Урок «Порядковые числительные»
Тема урока: Порядковые числительные.
Организационный момент. Приветствие. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
T: Goog-morning, children!
PP: Good-morning!
T: Sit down, please. My name is Natalya Vladimirovna. I am your English teacher for today. Are you ready to start our lesson?
PP: Yes.
T: Let’s begin then. But first of all let’s trains our tongues. Look at the board and answer my questions?
What’s your name?
How old are you?
What can you do?
T: Tell me about yourself. My name is … . My surname is … . I am … . I can … . I have got … . I like … .
T: Well done. Today we receive a letter from Jim’s mum.
Постановка учебной задачи.
T: Children, let’s try to read this letter. Дети читают письмо, но не правильно прочитали дату дня рождения.
Т: Ребята, а почему вы не смогли прочитать правильно дату рождения Джима.
PP: Потому что не изучали таких чисел.
Открытие нового знания (построение проекта выхода из затруднения)
Т: Ребята, это новые для вас числа. Эти числительные отвечают на вопрос «какой по порядку?» Ребята, как вы думаете, называются эти числительные?
PP: порядковые
T: Well done. You are right. Today we are going to speak about the ordinal numerals.
Т: Ребята, какую задачу мы должны поставить на уроке?
PP: Научиться правильно произносить порядковые числительные, выучить их.
Т: Look at the board. Ребята, как образуются порядковые числительные.
Первичное закрепление.
Т: Children, answer the question? When is your birthday?
My birthday is on the … of … .Динамическая пауза.
Самостоятельная работа с самопроверкой по образцу.
Т: Now, the next task for you. I give you cards with task. You must put the numerals in two columns: cardinal and ordinal.
One, the second, five, the sixth, ten, the first, seven, the fourth
Cardinal numerals
(количественные числительные) Ordinal numerals
(порядковые числительные)
Now look at the board and check yourselves.
T: Well done, pupils.
Заключительный этап урока.
T: That’s all for today. Children, please answer my questions?
-What was the theme of our lesson?
- Какая была цель урока?
- Что получилось?
- Над чем еще нужно поработать?
T: Ребята, давайте вернемся к письму и прочитаем дату дня рождения Джима еще раз.
T: Well done, pupils. Ребята, у вас на партах есть по 3 разноцветных кружка. Оцените, пожалуйста, свою работу сегодня на уроке.
T: Thank you for your work. You were active, clever and friendly pupils. Sasha, your mark is 5.
T: Now, open your diaries and write down your homework.
Ex.5, 7 p.68 (TB)T: The lesson is over. Good-bye.