Конспект урока Road safety
Класс: 6
Предмет: английский язык
Учитель: Зайченко Е.Г.
УМК: Английский язык. 6 класс : учеб. для общеобразоват. учреждений / [Ю. Е. Ваулина, Дж. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. – 2-е изд.- М.: Express Publishing : Просвещение, 2008. – 136 с.: ил. – (Английский в фокусе)
Тема учебного занятия: «Безопасность на дороге»
Место урока в учебном плане: Module 3 «Getting around»; 3a «Road safety»
Продолжительность учебного занятия: 45 минут
Тип учебного занятия: урок
Тип урока: комбинированный
План-конспект урока
Цель урока: научить обучающихся составлять инструкцию по безопасности движения, высказываться по теме «Правила дорожного движения».
Задачи:
Активизировать употребление лексики по теме «Транспорт, правила уличного движения» и повелительного наклонения.
Совершенствовать навыки аудирования, чтения и говорения по теме «Правила уличного движения».
Развивать умение работать в группе, развивать чувство взаимопомощи.
Режим работы: фронтальный, индивидуальный, парный, групповой.
Виды упражнений: языковые, условно-речевые, речевые.
Оснащение урока: компьютер (презентация, видео, СD6), мультимедийный проектор, экран, доска, картинки, магниты, рабочие листы учащихся (раздаточный материал).
Ход урока
Этапы урока
Деятельность учителя
Деятельность обучающихся
I. Вводная часть.
II. Основная часть урока
Рефлексия.
Подведение итогов урока.
Good afternoon! How are you today?
Let’s remember how you go to school?
Cлайд 2.
Учитель показывает на картинки (школа и миниавтобус).
Под картинками написано “minibus”.
I live far from school so I go by minibus and what about you?
Учащиеся по очереди отвечают.
Учитель убирает картинки, под ними слова с предлогами (by bus, by car, on foot).
Учитель вслух произносит “by bus, by car, on foot”.
Речевая зарядка.
Which of these things can you see on the road (on your way to school)? Are you careful?
Фронтальный режим работы
(T-P1; P2; P3).
Read and match the words and the word definitions.
P1-P2, P3-P4, P5-P6, P7-P8, P9-P10. Cлайды 3, 4.
Parking zone
Pedestrian
Zebra crossing
Traffic warden
Pavement
Traffic sign
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Учитель хвалит учащихся.
You are smart and know this.
Объявление темы урока.
We know much about transport and signs. But it is very important to be safe on the roads.
Watch the video and try to answer what we are going to speak about at the lesson?
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]
Слайд 1.
1. To speak how to behave at lessons
2. To speak how to behave at school
3. To speak how to be safe on the road and make the instruction
Работа над языковым материалом
Задание 1
Now, please, think in groups, then place the sentences correctly. What is dangerous and what is safe on the roads? (Sb p.26, ex.2)
Use “It’s safe to, it’s dangerous to”.
wear a seat belt
walk straight across the road
walk on the pavement
look both ways when you cross the road
talk to the driver
cross between parked cars
look for a zebra crossing
push others when you enter the bus
lean out of the window
run onto the road
Задание 2
And now we know what is safe and what is dangerous to do on the roads. Let’s make instructions how to be safe on the street, in the car and on the bus. You are on the street. You are in the car. You are on the bus. What do you do and what don’t you do.
Учитель раздает ситуации по группам.
Слайд 6.
When on the street
When in the car
When on the bus
wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12
don’t talk to the driver and don’t lean out of the window
look both ways before crossing. Don’t run onto the road
Задание 3
And now give your partner instructions when your partner wants to ride a bike, to travel in a car, to travel on a bus
Ask your friend to be careful.
Слайды 7, 8.
Задание 4
Listening for specific information (Sb p.27, ex.8)
Read the questions and possible answers. Underline the key words. This helps you do the listening task. Listen and choose the correct answer.
Задание 5
I know how to be safe, now you know how to be safe, let everybody know how to be safe. Let’s write instructions together. Can y
·ou use in a proper way? Look at the pictures and give your instructions.
Учитель раздает картинки по группам и памятки «Как вести себя на улице».
Don’t cross between cars
Wait a bus only on the pavement
Move your bike near while crossing
Don’t play on the road
Go on the pavement taking the right side
Look for a zebra crossing on a traffic lights crossing
Look left, then right, while crossing the road
Cross the road on the green colour of the traffic lights
Don’t run on the road
Учитель снимает картинки, скрепляет и прикрепляет обложку.
These are our safety rules.
What did we do at our lesson? How do you like the lesson? Учитель раздает смайлики по группам.
Cлайд 9.
Now we know how to be safe on the road.
Can you tell this instruction to your mum, to your Granny, to your Dad? And our book will help you.
Look at each other and let’s put marks for help.
Учитель дает домашнее задание.
Cлайд 10.
Write down your homework:
РТ: с.17, упр.1-2
Учебник: с. 27 у. 9
Good bye.
Good afternoon! I am fine, thanks and you?
I go to school on foot.
I go to school by bus.
I go to school by car of my father.
Учащиеся смотрят на экран и отвечают.
Parking zone
Pedestrian
Traffic sign
Traffic warden
Zebra crossing
Pavement
Traffic lights
Yellow lines
Обучающиеся в парах обсуждают, совмещают слова и определения и читают вслух.
1f
2a
3b
4e
5d
6c
Обучающиеся выбирают, чем будут заниматься на уроке
To speak how to be safe on the road and make the instruction
Обучающиеся в группах обсуждают, и прикрепляют магнитами листы с предложениями. Затем вслух читают предложения.
It’s dangerous to walk straight across the road.
It’s safe to look both ways before crossing the road.
It’s dangerous to run onto the road.
It’s dangerous to talk to the driver.
It’s safe to walk on the pavement.
It’s dangerous to lean out of the window.
Обучающиеся получают ситуации, в группах обсуждают и отвечают.
When on the street look both ways before crossing. Don’t run onto the road.
When in the car wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12.
When on the bus don’t talk to the driver and don’t lean out of the window.
P1
I want to ride my bike
P2
Wear a bicycle helmet. Never carry a second person. Make sure your bike is in a good condition.
P3
I want to travel in a car
P4
Wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12.
P5
I want to travel on a bus
P6
Don’t talk to the driver and don’t lean out of the window.
Обучающиеся в группах обсуждают, подписывают картинки и читают вслух надписи, прикрепляют на доску подписанные картинки.
1. Go on the pavement taking the right side
2. Look for a zebra crossing on a traffic lights crossing
3. Cross the road on the green colour of the traffic lights
4. Look left, then right, while crossing the road
5. Don’t run on the road
6. Don’t cross between cars
7. Wait a bus only on the pavement
8. Wear a seat belt
9. Move your bike near while crossing
10.Don’t play on the road
11. Go on the pavement taking the right side
I want to ride a bike/ travel in a car / travel on a bus.
Give me instructions.
Don’t cross between cars
Wait a bus only on the pavement
Move your bike near while crossing
Don’t play on the road
Go on the pavement taking the right side
Look for a zebra crossing on a traffic lights crossing
Look left, then right, while crossing the road
Cross the road on the green colour of the traffic lights
Don’t run on the road
Играли, говорили о безопасности на дорогах, составили инструкцию.
Высказывают свое мнение об уроке.
Обучающиеся записывают домашнее задание.
Good bye.
Литература
[Электронный ресурс]// [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ] видеоматериал по теме «Road safety»
CD. Аудиокурс. Обучающая компьютерная программа "Английский в фокусе 5" («Spotlight») Издательство «Просвещение»
Английский язык. 6 класс : учеб. для общеобразоват. учреждений / [Ю. Е. Ваулина, Дж. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. – 2-е изд.- М.: Express Publishing : Просвещение, 2008. – 136 с.: ил. – (Английский в фокусе)
13PAGE 15
Рисунок 3Рисунок 1Рисунок 2Рисунок 1Рисунок 5Рисунок 415