Поурочный план по английскому языку на тему: I think it`s beautiful.
The theme of the lesson: I think it`s beautiful.
The aim of the lesson: Playing the game to introduce pupils with new words, asking questions to check their knowledge.
Presentation of the question: Where do you live?
To develop geographical skills of pupils and interest to English language.Equipments: cards, placard, photos of the sightseeing of Britain and their history, picture of the witch and double- Decker bus, placard of new vocabulary.
Procedure of the lesson:
I. Organization moment.
Greeting
Checking up absents
Talking about the weather, date, day.
II. Checking up home task
What was your home task?
Review all units
III. Learning new theme.
Speaking of the teacher:
Ok, pupils at first listen to me. Today`s our new theme is “I think it`s beautiful”. Let`s translate. You are right, “Я думаю что это красиво”. Now, look at the black board, I think it`s beautiful picture. I think it`s beautiful nature. I think Taras Shevchenko`s picture is beautiful etc.
Now answer my questions:
Where do you want to go? I want to go…
Why do you want to go? Because it`s…
Because it`s beautiful. То есть мы можем использовать эту фразу в любых ситуациях.
Now, let`s play the game “Travelling to Britain”. What must we know for the travelling?
You are right, English language!
Я проверю, хорошо ли вы знаете Английский язык, когда мы совершим путешествие тогда вы ознакомитесь со достопримечательностями в Великобритании. Мы будем совершать путешествие на двух этажном автобусе Англии. Переводится “Double-decker bus”. Но злая ведьма не хочет что бы много знали и поэтому она набросала на дорого камни- препятствия. На каждом камушке написаны слова.
Если хотите убрать камушки с дороги, то вы должны переводить слова на русский или на английский язык. Тогда камень повернется, а под камнем написан вопрос. Ответив на эти вопросы вы сможете убрать камень с дороги и двигаться дальше.
Do you want to play?
Yes, we do.
Ok. The bus is going now. Look, there is a stone. Who wants to help me throw the stone? (words on the stone: japan, study, want, like, you, washing up, go, sofa, make bed, living room, имя, готовить, кухня, воскресенье, привет, фамилия, комната, ученик, адрес, сестра, учитель, я, музыка, обед, сок)
Questions:
What is your mane?
What is your surname?
What is your address?
What is your telephone number?
What class are your in?
What does your father do?
Where are you from?
How old are you?
How do you spell your name?
What does your mother like?
What color is your hair?
What color are your eyes?
When is your birthday?
What do you want to be?
How many boys in your class?
Which room do you like?
What do you need to buy?
What time is it?
(Во время игры мы будем остановится в таких достопримечательностях:
Национальная Картинная галерея- National Gallery
Собор святого Павла-st` Paul`s Cathedral
Биг-Бен- Big-Ben
Букингемский дворец- Buckingham palace
Лондонский тауэр- The tower of London
Вестминистерское Аббатство- Westminster Abbey
IV. Vocabulary work.
Посмотрите на эту картину, мы находимся в прекрасном месте. Здесь очень красиво, но нам нужно вернутся обратно. Что бы вернутся обратно, нам нужно соорентироватся на место. Для этого нам что понадобится?
Правильно, компас. На английском языке будет compass. Вот компас (показываю).
Что показывает компас?
Правильно , стороны света.
Назовите эти стороны?
Север, юг, восток, запад.
Теперь послушайте, как это будет на английском языке.
North [noӨ]- север
West [west]- запад
East [i:st]-восток
South [sauӨ]- юг (показываю по слайду)
Now, look at this picture and answer my questions, please.
What do you see on the west? (forest [forest]- лес)
What do you see on the north? (mountain [mauntin]-гора)
What do you see on the east? (lake [leik]-озеро)
What do you see on the north? (road [roud]-дорога)
What do you see on the centre? (river[rivә]- река)
You are right, write down these new words in your dictionaries.
V. Fastening.
- well, I`ll give you exercise 14.
- let`s do ex. 2. Read and translate the text.
VI. Home task
Take your home task for the next time. Exercise 15. Draw the picture of your fantasy island and describe it. To learn by heart new words.
VII. Marking
You work hard for today`s lesson. I`ll give your marks.
VIII. Conclusion
Thanks for the lesson. Good bye!