Презентация по английскому языку на тему Present Continuous (фрагмент урока — введение грамматического материала)
Кошкарова Елена Борисовнаучитель английского языкаМБОУ СОШ № 7 с.Кабардинка Методика введения грамматического материала Рекомендация по предъявлению Present Continuous в простой и деятельностной форме. Дети будут рисовать снеговика , комментируя свой каждый шаг на английском языке, используя данную форму настоящего времени. На уроке учитель раздает детям фломастеры и листы бумаги в размере обыкновенной открытки . И дети начинают рисовать.
Dear Boys and girls, I gave you an empty sheet of paper . You have to draw a circle. Take a blue felt tip pen and do it please like that. Children are drawing, the teacher is commenting: Dima is drawing a circle. Sasha is drawing a circle. Lenais drawing a circle. Dima , is Lena drawing? –Yes, she is. Sasha, is Dima drawing?- Yes, he is etc. A circle - Look, what are we drawing now?- Глаза! – сразу догадаются дети. А мы тем не менее ответим по-английски:We are drawing eyes. Sasha, are you drawing eyes?Yes, I am.Dima , are you drawing eyes, too.Yes, I am. Etc Eyes - Let’s draw now a mouth! ? We are drawing a mouth. Sasha, are you drawing a mouth?Yes, I am.Dima, are you drawing a mouth, too.Yes, I am. Etc. A mouth Wow! What a nose! We are drawing a nose, aren’t we? Sasha, what are you drawing?I am drawing a nose.Sasha, ask Dima what he is drawing.Sasha: Dima, what are you drawing?Dima : I am drawing a nose.Teacher: Please ask one another what you are doing. Children ask questions one another. A nose Now , let’s draw ears!Ask one another what you are drawing.Speaking in pairs:Are you drawing ears?Yes, I am. Etc. Ears
Now draw a hat and hair and comment your drawing, please .
Pupils commenting:
I am drawing a hat.
I am drawing hair.
I am drawing hair, too.
- I am drawing a hat, too. Etc.
A hat and hair Now , children, let’s draw the body. Look, is Sasha drawing a nose? No, he isn’t. He is drawing a body.Dima, are you drawing a mouth? No, I’m not. I am drawing a body. Etc. A Body Now , children, let’s draw hands.Speaking in a chain:What are you drawing, Sasha?I am drawing hand. And you, Dima? What are you drawing?I am drawing hands. Etc. Hands Wow! What a pretty Snowman!Now it is time to make an exhibition of our works. Let’s do it! Well done! A Snowman Предложенная мною методика способствует развитию: языковой догадки уч-ся; навыков говорения в диалогической и монологической речи; грамматических навыков; творческих способнстей уч-ся. Лёгкая игровая форма помогает учителю выявить лексические и грамматические знания каждого ученика в процессе устной речи, позволяет значительно упрочнить и увеличить темп изучения материала без перегрузки обучающихся.