Конспект урока в 5 классе My home, my castle
«Английский язык в фокусе»
Тема урока: My home, my castle.
Класс : 5
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА
Предмет: Английский язык
Класс: 5
Тема: Мой дом, моя крепость. Модуль 3а.
Цель:
Совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся.
Знакомство с порядковыми числительными.
Развивать умения, составляющие лингвистическую компетенцию:
прогнозирование содержания по заголовку и иллюстрациям.
Расширение потенциального словаря учащихся и их общего кругозора.
Воспитывать уважение к своему дому.
Задачи урока:
Активизация речевой и мыслительной деятельности учащихся
Формирование и развитие языковых речевых умений в устной речи на базе прочитанного текста
Ход урока
1. Сообщение темы и задач урока.
- The theme of our lesson is ‘’My home – my castle’’. We have some tasks :
-to learn words about the house
-to train speaking and auding
2. Речевая зарядка.
-Do you live in a house or in a block of flats ? –How many rooms are there ?
– What’s your favourite room ? – Are you happy at home?
3. Повторение изученных и введение новых слов по теме «Дом, квартира»
Учитель показывает слайды или картинки.
We cook breakfast, dinner in it. (kitchen)
It has trees, grass, flowers. What is it? (garden)
It’s a place where we keep our cars. (garage)
4. We take a shower in it. (bathroom)
It’s a place where our dogs and cats often sleep. (hall)
It’s a room where we watch television. (living-room)
We sleep in it. (bedroom)Read the text and fill in the gaps using the following words.
living room, bedrooms, hall, kitchen, bathroom, house, block of flats, big, small, rooms
I live in a 1) ____________. It is nice. I have got four 2) ___________________. They are three 3) ___________________ and a 4) ____________________. I have also got a 5) _______________, a 6) _________________ and a 7) _____________. The living room is 8) __________________ . My bedroom is 9) ________________.
4. Образование порядковых числительных.
From the last lesson you know how to make ordinal numbers. Let's remember.
the + num + - th
four - the fourth
one - the first
ten - the tenth
five - the fifth
twelve - the twelfth
two - the second
nine - the ninth
six - the six
eleven - the eleventh
eight - the eighth
three - the third
seven - the seventh
5. Развитие диалогической речи.
Ex.2b, p. 46
Ключи:
A: Which floor is Tony on?
B: He’s on the 8th floor.
A: Which floor are Lucy and Peter on?
B: They are on the 1st floor.
A: Which floor is Billy on?
B: He’s on the 5th floor.
A: Which floor is Steve on?
B: He’s on the 2nd floor.
6. Поисковое чтение.
Ex. 4, p. 47 Match the statements 1 – 4 T (true) or F (false).
Учащиеся самостоятельно выполняют задание и сравнивают ответы в парах.
Ключи: 1 F, 2 T, 3 F, 4 F.
7. Домашнее задание.
стр. 46 – выучить слова
8. Подведение итогов.
Обсуждение с учащимися, что они научились делать (выражать, описывать, читать, писать) на уроке (рефлексия изученного материала и освоенных способов деятельности).