Конспект урока английского языка на тему Дом, милый дом
Тема урока «Дом, милый дом»
Грамматическая тема «Оборот There is/ there are»
Цель урока: закрепление полученных лексических и грамматических навыков по теме «My home», отработка умений и навыков по их применению.
Образовательная задача: закрепить пройденный грамматический материал, а именно, употребление оборота There is/ there are, продолжать формировать у учащихся навыки общения в рамках речевой ситуации «Мой дом».
Развивающая задача: развивать у учащихся аудитивные навыки, навыки монологической и диалогической речи и умение систематизировать полученные знания по данной теме.
Воспитательная задача: воспитывать у учащихся интерес к английскому языку, уважение к культуре и традициям страны изучаемого языка, воспитывать умение работать в коллективе и слушать друг друга.
Приветствие, сообщение темы урока.
Good afternoon, children. Sit down, please.
Let’s repeat the poem: It’s time to say “Hello!” –“Hello!”
It’s time to say “Hello!” –“Hello!”
It’s time to say “Hello!” – And start our lesson.
Сообщение темы и цели урока.
Today we have a special lesson. We have guests. Today we are going to do lots of things. But first, guess the topic of the lesson. Listen and complete: Little mouse, little mouse. Where is your ..? The topic of our lesson is My House. (Слайд №1)
(называют тему урока)
Now let’s repeat the poem “Little mouse” (Слайд №2)
II. Фонетическая зарядка. LET
·S PRACTICE THE SOUNDS (Слайд №3)
[u:] room, bathroom, living room, bedroom
[
·:] wall, hall, floor, door
[t
·] kitchen, chair, cheese, check
[…] pantry, flat, has, have
III. Лексическая зарядка.
a)You know many words on our theme. Guess my word. (Дети отгадывают задуманное слово, задавая вопросы)
Is it a bedroom? – No, it isn’t.
Is it a kitchen? – Yes, it is.
b) Look at the picture for a moment and name all the things you can remember. (Слайд №4)
Now let`s check them.
с) Let`s check your knowledge one more. Complete the sentences.
(Слайд №5)
We cook in the...
We sleep in the...
We watch TV in the...
We eat in the...
We wash our hands in the...
We take off our overcoat in the...
e) Now look at the picture and put in the necessary words. (Картинка с изображением комнаты). (Слайд №6)
IV. Повторение грамматики.
Now let`s review our gra
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·7)
There........ a bed in the bedroom.
What........ there on the desk?
On the wall there .......... two pictures.
There .........a cat and two dogs in the room.
There .........three chairs and an armchair in the living room.
How many books ......... there on the shelf?
........ there a toilet in the flat?
........ there boys in the park?
V. Физ. минутка.
Are you tired? Then let`s do the exersices. Stand up, please.
Clap, clap, clap your hands.
VI. Работа по картинкам. Диалогическая и монологическая речь.
(Слайд №8-9)
Now look at the picture and ask each other about the things in this room. Make up short dialogues. Begin them with: Is there...? and What is there...?
-What is there in the picture?
-There is a room in the picture.
-Is there a sofa in the room?
-No, there isn`t. Is there a bookcase in the room?
-Yes,there is.
-What is there in the bookcase?
-There are many books in the bookcase. И т.д.
b) Now, let’s check up your homework. (Дети описывают комнату мисс Чэттер)
VII. Аудирование. Listen to the text and find the Simon’s room. (Слайд №10)
VIII. Чтение. Read the texts and find the picture. (Слайд №11)
(Дети читают тексты и находят картинки для каждого текста)
IX.Работа с пословицами. (Слайд №12)
X. Исполнение песни «Does your house have a roof». (Слайд №13)
Today we talk about our house . Do you like to sing? Let`s sing a comic song «Does your house have a roof ».
XI. Работа на Macbook.
Now take the Macbooks. I have a little test for you. Do the exersices. Work on your own, please. You have 5 min.
XII. Домашнее задание:
(Слайд №14)
XIII. Оценка деятельности учащихся: ( Слайд №15)
On your desks you’ve got three circles: green, yellow, and red.
Choose:
-the green one if you understood everything.
-the yellow one if you understood almost everything.
-the red one if you understood little.
XIV. Подведение итогов.
You have worked very good today. Your marks for the lesson are...
Now write down your hometask.... Thank you very much. The lesson is over. Good buy.
Заголовок 115