Интегрированный урок английского языка и дизайна “Christmas in England”.

Интегрированный урок английского языка и дизайна в 8 классе
“Christmas in England”.
Цели урока:
Познакомить учащихся с традициями Англии на примере празднования 25 декабря католического Рождества.
Заинтересовать учащихся в изучении английского языка как средства знакомства с англоязычными странами.
Активизировать у учащихся творческие способности при подготовке поздравительных открыток к празднику Рождества.
Развития навыков работы в группе.
Развития навыков говорения на английском языке.
Оборудование:
– Оформление урока предлагается делать произвольно, в соответствии с традициями Великобритании. (Рождественская елка, венки, свечи, носки с подарками, а также мультимедийная презентация на тему Рождество, песни «Jingle bells», «We wish you a Merry Christmas»).
Форма работы - групповая.
Учитель английского:
Good afternoon, children. Glad to see you. Today we’ll have an unusual lesson. I and O.V have connected two subjects - Design and English together. I hope you’ll enjoy our lesson.
It will be one of the most beautiful holidays soon. And we’d like you to prepare Christmas cards for our friends.
Учитель дизайна:
Здравствуйте. Сегодня у нас необычный урок. Я и О.Ю. соединили вместе два предмета - дизайн и английский язык. Я надеюсь, что занятие вам понравится.
Скоро наступит один из самых замечательных праздников. И мы предлагаем вам изготовить рождественские открытки для друзей и родственников. Но сначала несколько слов о Рождестве.
Учитель английского:
Christmas is а Christian holiday. It is the birthday of Jesus Christ.
In our country, it is on the 7th of January. In the Roman Church, it is on the 25th of December. To people all over the world it is а time to get together with all relatives and friends and to get and give presents.
Christmas has been cel
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Some families open their presents on Christmas Eve, December 24th, give Christmas Resolutions, sing Christmas carols and songs, play games. Some people go to their church for Christmas service. Little children go to bed and dream of what presents they'll find under the tree when they wake up. Most children believe that а magical person Santa Claus will visit them. "He is а cheerful old man with а beard that's long and a white, cherry nose, а cap on head and а suit that's red."
There are а lot of Christmas customs and traditions in Britain. One of them is to hang stockings on the mantel to be filled with presents.
The next one is the Christmas Tree which is decorated with colored glass balls and toys, sweets, bells. There is usually а bright star or the figure of the Christmas angel at the top of the tree.
The main symbol of Christmas is the Christmas Tree.
Englishmen often prepare Christmas presents by themselves. And now let’s start preparing for this holiday.
Учитель дизайна:
Англичане часто сами изготавливают рождественские подарки. Сегодня мы с вами изготовим рождественские открытки.
Дети работают в группах, делают открытки. Звучат рождественские песни на английском языке, например, «Jingle bells», на экране происходит смена слайдов.
Когда открытки изготовлены, учащиеся подписывают поздравления и пожелания на английском языке, затем представляют свою работу, зачитывая поздравления.
Подводятся итоги урока. Отмечаются лучшие работы.
Учитель английского:
Thank you for your work. It was fantastic! Good- bye, see you later.
New things to learn!
New friends to meet!
New things to see!
New songs to sing!
New books to read!
New things to hear!
New things to do
In this glad New Year!
So, it’s time to go
Good bye! Good bye!




15