Открытое мероприятие по английскому языку на тему Зов джунглей
Открытое мероприятие по английскому языку в 6 классе
« Зов джунглей»
Учитель: Сабутова Асирет БатирхановнаЧервленные – Буруны 2013г.ЗОВ ДЖУНГЛЕЙ
ОБОБЩАЮЩИЙ УРОК - ИГРА В 6 КЛАССЕ
ЦЕЛИ УРОКА: обобщение материала по теме: «Животные в нашей жизни»; тренировка лексико-грамматических навыков, диалогической и монологической речи, развитие артистических способностей учащихся.
ОБОРУДОВАНИЕ: «бананы»; «кости»; презентация.
ХОД УРОКА
1. Организационный момент
- Good morning, children!
- Sit down, please!
- Today we have a special lesson. It’s a game- lesson “Jungle Call”. Today you will recite poems, ask and answer questions and solve riddles. I hope the lesson will be interesting for you and for our quests and you will enjoy it. And now let’s start our lessons.
- Sorry, sorry, sorry! (входит обезьяна и прерывает урок).
-O! Monkey! Good morning!
-Hello!
- Today our monkey is in the jungle garden.
Monkey: “Let’s practice the English sounds and words on the topic “Animals in our Life”. I will show you the English sounds and you will name the word with this sound.
Обезьяна показывает транскрипционные значки, дети произносят этот звук и называют слова с данными звуками.
[i:]- feed, please, teach;
[i]- fish, kitten, give;
[p]- puppy, parrot, play;
[f]- fish, feed, for, five
[w]- walk, wash, water;
[k]- clever, kind, talk, take.
-Thank you! Do you like to play together? (спрашивает обезьянка)
- Yes, we do. Together, together,
Together every day.Together, together
We work and play. (хором отвечают ученики).
-Dear monkey! Take your seat, please and you can help us during the game. And now I want you to divide into two groups. One group is “The Beasts of Prey” and the second group is “The Beasts of Grass”. “The Beasts of Prey” will have bones for good answers and doing tasks and “The Beasts of Grass” will have bananas.
Well, teams you have some time to choose the captain and decide how to present your team.
2. Проведение конкурсов
Конкурс 1. «Визитка»
Команды рассказывают о себе и представляют своих капитанов. Пример: We are the “Beasts of Prey”. We are very quick, clever and energetic. In our team we have such animals as A Wolf-Sasha, A Fox-Lena, A Crocodile-Petya, A Tiger-Dima, A Bear-Tanya. Our captain is brave and strong Lion-Pasha.
За лучшую визитку команда получает банан (для «Травоядных») или кость (для «Хищников»).
Конкурс 2. «Загадка»
Учитель просит команды по очереди отгадать загадки учителя. Если команда не дает правильного ответа, право ответить получает команда соперников. За каждую разгаданную загадку команда получает кость или банан.
Let’s solve our riddles.
1. Gena is not a boy. He is big, long and green. He is very clever. It can swim. He has a friend Cheburashka. Who is it? (A crocodile)
2. This animal is red and sly. It likes hens, cocks, hears and ducks. It lives in the forest. Who is it? (A fox)
3. This animal is very big. It is grey and sometimes white. It has a very long nose. It lives in India and Africa. It likes to eat leaves and grass. (An elephant)
4. This animal lives in the forest. It’s neither big nor small. It likes to eat carrots and it is afraid of a fox and a wolf. This animal runs very fast. (A hare)
5. This animal lives at home or in the street. It’s a man’s friend. It can run, but can’t fly and climb. It is very clever and friendly. (A dog)
6. This animal lives in the river or near the water. It is green. It can jump and swim, but it can neither run nor climb. (A frog)
7. It is grey. It can run. jump, and walk. It is very small. It likes bread and cheese. It lives in the house. (A mouse)
8. This animal can be black, grey, white or red. It lives in the house. It can catch a grey mouse. It likes meat, fish and milk. It can run, jump, climb and walk. (A cat)
9. A lot of spots. A long, long neck. A funny scarf. It ‘s a … (GIRAFFE.)
10. I have four legs and a long tail. I eat oats and hay. I love to run fast. I let people ride on my back. I am a…(Horse)
Конкурс 3. «Один-много» Учитель вывешивает картинки или показывает игрушки животных, людей или каких-либо предметы. Задача детей - написать, что видят на картинках, а затем поставить данное существительное во множественном числе.
Пример: fish – fish, dog – dogs, cat – cats, fox – foxes, child – children, sheep – sheep, insect – insects, ets. (можно взять слова на тему: «Еда»)За каждую правильную пару слов команда получает кость или банан.
Конкурс 4. «Актер»
Children, I know you like animals and like to watch them. Now you can tell us about your favorite wild or domestic animal. But you can’t use your tongue to do it. You will show us the animal using you body.
Ученики из команд-соперниц по очереди должны изобразить какое-нибудь животное, изображая его повадки, походку или движения. Задача другой команды - «узнать» животное. За каждого угаданного героя команда получает кость или банан.
Конкурс 5. Капитан
It’s a competition for our captains. Here you are the cards. Your task is to put missing words.
Капитаны вставляют пропущенные слова в стихотворения. Пример:
1) My dear… 2) Little mouse, Little mouse
Sleeps in the hat. Left her flat for bigger… .The hat is tall, There are ten rooms in it.
The cat is… … can the mouse sit?
( cat, small) (house, where)
Конкурс 6 «Переводчик»
На карточках или компьютере даны предложения на русском языке и на английском языке. Нужно сопоставить предложения.
1. Я уже прочитал эту книгу.
2. Он никогда не пил этот сок.
3. Она только что написала письмо.
4. Мы уже съели свою еду.
5. Она уже сходила на концерт.
6. Они только что нашли этот адрес.
1. He has never drunk this juice.
2.I have already read this book.
3. We have already eaten our food.
4. She has already gone to the concert.
5. She has just written the letter.
6. They have just found the address.
Конкурс 8. «Выразительное чтение»
Каждая команда получает рассказ о животных. Задача - красиво прочитать текст без ошибок, с правильной интонацией. За правильное и красивое чтение команда получает кость (банан). Выбирают лучшего из команды для чтения.
3. Итог урока
Подсчитывается количество костей и бананов, полученных командами, и определяется команда-победительница. Обе команды получают дипломы за участие (получают капитаны команд) и артистизм. Одна команда выигрывает в номинации «Самая находчивая», другая в номинации « Самая смелая».
-Thank you for the lesson. Did you like it? Do you want to have such lessons more often? Good-bye, children! See you on Monday.
1) My dear…
Sleeps in the hat.
The hat is tall,
The cat is…
( cat, small)
2) Little mouse, Little mouse
Left her flat for bigger… .There are ten rooms in it
… can the mouse sit?
(house, where)
1. Я уже прочитал эту книгу.
2. Он никогда не пил этот сок.
3. Она только что написала письмо.
4. Мы уже съели свою еду.
5. Она уже сходила на концерт.
6. Они только что нашли этот адрес.
1. He has never drunk this juice.
2.I have already read this book.
3. We have already eaten our food.
4. She has already gone to the concert.
5. She has just written the letter.
6. They have just found the address.
1. Я уже прочитал эту книгу.
2. Он никогда не пил этот сок.
3. Она только что написала письмо.
4. Мы уже съели свою еду.
5. Она уже сходила на концерт.
6. Они только что нашли этот адрес.
1. He has never drunk this juice.
2.I have already read this book.
3. We have already eaten our food.
4. She has already gone to the concert.
5. She has just written the letter.
6. They have just found the address.
Медведь лиса лягушка лошадь собака коза
Волк кошка корова осел змея черепаха
My love dog I have got a dog. His name is Sharik, but we call him Rex. He is very big and he is brown. But he is not angry, he likes children and he likes to play very much. He doesn't like drunk people and cats. We go for a walk every day and he runs with me and with cats. He likes to eat meat, but he doesn't like vegetables. I like my pet very much.
My love dog I have got a dog. His name is Sharik, but we call him Rex. He is very big and he is brown. But he is not angry, he likes children and he likes to play very much. He doesn't like drunk people and cats. We go for a walk every day and he runs with me and with cats. He likes to eat meat, but he doesn't like vegetables. I like my pet very much.