и вербально или действием реагировать на распоряжения учителя.Проверка понимания выражений классного обихода. Stand up, please/Sit down, please!Show me the letter A/ your homeworkGet ready for the lesson, please.Listen to me/ to the story. Say…Repeat after me!Say it again. / Repeat it, please.Talk to each other , please…Look at the picture. Say…Let’s sing/ play togetherAnswer my questions, please.Ask him/ her questionsAct the dialogue out.Begin reading, please.Write down the word / the sentence/ the text.Take your book/ your pens, pleaseOpen your book/ your workbook ,pleaseClose your book/ your workbook ,pleaseCome up to the blackboardTake your seat, please Сегодня твой одноклассник проводит разминку. Выполни его команды.Please , jump! Please, play badminton! Please ,take a pen! Please, draw a house! Please, smile! Прочитай слова: brave, home, green, hot, fun, sad, just, chess, shelf, when.Описание правильного ответа: слова прочитаны в соответствии с правилами чтения букв и буквосочетаний английского языка.Критерий достижения планируемого результата: правильно прочитано не менее 8 слов (из 10) Прочитайте текст вслух , соблюдая правила произношения и соответствующую интонацию. Yesterday I went to the Zoo with my granny. It was great! We saw snakes, crocodiles and an elephant. Do you like crocodiles? I don’t like them. I likes tigers best. Tigers are so strong and nice. Would you like to go to the Zoo with me next Sunday? Выпишите из текста предлоги:On Saturdays I don’t go to school. When the weather is fine, I walk in the park or play football with my friends. I often take photos of my friends. When it’s rainy, I draw pictures and pictures and read books. Sometimes I listen to music. Dear________________________________
Merry Christmas and a__________________
Best wishes,
____________________________________
Dear_Helen,______________________
Merry Christmas and a Happy New Year!
Best wishes,
Kristina
Впиши недостающие заглавные или строчные буквы:A_,B_,Cc,D_,E_,_f,G_,H_,_i,_j,K_,_l,_m,_n,Oo,K_,P_,Q_,_r,S_,T_,U_,_v,W_,_x,Y_,_z. Планируемый результат: пользоваться английским алфавитом, знать последовательность букв в нём. Запиши слова в том порядке , в котором они могут быть представлены в англо-русском словаре:Clock, you, grey, friend, grey , house, lion, name, zoo, snake, what, town. Спишите стихотворение:In winter it's cold and snowy, In summer it's sunny and fine, In autumn it's cloudy and rainy, In spring I can jump up to the sky. s...hool, c…ildren, mo…ning, st…dent, fr…end, te…cher, pen…il, holida…s, clo…k, less..n. Фонетическая сторона речи различать на слух и адекватно произносить все звуки английского языка , соблюдая нормы произношения звуков. Соблюдать правильное ударение в изолированном слове, фразе.Коммуникативные типы предложений по интонации. The palace was built in 1789.Anything interesting ?Are they going to arrange a party?She takes her medicine twice a week.That’s great!Why is the boy worried about his sister?Which of them did you enjoy most?Прослушай предложения.Подними руку,когда услышишь вопросительное предложение. Лексическая сторона речи узнавать в письменном и устном тексте изученные лексические единицы, в том числе словосочетания ,в пределах тематики начальной школы.Оперировать в процессе общения активной лексикой в соответствии с коммуникативной задачей.Восстанавливать текст в соответствии с решаемой учебной задачей. Прочитай текст. Вставь пропущенные слова. Впиши в каждый пропуск пропущенное слово, выбрав его из рамочки.Одно слово уже вставлено в качестве образца.Sweets, porridge, like, may, morning, tasty Rose is five. In the morning her mother gives Rose … porridge. Rose doesn’t … porridge . She likes … and cakes. Rose says “… I have some sweets, Mum?” Her mother says , “Yes, you may, but after the …” Планируемый результат: распознавать и употреблять в речи основные коммуникативные типы предложений. Умения, характеризующие достижения этого результата распознавать и употреблять в речи.Изученные существительные в единственном и множественном числе;Изученные существительные с определённым/неопределённым/ нулевым артиклем ;Глагол-связку to be ;Глаголы Present, Past, Future Simple;Модальные глаголы: can, may, mast;Личные ,притяжательные и указательные местоимения;Изученные прилагательные в положительной ,сравнительной и превосходной степени;Количественные (до 100), и порядковые (до 30) числительные;Наиболее употребительные предлоги для выражения временных и пространственных отношений. Впишите в таблицу слова во множественном числе. Используйте образец. One Many room rooms letter man fox clock child horse Выбери нужный артикль . Обведи номер правильного ответа.What is your name?-My name is … Ann1)a 2)the 3)-They live in … Moscow1)a 2)the 3)-We have got … nice house.1)a 2)the 3)-Where is Jim from?- He is from … Great Britain1)a 2)the 3)- I think February is … coldest month of the year.1)a 2)the 3)-There are … lot of children in the park.1)a 2)the 3)- Прочитай текст. Вставь пропущенные слова am, is, are, was, were . Некоторые слова могут быть использованы 2 разаLondonGreat Britain12.07.2010 Dear pen friend, My name is Kate. I … 7. How old … you? I have got a dog a dog and two cats. My dog …grey. My cats … black and white. I like my pets. Have you got a pet? Last Sunday we … in the country with my family. We had a picnic. We played football and flew the kite. I … happy there. Do you like to have picnics? What do you do on Sundays? Write me soon. Bye, Kate Santa Claus is very busy in December. He (get) … up early. Then he (wash) … his face and hands with snow . At 7 a.m. Santa (have) … breakfast . He (visit) … forests and fields, towns and cities. Yesterday Santa Claus (come) … back home at 5 p.m. He read children’s letters and (write) … a list of Christmas presents. Tomorrow Santa (make)… Christmas presents for his friends. Выбери правильное слово и обведи номер ответа:My parrot … speak Russian .Listen to him.1)Can 2)may 3)must…I open the window?- Do, please.1)Can 2)may 3)must“You … clean your teeth in morning,” the doctor said.1)Can 2)may 3)mustD. …you play tennis ?- Yes , I play tennis with my father.1)Can 2)may 3)mustE. … I come in?- Yes. Come in, please. 1)Can 2)may 3)mustWe … ski and skate in winter.1)Can 2)may 3)must Выбери и обведи нужное слово:Do you like … book? (this/ these)… cakes are delicious (this/ these)Are … your pencils? (this/ these)Who are … children over there? (that/those)Could you pass me … pen? (that/those)Look at … kittens under the tree! Aren’t they funny? (that/those) Умение: распознать и употреблять в речи изученные прилагательные в положительной , сравнительной и превосходной степени. Выбери верное слово и обведи номер правильного ответа:Jim is … than Tom.1)young 2)younger 3)the youngestThe new flat is … than the house.1)comfortable 2)more comfortable 3)most comfortable February is the … month.1)short 2)shorter 3)shortest Moscow is a … city.1)beautiful 2)more beautiful 3) the most beautifulI think he is the … pupil in our class.good 2)better 3) bestThe black box is …. Than the bag.1)small 2)smaller 3)smallest Умение: распознавать и употреблять в речи количественные (до 100) и порядковые (до 30) числительные. 1 one (the) first 2 two (the) … 3 (the) third 6 (the) … 10 ten (the) … 11 (the) eleventh 15 (the) fifteenth 19 nineteen (the) … 20 (the) twentieth 24 Twenty-four (the) … Ann had cheese and porridge … breakfast.1)at 2)for 3)inThere are a lot of nice small houses … the country1)at 2)to 3)inC. Her granny usually watches TV … the evening1)in 2)at 3)on…9 p.m. he went to bed.1)On 2)in 3)atHis friends live … Moscow.1)at 2)to 3)inF. The boys are … the USA.1)from 2)of 3)off