Разработка урока для 4 класса по теме Meals and Food. Pirate’s Fruit Salad
Открытый урок 4кл
Тема: Meals and Food
Pirate’s Fruit Salad
Учитель Pogodina T.L.
Погодина Т.Л.
сот. 89200597032
Lesson №18 4 кл
Тема:Meals and Food
Pirate’s Fruit Salad!
Цели:
Образовательная: Дальнейшее развитие навыков лексических, грамматических, аудирования , монологической, диалогической речи.
Дальнейшее совершенствование фонетического аспекта речи
Развитие языковой догадк.
Воспитательная: воспитание культуры поведения во время трапезы, манеры поведения за столом, воспитание эстетического восприятия мира и эстетического отношения к нему.(окружающей обстановке)
Оснащение: Учебник N. Bykova
M.Pospelova “Sportlight”
Рабочая тетрадь-Work book 4кл
Компьютерный диск к учебнику
Видеомагнитофон
Раздаточный материал: photos with food(breakfast, lunch)
Языковой материал урока
Лексика: Грамматика:
Breakfast, lunch dinner, super, Present Simple
To cook to eat, coffee , tea,milk, Do/Does
Juice, dish, food, meal , bananas, вопросительная форма и
porridge, chicken, sandwich, salad, утвердительная
hot-dogs, carrot, meat, potatoes, New
pasta, vegetables, c
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Ход урока:
Подготовительный этап
Организационный момент
Фонетическая зарядка
Управляемый разговор
Установка
And food
Mr. Brown`s favorite dish
What are the dishes you like?
Фонетическая зарядка
Coffee is for breakfast
Juice is for lunch
Milk is for supper
Tea is for dinner
Now let me see
Who likes coffee
And who likes tea
Отработка вкусов
[au] now
[i:] tea, see
[h] who
[ai] like
[л] lunch, supper
Режим работы
Управляемый разговор
Do you like tea?
Do you like
· milk for lunch?
Do you like fruit for dinner?
Do you eat my bananas for supper?
Введение нового материала
Установка: now, let us look at
What do they like to eat?
New words: Coconut, pineapple, lemon, tomato, beans, pepper, salt, olive oil, sugar, mango, butter
Режим T-T; T-Cl;T-P1 P2 P3
1)учебник стр
Режим T-Cl
2) рабочая тетрадь стр22. упр 1
P1, P2 , P3
Грамматический материал
Is there any pepper?
Yes, but not much.
3) выполнять упражнение рабочая тетрадь
а)стр23 упр3
b) стр23 упр2
4) учебник стр42 упр2 аудирование
Т-Т; Т-Сl; Р1-Р2;Р3-Р4; Р5-Р6.
5) учебник стр43 упр.3
Listen and read
Режим Т-Cl: Р1-Р2
Р3-Р4
Р5-Р6
6) стр 44 упр1
How many
How much
Read and complete
A lot/not many
A lot/ not much
Вывод: when do we use many/much
7)упр2 стр 44
Уст-ка : look at the screen and say
A:How much bread is there
B: A lot(bread, butter, oil, pepper, lemon juice, eggs)
8) How good is your memory?
Close your book and talk with your friend.
Диологи: P1-P2; P3-P4; P5-P6
III Повторение ранее изученного материала
Установка: Mr. Brown works in a cafй.
He lickes to cook.
What is his favorite dish?
When does he cook?
Раздаточный материал
- Who is it?
- Mr. Brown.
- Where does he work?
- He works in a cafй.
- Is it nice?
- Yes, very.
- Does Mr. Brown like to cook?
- Yes he does. He likes to cook very much.
- When does he cook?
- He cooks in the morning?
- What is his favorite dish?
- I think, it is a salad.
монологическая речь по теме “My day”
вопросы к рассказам P1-P2, P3 ,P4
When do you get up?
When do you go to school?
Do you have lunch at school?
When do you have dinner?
When do you do homework?
When do you have dinner?
Do you help your mum to cook?
What is your favorite dish?
And now we shell cook “Apple Salad” .
No, we don’t
Режим
Р1, Р2, Р3- Т
Yes, we do
No, we dont
What do we need for it?
Do we need any apples?
Do we need any sugar?
Do we need any salt?
Some
Much
Not much
Do we need any olive oil?
Do we need any pepper?
Cheese, onions, bananas, coconuts, beans, carrots?
So we nee: Olive oil – much
Cheese- much
Apples- 2-3
Onions- 2
Pepper- not much
Sugar- not much
Salt- not much
IV Заключительный этап
Оценки
Д.з. порфолио «My favorite dish»