Презентация к уроку английского языка по теме Bad habits


Цель: Развитие навыков аудированияТема урока: Bad habits Задачи урока:Практические: к концу урока учащиеся научатся:делать собственные высказывания по аналогии с образцом;извлекать информацию из аудитивного текста;совершенствовать навыки чтения и аудирования;Осознавать значение, форму и применение новых грамматических единиц (структуры should, have to) Общеобразовательные: Расширение филологичесокго кругозора учащихся;Расширение словарного запаса;Развитие общего кругозора;Развивающие:развитие языковой догадки;развитие памяти, мышления, воображения.развитие способности к анализу и отбору информации;Воспитательные:- Воспитание любви к здоровому образу жизни;Дальнейшее формирование интереса к предмету;Воспитание трудолюбия и активности. Этапы урока:1. Подготовка учащихся к речевой деятельности на АЯ:Приветствие. Сообщение темы урока.Фонетическая зарядкаРазминкаОсновная часть урока:Беседа о привычках, пагубно влияющих на здоровье человекаРазвитие навыков аудирования (прослушивание аудиозаписи о вредных привычках, работа с аудиозаписью: заполнение таблицы, работа с картинками, выражение собственного мнения, устная работа)Контроль аудированияВведение грамматического материала (структуры should do smth, have to do smth)КонтрольРазвитие навыков аудирования (работа с текстом, заполнение пропусков)Заключительный этап урока:Разъяснение домашнего заданияПодведение итогов. Выставление оценок. Bad habitsThere is the only way to be happy – it is to be healthy.Good health is above wealth.A sound mind in a sound body.Wealth is nothing without health.Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise. First listen to some people talk about their bad habits. What habits do they mention? Then Look at the following pictures. What do you think each person’s bad habit is? * Now stand up and talk with other people in your class. Discuss your main bad habit and why it is a problem. Give advice about how to break the bad habits that you hear. Listen again to check your answers. As you listen, find out the name of each person and their bad habit. Should, have toIn what scenarios will you give the following suggestions or instructions? Can you see the difference?You should stop smoking.You have to stop smoking.We should go now.We have to go now.You should talk more quietly.You have to talk more quietly.You should tidy up this mess.You have to tidy up this mess. Should, have to From examples above, tick the boxes that the best describe “should”, “have to”. Listen to the audio recording. Fill in the blanks with “have to” or “should”. Listen and check your answer. Feed backThere are many opportunities for keeping fit: to keep yourself safe from smoking, to keep yourself safe from alcohol, to eat healthy food, to be active. Are you healthy?Answer the questions:Do you eat fruit and vegetables every day?Do you go in for sports to keep fit?How do you usually plan your free time?Is it necessary for you to take care of your health?What kind of food do you usually eat?What habits in your opinion are dangerous for our health?Do your parents or relatives go in for sport? And what about you?What is the most important thing in leading a healthy way of life? Home assignment:Make up a monolog (at least 10 sentences) about your main bad habit and how you try to fight with it. The lesson is over. All of you was good today. You did excellent. Thank you. You may be free.