План-конспект урока по английскому языку Моя семья


Государственное учреждение образования СШ№32
Учитель: Цаприлова М.А.
План-конспект урока по английскому языку.
Дата: 28.11.2012 Класс: 3«Г»
Тема урока: моя семья.
Тип урока: урок применения знаний, умений, навыков.
Применяемые формы работы: фронтальная, групповая, индивидуальная.
Триединая цель
практическая: развитие языковых компетенций учащихся в говорении, слушании, чтении.
развивающая: развивать внимание и память, мышление, умение сравнивать;
воспитывающая: воспитать у учащихся позитивного отношения к семье; расширить кругозор учащихся, повысить мотивацию учащихся к изучению английского языка; формировать навыки физического, нравственного и социального здоровья.
Задачи урока:
- повторение всего изученного лексического и грамматического материала .- развитие разговорных навыков учащихся.
Оборудование: учебники, рабочие тетради, доска, раздаточный материал, магнитофон, тематические картинки, аудиозапись, раздаточный материал для проведения рефлексии. I. Начало урока.
Приветствие.
T: Good morning, boys and girls!
T: I’m glad to see you! How are you?
Ps: We are fine, thank you. And you?T: Sit down, everybody.
II. Организационный момент.
Беседа с классом.
T. Are you ready for the lessons?
Ps. Yes, we are.
T.HAVE you got the pupil`s book?
Сообщение цели и задач урока.
T. So what is our lesson about.T. Yes, at our lesson we are going to speak English, present and practice vocabulary, read and write, describe the mouse, speak about about your family. Let’s begin our lesson.
III. Основная часть урока.
1. Речевая разминка.
T: What`s your name?
How old are you?
Where are you from?
Have you got a mum?
Go to the blackboard and speak about you. (oпросить 3-4 учащихся).
2. Совершенствование навыков счета.
T: Look at the blackboard. Count from1 to 10.
Count from10 to 1.
3.Развитие произвольного внимания и памяти. Игра «What is missing?».
T: All children like to play. Let’s play an interesting game « What is missing? ».You can see some pictures on the blackboard. What can you see on the pictures? Sleep! Close your eyes. Wake up! Open your eyes.
Tell me please and point:
What`s your phone number?
4. Фонетическая зарядка.
T: It’s time to practice English sounds and words. Listen to me and repeat after me all together.
A baby, a dad, a sister, a granddad, a cat, little, a granny, Liz, Mike, I`m fine.
T: Well done! Find the words with the sound [i] . Find the words with the sound [ei].
Find the words with the sound [ai].
Find and read the names of the family.
5. Совершенствование лексических навыков.
T: The next task for you. Look at the blackboard. Картинки (папа ……..)
Listen to me and repeat after me all together.
Read the words.
КАРТИНКИ НА ДОСКЕ. ВОПРОСЫ:
T.HAVE you got A MUM?
T.HAVE you got A DAD?
6. Речевая разминка.
Go to the blackboard and speak about you.
7. Физкультминутка.
T: Will your stand up, please? Let’s have a rest.
Touch your head, touch your nose,
Touch your ears, touch your toes.
Run and jump, jump and run,
Let’s have fun!
Wash your face!
Wash your hands!
Clean your teeth!
Stay healthy, please!
T: Sit down, everybody.
8.Развитие аудитивных навыков.
T: Open your textbooks on page 40, ex.3a. Tanya, will you read the instruction?
T: Listen carefully. (Учащиеся слушают аудиозапись, а затем переводят отдельные предложения.)
9. Совершенствование техники чтения .T: Continue to work in your books.Read the text.
10. Активизация навыков монологической речи .
T: Go to the blackboard and speak about you.
T: Well done! Who wants to be the first? Listen to N. carefully. (oпросить 3-4 учащихся).
Go to your seat, please.
T: Describe the mouse.
T: Go to the blackboard and speak about your family. (oпросить 3-4 учащихся).
11. Рефлексия
Are you happy?
Yes, we are happy!
Look at the blackboard and stick:
A big red mouthA big nose
Blue eyes
Little ears
Short green hair.IV. Итог урока.
Домашнее задание.
T: Write down your homework. At home you will do exercise 1a, page 49 in your textbooks.
I like your active work at the lesson. Your marks: N. gets 5.
The lesson is over. Stand up. Say «good bye» to our guests.
Ps: Good bye!
T: Good bye, boys and girls!